[NABLA] Kızılağaç Orman Keşif (Forest Discovery)

Photo of[NABLA] Kızılağaç Orman Keşif (Forest Discovery) Photo of[NABLA] Kızılağaç Orman Keşif (Forest Discovery) Photo of[NABLA] Kızılağaç Orman Keşif (Forest Discovery)

May 19, 2018
May 2018

•   5 2 Reviews

near Yatros, Kırklareli (Türkiye)

-- NABLA HIKING TEAM ---

Daha önce bölgeye yaptığımız keşif gezilerinden birisinde rastladığımız güzel bir alanda kamp kurarak güne başladık. Tüm yürüyüş boyunca çevremizdeki doğanın inanılmaz güzel olduğunu ve oldukça güzel seyirlik alanlar içerdiğini söyleyebiliriz.

Amacımız öncelikle uydu haritası üzerinde görünen yol ve patikaları takip ederek bazı noktalara ulaşmak, daha sonra ise bu açık noktaları birleştiren yeni bir rota keşfetmekti.

Bu amaca belirli bir noktaya kadar ulaşabildik. Orman patikası bölümünde anlattığımız gibi maalesef yol bir noktadan sonra devam etmesi çok tehlikeli hale gelince, aynı yol üzerinden geri dönerek yürüyüşümüzü tahminimizden 7 kilometre daha kısa bir yol kat ederek tamamlamış olduk.

Öncelikle, zorlu yokuşlar, inişler ve yoldan devam etmeyen kısımları olduğu için acemi ekiplere tavsiye etmiyoruz. Bu rotayı takip etmek isteyenlere tavsiyemiz, tıkandığımız ve geri döndüğümüz noktadan daha ileri ulaşmak için alternatif yollar denemeleridir.
Early morning we set up a basecamp on a space we'd found at early trips to this region. The whole hike takes place in an incredible enviroment and beautiful surroundings.

Our main goal was reaching some spaces by following the paths and roads we saw on satellite images then connecting these spaces with a trail we discover through forest.

Until a certian point we'd reached our goal. As we wrote on the "Forest Path" waypoint, the trail became too dangerous to follow. We had to follow our trail back to our camp and our estimated walking distance had to be shorten 7 kilometers.

Because the whole trail contains several dangerous and hard downhills and uphills through some intense vegatation, we do not recommend rookie groups to follow it. The groups who wishes to follow this trail should seek some alternative ways to pass the river at the end of the path.

PictographRiver Altitude 811 ft

Dere Geçişi (Stream Pass)

Yola çıktıktan biraz sonra karşımıza bir dere yatağı çıktı. Yaz mevsimi olduğu için su çok azalmıştı. Kış mevsiminde çok daha kuvvetli olacağı düşünülebilir. Canlı çeşitliliği harika. Dikkatli bakarsanız dere yatağı içerisinde oluşan minik havuzlarda tatlı su yengeçlerini görebilirsiniz. Gölge olduğu için dönüş yolumuzda da güzel bir dinlenme alanı oldu bizim için. // After a short time we started walking we came across a stream bed. The stream was very weak due to summer but it would be so much powerful at winter timeso you should take notice. If you take a careful look at the stream you can see fresh water crabs.

PictographPanorama Altitude 828 ft

Çayır (Meadow)

Orman içindeki yolu takip ederek ulaştığımız ilk açıklık burası oldu. Keyifli bir esintisi var. Yoldan çayıra doğru geçtiğiniz ufak açıklıklarda ısırgan otları mevcut, dikkatli olmanızda fayda var. // The first space we came across in the forest was this meadow. There was a nice breeze. The passage points from path to meadow there are dead nettles so you should be careful.

Mola Noktası (Rest Point)

Keşfettiğimiz patika üzerinde yokuş tırmanırken rastladığımız bu ağaç gövdesi iyi bir mola noktası oldu. Ancak daha sonra, üzerine oturduğumuz bu ağaç gövdesi içinde ve çevresinde yüzlerce tehlikeli görünen örümcek olduğunu fark ettik. // While we are climbing the path we discovered in the forest we thought that this huge dead trunk is a great rest point. Then we realized that there are so many dangerous looking spiders inside and around that trunk.

Yol Ayrımı (Crossroad)

Planladığımız ikinci açıklık olan bu nokta, aynı zamanda bizim için yoldan ayrılacağımız ve ormanın içinde kendi yolumuzu aramaya başlayacağımız bir yol ayrımıydı. Orman işçilerinin kendileri için yaptıkları dinlenme alanını kısa süre kullandık. // The second space that we planned to reach was this point. We also decided to think this point as a crossroad and leave the forest path to explore on our own. We'd rested at the place which woodmen prepared for themselfs.

Akarsu Yatağı (Gulch)

Orman yolunu takip etmeyi bıraktığımız için bir süre yokuş aşağı inmeye devam ederek kendimizi bir akarsu yatağında bulduk. İnanılmaz güzel bir yer olmasına rağmen yürümek zorlaştı ve çok dikkatli olunması gereken iniş ve çıkışları vardı. // Since we left the forest path after a while we walked downhill and discovered a gulch. The nature was amazing but walking was very difficult in this area and you should be careful while walking.

Orman Patikası (Forest Path)

Akarsu yatağını geçtikten sonra uzun süren, çalılar ve ağaçlar tarafından sıkça engellendiğimiz bir tırmanış gerçekleştirdik. Fiziksel olarak oldukça yorucu bu tırmanışın sonunda yine bir orman patikası keşfettik ve uzun süre bu patikayı takip ettik. Yer yer çok keyifli, yer yer biraz dik iniş ve çıkışları olan patika maalesef başka bir dere yatağında son buldu. Dere yatağını aşsak bile tırmanmamız gereken dik yamaç bize oldukça yüksek ve tehlikeli göründüğü için, aslında bu şekilde planlamamış olsak bile aynı yoldan geri dönmeye karar verdik. Patikanın belirli bir noktasından sonra sivrisinek popülasyonunun rahatsız edici derecede arttığını de belirtmek gerek. // After walking across the gulch we had a really long and challenging climb over a hill covered by bushes and lots of trees. We finally managed to reach another forest path after this climb and followed this new path for a long time. Some parts were really easy and some parts had steep uphills and downhills. The path ended at another gulch. Although we planned to reach to an another path after a few kilometers from that point, the side of the gulch was too steep and high and it seemed dangerous to try to climbing without safety equipment , we agreed to return back to camp using the same path. The population of mosquitos after half way on this path is really disturbing.

Ormancı Yolu (Woodsmen Road)

Orman patikası belli bir süre sonra daha önce orman işçileri tarafından ağır vasıtalar için kullanıldığı anlaşılan bir yol ile kesişti. Uzun bir süre bu yolu takip ederek gidiş yolunda geçmiş olduğumuz akarsu yatağını pas geçtik. // The forest path intersect with a road seems to be used for heavy vehicles by woodsmen for a long time ago. We followed that road for a while and also we bypassed the trace we created around the gulch.

Dönüş Yolu (Return Path)

Ormancı yolunu takip ederek yürüyüşün başında karşılaştığımız dere geçişine ulaştık. Kısa bir süre tırmandıktan sonra kamp alanımıza vardık ve yürüyüşümüzü tamamladık. // Following the woodsmen road we'd managed to reach the stream pass again. After a short climb up the path we were back at our basecamp.

• Photo of hasan13candemir
    hasan13candemir May 26, 2018

Çok keyifli bir rotaydı. Bayırlar biraz zorlasa da doğanın verdiği haz inanilmazdı. Uygun ekipmanlar olmadan lütfen denemeyin :)

hasan13candemir Jun 10, 2018

Güzel, zorlu, yeşilli mükemmel bir rota. Hazırlıksız gitmeyin :)

• Photo of mustafa.aykin
    mustafa.aykin Jun 11, 2018

Yokuşlar haricinde mükemmel bir rota🙂

• Photo of cayav
    cayav May 25, 2019

Merhaba, bir rota planı üzerinde çalışırken rotanıza rastladım. Keşfetme heyecanı ve enerjisiyle dolu arkadaşlara rastlamak güzel, paylaşımlar için teşekkürler. Çoktandır sizde hareket görünmüyor, hayırdır?
    Sizde iyi cesaret var. Haritalara baktım da ben olsam burada bu kadar az bilgi ile denemezdim bile. Bu yola girsem bile baştan 3 km'den sonra doğuya döner kuzeydoğudaki çiftliği merak edip yürürdüm. Sırtta yürüdüğün sürece devam yolu bulunabilir. Ancak önceden insanoğlunun hazırladığı yol, patika yoksa iniş-çıkışlar rotayı çıkmaza sokar.
    Orman idaresinin açtığı yollardan en az bir defa geçmek, bunları kaydetmek ve paylaşmaktan zevk alıyorum. Başkalarının paylaştıkları defalarca bana faydalı sağladı.
    Fırsat olursa şu tasarladığım rotayı yürümek istiyorum:

• Photo of ckaracin
    ckaracin May 27, 2019

Selam Cayav.

Aslında 2 rota daha yaptık ancak onları henüz düzenleme fırsatı bulamadık. En kısa zamanda halledeceğiz diye umuyorum. Biz grup olarak yol ve patikaları sevmiyoruz aslında. Onları ormanın derinliklerine girmek için kullanıyoruz ve sonra mutlaka yoldan çıkıp kendimizi zorluyoruz. Genellikle de tehlikeli olan kısımlar bu kısımlar oluyor. Güvenlik kurallarını uygulamadan bu rotaları denemeye çalışmak hiç doğru olmaz haklısın.

Bu rota çok keyifliydi ancak aslında yarım kalmış bir rota sayılabilir. Çünkü ulaştığımız en uç noktada dik bir yamaç, uzun süredir insanların uğramadığı bir yer ve zorlu bir dere geçişine rastladığımız için dönmek zorunda kaldık. Gerçi dönüş yolu olarak da yine oldukça zor bir rota seçmişiz, sonradan anladık.

Taslak rotaya göz atıp fikirlerimi mutlaka yazacağım.