Naar Cabezo del Horno

one day 3 hours 24 minutes
November 3, 2016
September 2016

near Los Madriles, Murcia (España)

Loop vanaf de camping naar Casa del Nono en ga daar rechtsaf, aan het eind van de weg linksaf een braakliggend stuk land oversteken. We komen nu voorbij een estanque, een waterbassin, vanaf hier wordt het flink klimmen. Maar eenmaal boven is het zeker de moeite waard geweest. Op de terugweg kun je kiezen dezelfde weg terug te nemen of via de ontziltings installatie te gaan en dan door de nieuwbouwwijk El Limonar terug te lopen.
Eenmaal terug aan de kust kunnen we wat drinken bij de Social Club of eventueel wat eten bij Juan Chara.

PictographProvisioning Altitude 65 ft

Carretera de Isla Plana (Mazarrón) Teléfono de reservas: 968 15 20 56

Coviran Supermarkt

Cueva Higuera

Als je niet te bang bent uitgevallen, kun je nog wat verder lopen en deze "grot" bekijken.

Cuevas de la Plata #1

Hier zijn drie grotten, die allemaal Cueva de Plata heten, ik weet niet of ze zo genoemd zijn vanwege eventueel zilver of vanwege de zilverkleurige leisteen die je hier overal kunt vinden.

Cuevas de la Plata #2

Cuevas de la Plata #3

Parochiekerk van Onze-Lieve-Vrouw van Carmen. Het eerste project van de bouw van deze kerk dateert uit 1928 en werd opgericht als een parochie in 1960, zoals vastgelegd in hun boeken met de doop van kinderen Agustin Diaz Sanchez, 30 september 1959.

PictographFountain Altitude 174 ft

Een van de vele waterbassins in de omgeving, van deze bassins lopen er dikke buizen naar andere bassins, vanwaar het weer verdeeld wordt over de akkers etc. De buizen van dit bassin lopen net boven de camping langs naar een heel groot bassin vlak bij de weg naar Cartagena de E-16

PictographProvisioning Altitude 21 ft

Isla Plana Social Club

Hier kun je voor een habbekrats iets drinken met een prachtig uitzicht.

PictographProvisioning Altitude 24 ft

Juan Chara Taberna

Goed ten voor een heel goede prijs. Calle Mayor, 37 La Isla Plana Teléfono: + 34 968 152 530 Web: http://www.latabernadejuanchara.es E-mail: tabernajuanchara@hotmail.com

PictographCampsite Altitude 107 ft

Los Madriles 968152151

PictographRuins Altitude 7 ft

PictographBeach Altitude 7 ft

Playa Isla Plana

PictographRuins Altitude 4 ft

Romeins Badhuis

Uitzicht op de RM 332 naar Talante

Dit is een geodetisch meetpunt. De aarde is geodetisch opgedeeld in een aantal vlakken, een raster, op de kruispunten van dit raster staat een geodetisch punt. Dit zijn vaste punten vanwaaruit men metingen kan doen. De dichtheid van het raster in Nederland is ongeveer 1 punt per 8 km2. Hoeveel er in Spanje zijn weet ik niet, maar ik zie ze regelmatig op mijn wandelingen, ze staan bijna altijd op de top van een berg.

Als je voor de korte weg kiest keer je langs dezelfde weg terug als je gekomen bent.