Naixement de la Muga i cim del Casso ( 1187m)

Photo ofNaixement de la Muga i cim del Casso ( 1187m) Photo ofNaixement de la Muga i cim del Casso ( 1187m) Photo ofNaixement de la Muga i cim del Casso ( 1187m)

March 5, 2023
March 2023

near Vila-roja, Occitanie (France)

Ruta organitzada l'entitat IAEDEN per divulgar el paisatge i ecosistemes dels nostres rius.
No és una ruta circular. Hem deixat cotxes s Vila-roja i després ens hem desplaçat fins la reserva de Falgons.
D'allà hem anat al Pla de la Muga on hi ha el característic banc panoràmic amb vista a la vall i les argiles vermelloses del riu. Després ens hem desplaçat on seria el naixement del riu on hi ha una placa amb la següent inscripció: Ací neix la Muga
1216m La Menera - Serrallonga - Costoja - Albanyà - St Llorenç de la Muga - Darnius - Boadella - Llers - Pont de Molins - Cabanes - Perelada - Castelló d'Empúries
Albera Vivs 9 - 6 - 1996

Ens dirigim a fer el cim del Casso, un emblemàtic cim amb vistes a la Garrotxa i es veuen els cims de Comegra, pic de les Bruixes, Sant Marc... De l'Empordà els cims de Santa Magdalena, Bassegoda i el massís del Canigó.
Baixem i seguint la ruta indicad amb pals indicadors i senyals grocs i vermells baixem fins la masia del Sobirà, és una ruïna però pot ser un aixopluc d'emergència. Seguim baixant i arribem a l'abandonat Hostal de la Muga, un lloc amb molta història que va caient a trossos. L'any 1992 va morir l'últim masover.
Remuntem la pista on arribem als cotxes.