← Part of ΝΑΥΠΑΚΤΙΑ: Πλάτανος-γεφύρι Αρτοτίβας-καρέλι Ευήνου

ΝΑΥΠΑΚΤΙΑ: Πλάτανος-γεφύρι Αρτοτίβας-καρέλι Ευήνου

Photo ofΝΑΥΠΑΚΤΙΑ: Πλάτανος-γεφύρι Αρτοτίβας-καρέλι Ευήνου Photo ofΝΑΥΠΑΚΤΙΑ: Πλάτανος-γεφύρι Αρτοτίβας-καρέλι Ευήνου Photo ofΝΑΥΠΑΚΤΙΑ: Πλάτανος-γεφύρι Αρτοτίβας-καρέλι Ευήνου

June 7, 2016
June 2016

•   4.7 3 Reviews

near Káto Plátanos, West Greece (Greece)

Κεντρικό μονοπάτι που συνέδεε τα ορεινά της Ναυπακτίας με την περιοχή του Θέρμου και του Μεσολογγίου. Το μονοπάτι, από τον Πλάτανο μέχρι το γεφύρι της Αρτοτίβας είναι στο μεγαλύτερο μήκος του πετρόχτιστο , άνετο-φαρδύ-σαφές και βρίσκεται σε αρκετά καλή κατάσταση. 'Αψογη τεχνική και εντυπωσιακή, μιας και σε αρκετά σημεία η πετρόχτιστη αντιστήριξη φτάνει και τα 10 μέτρα. Το μονοπάτι χρηματοδοτήθηκε για την κατασκευή του από Πλατανιώτες μετανάστες πριν έναν αιώνα.
Ξεκινάει από το τελευταίο πέταλο του ασφαλτόδρομου ανεβαίνοντας για το χωριό Πλάτανος. Το πρώτο τμήμα του, μέχρι το κτήμα του Ραμπαούση, είναι το πιο εντυπωσιακό . Δυστυχώς, το έκοψε σε ένα σημείο του μια κατολίσθηση , η οποία αν και μικρή σε πλάτος γύρω στα 7 μέτρα, είναι βαθιά (5μ περίπου) και όρθια. Παρακάμπτεται όμως, πολύ εύκολα ,από κάτω, με μια μικρή υψομετρική 50 μέτρων.
Εναλλακτικά, για να αποφευχθεί το κόψιμο ,αν και δεν το συνιστώ, καθώς το ομορφότερο κομμάτι προηγείται , υπάρχει η δυνατότητα να προσεγγιστεί το μονοπάτι συνεχίζοντας τον ασφαλτόδρομο από τον Πλάτανο για Θέρμο , κόβοντας αριστερά σε χωματόδρομο και διασχίζοντας λάκες με εγκαταλελειμμένες πεζούλες. Στο τέλος τους, μπαίνουμε σε γιδόστρατο και σε 150 μέτρα περίπου βρίσκουμε το μονοπάτι.
Το μονοπάτι ,που το συνολικό του μήκος είναι 9χλμ , καταλήγει στο μονότοξο γεφύρι της Αρτοτίβας. Γεφύρι, με άνοιγμα 22,35 μ. Πιθανολογείται ότι κατασκευάστηκε το δεύτερο μισό του 18ου αιώνα από Ηπειρώτες μαστόρους.
Από το γεφύρι, η πορεία συνεχίζεται σε χωματόδρομο για 3,5 χλμ και τελειώνει στη συρματογέφυρα , στο Καρέλι, όπου λειτουργεί και το βαγονέτο .
Όλη η διαδρομή, έχει θέα από ψηλά στον Εύηνο...στα στενώματα , τα απλώματα ...στις ομορφιές του.

• Photo of Αντώνης Συναπίδης (Antonis Sinapidis)
    Αντώνης Συναπίδης (Antonis Sinapidis) Jun 7, 2016

Αυτή η Ναυπακτία σώψυχο θα μας μείνει

soula satlani Jun 7, 2016

καλοδεχούμενη η παρέα, Αντώνη!

lekat Jun 10, 2016

δλδ αμα δε γράψεις κάτι δε μπορεις να ψηφίσεις;

• Photo of Αντώνης Συναπίδης (Antonis Sinapidis)
    Αντώνης Συναπίδης (Antonis Sinapidis) Jun 10, 2016

Δεν είναι κάλπη εδώ. Θέλουμε κουβεντούλα εδώ.
    Οι μουγκοί δεν έχουν δικαίωμα ψήφου

lekat Jun 10, 2016

τέτοια γράφει κι η άλλη και χαρακτηρίζει το φουμπου καφενείο (τρεις καφέδες κι ακόμα ν ανοίξει το ρημάδι)

soula satlani Jun 10, 2016

έλα, καλημέρα!

πέρα ως πέρα

• Photo of igavio
    igavio Jun 13, 2016

Ε παιδια, θα ειστε εκει την Κυριακη στον "Αθλο Κραβαρων";

soula satlani Jun 13, 2016

δυστυχώς , Γιάννη , κανείς από τους τρεις μας δεν θα είναι.

• kostas2083 Jun 12, 2020

η διαδρομή με επιστροφή περίπου πόση ώρα είναι

soula satlani Jun 12, 2020

@kostas2083 την διαδρομή την κάναμε one way και ήταν κατηφορική. Πολυπληθής η ομάδα με αρκετούς αρχάριους και άτομα σε όχι και τόσο καλή φυσική κατάσταση. Μας πήρε ένα 7ωρο να την ολοκληρώσουμε. Υπολόγισε με αντίστοιχη ομάδα την ανηφορική επιστροφή με μια υψομετρική γύρω στα 600 μέτρα. Μικρή ευέλικτη ομάδα με καλή φυσική κατάσταση πιστεύω ότι χρειάζεται ένα 10ωρο το πολύ.

• Gio Karakw Dec 13, 2020

Εξίσου καλή προσέγγιση από το Καρέλι προς το γεφύρι είναι και η ολοποταμη διαδρομή μιλώντας για καλοκαίρι, επίσης περνώντας το Καρέλι πριν ανηφορίσει ο δρόμος για Στράνωμα, ξεκινά αριστερά μας δρόμος ξεκάθαρος που σταδιακά γίνεται μονοπάτι και περιλαμβάνει περάσματα σε κρεμαστές γέφυρες αλλά και δύσκολες κόψεις και σαρες. Προσεγγίζει το γεφύρι μιας και διακλαδώνεται με το κύριο μονοπάτι που περιγράφηκε, αλλα δεν το συνιστώ σε μη έμπειρους φιλους