نَم حاجی برگشت از گولو رجبی

January 5, 2024
January 2024

near Sokūnatgāh-e ‘Ashāyerī-ye Golī Bālā Kūh, Fars (Iran)

باید از مسیر چاه آب کنار شرکت آسفالت خودتون رو به پشته شرقی تنگ لاغُر برسانید و شروع به ارتفاع گرفتن کنیددر مسیر پشته چیز خاصی نیست پس از رسیدن به انتهای پشته به سمت شرق حرکت میکنید و از شن اسکی سمت راست دره باز شروع به ارتفاع گرفتن کرده و خودتون رو به خط بالای یال‌ روبرو برسانید (نقطه ۱) بعد از عبور از این نقطه از زیر دیواره شروع به حرکت به سمت شرق کرده و ارتفاع میگیرید با تمام شدن این رگ شما باید به سمت جنوب شروع به حرکت کنید و ارتفاع بگیری مسیر با شیب تند شما رو به سمت نم حاجی (نقطه۲) می‌رسونه .این مکان آب کمی داره و معمولا آب قابل شرب نیست گروه برای جمع آوری آب بیشتر یک حوض کوچک درست کرده.این مکان یک شب خواب سه نفره خوب و گرم هم دارد.برای حرکت به سمت پشت باید از بالای همین نقطه عبور کرده و خودتون رو به پشت برسانید و‌باز به سمت شرق حرکت کنید در اواسط همین رگه یک بدراه(نقطه ۳) با شیب زیاد شما رو به کف دره پایینی میبرد پس از رسیدن به کف این مسیر به سمت شرق حرکت کنید و به سمت زین اسبی که در غرب مسیر میبینید حرکت کنید ترجیحا خیلی از پایین حرکت نکنید که در دره های کوچک گرفتار میشوید پس از رسیدن به زین اسبی (نقطه۴)مسیر با یک شن اسکی خوب و شیب زیاد شما رو به گولو رجبی(نقطه۵) میبرید مسیر رو ادامه داده و خودتون رو به سمت تخت بشکار برسونید و از آنجا هم به سمت شرق حرکت کرده و در نهایت از مسیری که سعود کردید شروع به فرود آمدن کنید .. توجه توجه در مسیر آب چشمه نیست و هرچه هم هست یا سنگاب هست یا نم حتما آب کافی داشته باشید طناب انفرادی و تجهیزات کوهنوردی همراه داشته باشید . آمادگی جسمانی خوب و آشنایی با کوهنوردی . دوستان شرکت کننده . سعید عبیری ،محسن کاظمی، رضا پیلتن، احمد رضا عباسی و مهدی ارسلانپور

Mountain pass

شو خوس گولو رجبی

• Photo of saeed.abiri1
    saeed.abiri1 Jan 6, 2024

لذت چالش های یک روزه وراه رفتن در این مسیرها به راستی سبب تعالی جسم و روحم گردیده است و دیگر اینکه تهیه آبشخور حیوانات در سرکوه البرزکوه واقعا کار خدا پسندیده است که کمتر کوهنوردی بفکر میافتد دست مریزاد جناب ارسلانپور وخدا قوت