Nacimiento del Ríode la Yilla, Antequera.

Photo ofNacimiento del Ríode la Yilla, Antequera. Photo ofNacimiento del Ríode la Yilla, Antequera. Photo ofNacimiento del Ríode la Yilla, Antequera.

April 6, 2023
April 2023

near Antequera, Andalucía (España)

We went to Antequera inspired by the route posted by Bienve Delgado starting at the Nacimiento del Río Villa, Antequera. There is ample parking in the area of the Camping. After walking around this area we took a narrow route up to join the track published. There are many routes in this area and part of the joy is exploring them. Unfortunately, most of the streams and rivers are dry even though we are at the beginning of April 2023. We successfully kept to tracks with plenty of vegetation and had our snack sitting on a fallen tree, the only place we could find to sit comfortably. Following the walk we had a lovely meal in the Molino Blanco Restaurant, served by very friendly and professional staff. (We did a shorter route in respect of my age, 85 next month)

Fuimos a Antequera inspirados por la ruta partiendo de la Villa Nacimiento del Río, Antequera, colgado por Bienve Delgado. Hay amplios sitios para aparcar coches en la zona del Camping. Tras dar una vuelta por el Camping, tomamos un estrecho camino de subida para incorporarnos a la pista publicada. Hay muchos caminitos en esta zona y parte del placer es explorarlos. Lamentablemente, la mayoría de los arroyos y ríos están secos a pesar de que estamos a principios de abril de 2023. Seguimos los senderos con mucha vegetación y tomamos nuestro bocadillo sentado en un árbol caído, el único lugar que pudimos encontrar para sentarnos cómodamente. Después del paseo tuvimos una comida agradable en el Restaurante Molino Blanco, servida por un personal muy amable y profesional. (Hicimos una ruta más corta respectando mi edad, 85 el mes que viene)