Mussara, Tosques, Tossal de Berga, camí de la Cingla, Campaniles,, la Mussara

October 29, 2014
October 2014

near Vilaplana, Catalunya (España)

Sortida des de l’antic poble de la Mussara direcció al refugi, iniciant el camí de les Tosques fins a l’alçada del mas de l’Adrià. Aquí seguim el sender que connecta més endavant amb el camí dels Masos, però de seguida davallem fort per un corriol fins a una bifurcació: cap a l’esquerra davallaríem a trobar el camí de la Cingla. Nosaltres agafem el de la dreta que ens porta a un corriol a tocar mateix de les parets de la cinglera i que suposem utilitzen els escaladors. Gaudim d’una magnífica passejada sempre a tocar de les parets, fins que el sender relativament net desapareix. Una mica abans, s’insinua una baixada de fort pendent que ens permet enllaçar en pocs metres, amb el camí principal de la Cingla. El seguirem fins a enllaçar amb el camí de les Torres que continuarem amunt. Molt aviat, trobem el cartell indicador del grau de Campanilles, que agafarem per retornar a la Mussara.
Una excursió curteta, però que deambula per senders de gran bellesa.