Nargesi cave asiabsar. Behshahrدوم مهر۱۴۰۰ غارنرگسی

Photo ofNargesi cave asiabsar. Behshahrدوم مهر۱۴۰۰ غارنرگسی Photo ofNargesi cave asiabsar. Behshahrدوم مهر۱۴۰۰ غارنرگسی Photo ofNargesi cave asiabsar. Behshahrدوم مهر۱۴۰۰ غارنرگسی

October 24, 2021
October 2021

near Behshahr, Māzandarān (Iran)

حرکت ساعت ۶ صبح یکشنبه ولادت حضرت رسول از چهارراه فراشمحله ۴۴ نفر دومینی بوس و‌چند سواری تا روستای اسیابسر با گروه ونوشه .پارکینگ سرچشمه . شروع پیاده روی بطرف سرچشمه حدود۱۰۰متر اولین پاکوب سمت راست وارد شدیم مسیر سربالایی با شیب زیاد و عبور از جنگل تا رسیدیم به جاده شوسه بین روستای کلت نکا و چاخانی . بعد از طی حدود ۵ونیم کیلومتر از ماشین میرسیم به چاه اب در کنار جاده. کمی استراحت. ادامه مسیر کمی جلوتر خروجی سمت راست وارد جنگل میشیم حدود ۴ونیم کیلومتر که بریم میرسیم اول دره که باید حدود ۵۰۰ متر سرازیری بعضی جاها بکمک طناب پایین بریم تا به دهانه غار برسیم . داخل غار دو دهانه داره و یک فضای اولیه . بعد داخل غار مسیر باریک و درازکش از دو سوراخ رد شدیم البته با چراغ موبایل و هد لایت. دیگه اخر غار ادامه ندادیم چون وسایل کامل نداشتیم . برگشتیم به دهلیز ورودی غار . عکس های تکی و دسته جمعی . مسیر برگشت تا همون چاه اب که گفتم اتیش درست کردیم. چای و صرف غذا و ادامه مسیر تا ماشین ها . حدود ۲۲ کیلومتر رفت و بر گشت ‌ از ۶ صبح تا ۶ عصر با گروه ونوشه بهشهر. بسیار عالی