Nā’īn

38 minutes
August 8, 2023
August 2023

near Nā’īn, Isfahan (Iran)

به تاریخ ۱۷اَمرداد سال ۱۴۰۲ معرفی مکان های تاریخی نایین شهری در دل کویر

PictographMonument Altitude 5,104 ft

شهرستان نایین دارای هفت محله یا حسینیه مذهبی است که حسینیه سرای نو یکی از این هفت محله است.هفت محله دیگر شامل:نوآباد،سرای نو،کلوان،پنجاهه،کوی سنگ،چهل دختران،باب المسجد می باشد.

PictographWilderness hut Altitude 5,103 ft

اقامتگاه و هتل به سبک سنتی و با معماری منطقه گرم و خشک و بیابانی

PictographMonument Altitude 5,135 ft

مسجد جامع نایین

این مسجد به همراه مسجد فهرج یزد و تاریخانه دامغان یکی از ۳مسجدی در ایران است که قدمت ۱۲۰۰سال و ببشتر دارد.این مسجد به دستور عمر بن عبدالعزیز ساخته شده است و در دوره های مختلف قسمت های مختلف به آن اضافه شده است.مناری که در تصویر میبینید در دوره سلوجوقیان به مسجد اضافه شده و ۷۲متر ارتفاع دارد و دارای ۲۸پله است.ساختار منار به صورت چند ضلعی است به این خاطر که این شهر وزش باد از هر طرف دارد و برای جلوگیری از سقوط منار آن را چند وجهی ساخته اند.

PictographMonument Altitude 5,130 ft

مربوط به دوره ایلخانان بوده و محل آرامگاه چند تن از عرفا بوده است.گنبد زیبایی دارد هم دارد.

PictographMonument Altitude 5,148 ft

یکی دیگر از هفت محله نایین است که به خاطر همجواری با مسجد جامع نایین آن را باب المسجد نامیده اند.

PictographMuseum Altitude 5,117 ft

موزه مردم شناسی کویر نایین یا خانه تاریخی پیرنیا

تاریخ سال ساخت این بنا متعلق به دوره صفویه بوده است و خانخ داروغه و حاکم شهر بوده است.از دو قسمت اندرونی و بیرونی تشکیل شده است.

PictographMonument Altitude 5,099 ft

نایین یک شهر در منطقه کویری است و این آب انبار ها مخزن ذخیره آب مردم شهر در فصل تابستان است.

PictographMonument Altitude 5,086 ft

نارین قلعه

نارین قلعه یک قلعه قدیمی است که قدمت آن به دوره ساسانیان برمیگردد. دارای سه طبقه بوده که دو طبقه آن زیر زمین است و طبقه اول آن که طبقه نگهبانی داشته باقی مانده است.از خشت و گل ساخته شده.

PictographMonument Altitude 5,110 ft

بازار تاریخی نایین

قدمت آن به دوره ایلخانیان باز میگردد . در دوره صفویه به اوج رونق و شکوفایی خود رسیده است ولی امروزه رونق خود را ازدست داده است.یکی از آن هفت محله،حسینیه چهل دختران در این بازار قراردارد.

PictographMonument Altitude 5,107 ft

خانه تاریخی فاطمی

ساخت این خانه به دوره قاجار باز میگردد و به عنوان یکی از آثار ملی به ثبت رسیده است و در محله نوآباد یکی از آن هفت محل واقع شده است.

PictographMonument Altitude 5,120 ft

حسینیه کوی سنگ

یکی از هفت محله های شهر است.که از دو میدان درونی و بیرونی تشکیل شده است.با افتخار خادم و کلیدار این حسینیه پدر بزرگ من بوده است.