مازیچال به داکو (فلکده) (Mazichal to Dakoo)

Photo ofمازیچال به داکو (فلکده) (Mazichal to Dakoo) Photo ofمازیچال به داکو (فلکده) (Mazichal to Dakoo) Photo ofمازیچال به داکو (فلکده) (Mazichal to Dakoo)

Experts only
2 days 8 hours 40 minutes
July 11, 2022
July 2022

near Māzī Chāl, Māzandarān (Iran)

تاریخ اجرا: ۱۷ تا ۲۰ تیر ۱۴۰۱
تعداد: ۲ نفر🤪
پیمایش رو از روستای مازیچال شروع کردیم. بیشتر مسیر تا ییلاق تلی یان تراورس بود از اونجا به بعد حدود ۵۰۰ متر ارتفاع میگیریم. ما شب اولو ییلاق نیشکجون خوابیدیم (یکی از دوستان پیشنهاد داده بودن که بعد از نیشکجون هم بصورت تراورس ادامه بدیم و از اون سمت به پایین بکشیم، داخل ترک مشخصه که ما بعد نیشکجون یه مقداری رو تراورس کردیم تا ببینیم اگه مسیر بهتره از همونجا ادامه بدیم، ولی خیلی مسیر دور میشد و اینکه هیچ ایده ای نداشتم ادامش به چه صورته و تا کجا میره برای همین برگشتیم همون نیشکجون خوابیدیم). فردا صبحش راه افتادیم داخل جنگل و کلا باید ارتفاع کم میکردیم، قبلش گفته بودن که خیلی مسیر خطرناکه و اگه پاکوبو گم کنید به پرتگاه میخورید. خلاصه ریسکشو قبول کردیم و رفتیم به امید اینکه گم نمیشیم! ولی چون بعضی جاها چندتا پاکوب میشد ما راهو گم کردیم و به یه جایی خوردیم که رودخونه نزدیکمون بود ولی چون صخره ای بود نمیشد رفت پایین! خلاصه بعد کلی تلاش و بالا پایین کردن تو جنگل و لیز خوردن تو شیب ۹۰ درجه و... راه رودخونه رو پیدا کردیم و رفتیم پایین. مسیر به شدت سخت و پر شیبه و خیلی جاها پرتگاهه، اصلا به کسی پیشنهاد نمیکنم همچین برنامه ای رو بره چون جمع کردن گروهو هندل کردن شرایط به شدت سخته🤦‍♀️ ما چون دو نفر بودیم خیلی راحت تر تونستیم جمعش کنیم وگرنه...
خلاصه از ساعت ۱۰ تا ۵ داشتیم مسیر نیشکجون تا رودخونه رو میومدیم پایین. بخاطر اینکه نمیدونستم تو مسیر چشمه هست یا نه ترجیح دادیم شب و کنار رودخونه کمپ کنیم که حداقل آب برای خوردن داشته باشیم. فردا صبحش از همونجاایی که برای کمپ پین کردم، مسیر مشخص بود، یکمی از جنگل و یکمی از رودخونه ادامه دادیم تا پاکوب اصلی و پیدا کنیم. از اونجا به بعد مسیر خیلی خوب شد و کلا با شیب ملایم تری ارتفاع میگرفتیم. اولین ییلاق سر راهمون داران بود که چشمه داره. بعد کنار رودخونه خیلی کوچولو ادامه دادیم. تو مسیر یه سنگ خیلی بزرگ هست که بعد اینکه ردش کنید دست راستتون پاکوب مشخص میشه، همون پاکوبو بگیرید و برید تا بالاترین نقطه. از اونجا هم دریاچه دیاسر و هم داکو معلومه. بعد از بالاترین نقطه کل مسیر دوباره تراورس هست تا دیاسر و داکو.

PictographCampsite Altitude 7,672 ft

PictographCampsite Altitude 5,578 ft

PictographCampsite Altitude 5,999 ft

ییلاق داران و محل کمپ

Photo ofبعد این سنگ دست راست پاکوب مشخصه، باید از رودخونه رد شید Photo ofبعد این سنگ دست راست پاکوب مشخصه، باید از رودخونه رد شید

بعد این سنگ دست راست پاکوب مشخصه، باید از رودخونه رد شید

• Photo of Hasan.mohamadi
    Hasan.mohamadi Feb 20, 2024

خداقوت و ممنون
    بالاخره از این ترکی که زحمت کشیدید بریم یا مسیر اشتباهیه؟

• Photo of Padideh.khaleghi
    Padideh.khaleghi Feb 20, 2024

بالاخره نرید به نظرم🤣 درسته فقط یه تیکه از نیشکجون که به سمت رودخونه سرازیر شدیم توی ترک مشخصه که خیلی چپ و راست رفتیم که اون قسمت پرتگاهه و زمین سُر باشه خیلی خطرناکه.