Nahcevan Haça İlan dağı

February 25, 2018
February 2018

near Gal, Naxçivan (Azərbaycan Respublikası)

Tırmanışımız Gal köyünde başlamış ve yine Gal köyünde tamamlanmıştır. Ancak sabah çıkış sırasında kayıt alınmaya 2.km nin sonuna geldiğimizde başladım. Bu nedenle toplam rota uzunluğu 8.8 km civarındadır. Gidiş ve dönüş rotaları hemen hemen aynı olduğu için çıkış rotasının başlangıcına kadar dönüş kaydı izlenebilir. Zor sayılabilecek bir rotadır. Rotanın 3 km. sindeki terasa kadar doğudan daha kolay çıkış rotası var, ancak kış aylarında doğu tarafında kar çok olduğu için tercih edilmemiştir. Batı rotası kar yönünden sıkıntılı olmasa da yağışta kayaların kayganlığı artmaktadır. Özellikle iniş sırasında azami dikkat ister.

• Photo of emrahe
    emrahe Mar 6, 2018

Amatör bir dağcı olarak bu zorlu tırmanışta Orhan abimizden çokça istifade ettim. Bilgi ve birikimi ile pek çok noktada verdiği teknik detaylar benim için oldukça önemliydi.
    Teşekkürler
    Emrah Eker

• Photo of orhankozanzirve
    orhankozanzirve Mar 7, 2018

Sevgili Emrah, bilgiyi paylaşmak güzeldir, ama daha da güzeli değer bilmek, önem vermek ve emeğe saygı. Bu nedenle güzel yüreğin için seni kutluyor, böyle güzel yetiştiren ailene ben teşekkür ediyorum. Başka dağlarda da paylaşmak ve birlikte olmak dileği ile selam ve sevgiler...

• Photo of Sami Sardaremelli سامی سردارملّی
    Sami Sardaremelli سامی سردارملّی May 12, 2022

sayın Orhan abi
    içme suyu, pinar yolda varmı?

• Photo of orhankozanzirve
    orhankozanzirve May 12, 2022

Sami bey, bu rotanın dışında diğer yüzünden de zirve yaptım. her iki rotada da Gal köyünden sonra belli bir çeşme yok, ancak kar suları erimesi ile su temini mevsime göre olabilir. Tedarikli olmakta fayda var. Keyifli tırmanışlar.