Nærum st. - Birkerød st.

April 21, 2011

near Søllerød, Capital Region (Denmark)

Gennem revl og krat. Over stor bakke. Forbi store og små søer....og måske et enkelt kryds gennem en have.
Turen kan varieres en del. Det bedste værktøj er faktisk en kraks vejviser, hvori alle stier er vist. Jeg har selv gået den med et par 8 års piger cyklende (og snakkende) ved siden af mig, men det var så uden stykket hen langs Carinasøen i Birkerød, men istedet op ad Stenløkken fra Sjælsøstien.
Iøvrigt er det også bedre at krydse Øverødvej 5-700 meter længere mod SV og komme op langs søerne ved Oksemosen, istedet for, at krydse den oppe ved GL. Øverødvej. Man får undgår således helt at gå på golfbaner...
I Høsterkøb ud af skoven ad Preusservej.
Det anbefales, at læse Naturstyrelsens folder om Rude skov. Både for at få historien med om de mange fiskedamme fra da rudder konge var knægt, men også for advarslerne om at bevæge sig ud på "Hængesækken" hvor en hest gik igennem og druknede for nogle år siden