Muradiye Sarnıç Köyü - Dağpınar (Çöydüren) Şelalesi - Sarp Dere

Photo ofMuradiye Sarnıç Köyü - Dağpınar (Çöydüren) Şelalesi - Sarp Dere Photo ofMuradiye Sarnıç Köyü - Dağpınar (Çöydüren) Şelalesi - Sarp Dere Photo ofMuradiye Sarnıç Köyü - Dağpınar (Çöydüren) Şelalesi - Sarp Dere

January 19, 2020
January 2020

near Muradiyesarnıç, Bursa (Türkiye)

Bugün (19.Ocak.2020) Yeşil Bursa Dağcılık Spor Kulübü olarak Abdulkadir YAZICI rehberliğinde ve Kadir SOYALTIN artçlığında Toplam 21 doğaseverle birlikte Mustafakemalpaşa ilçesine 13 km mesafedeki 250 rakımlı Muradiye sarnıç köyüne gittik.
Köyden şapçı Şelalesine doğru 2 km daha toprak yolla araçla ilerleyip sonrasında Kaz çiftliğinde aracımızdan indik.
Traktör yolundan yavaş yavaş orman içi ilerleyerek yükselmeye başladık.
Yol üzerinde bazı noktalarda yolumuz dere yataklarından doğal olarak ta şırıl şırıl sular arasından geçtik.
parkur üzerinde bol bol davulga ağaçları olduğu için sonbaharda özellikle ekim kasım aylarında güzel bir parkur çıkartılabilinir.
Dere yataklarında irili ufaklı bir çok şelale var. ve parkur oldukça güzel keyifli ve fazla yormayan genellikle traktör yolu üzerinde ilerleyerek yükseliyor.
Köy ve yakını haricinde içilebilecek çeşme bulunmuyor.
parkur üzerinde en yüksek 650 metreye kadar dere yatağı boyunca yükselip sonrasında yemek molasından sonra gittiğimiz yol üzerinden geriye döndük.
parkur ortasına yakkın Köyün eskilerinin Çöydüren dedikleri ve Dağpınarı denilen 10-15 metrelik bir şelale mevcut.
Dönüşte köye kadar yürüdük. Köy kahvesinde çayımızı içtikten sonra aracımızla 100 km mesafedeki Bursa'mıza Mustafakemalpaşadanda kemalpaşa tatlılarımızı alıp döndük.
Parkur ilkbahar ve sonbaharda yapılabilir, mevsim itibariyle pek uygun değildi. Su kaynağı olmadığından yola su ile çıkılmalı.
Ormanlık alan uzak mesafeye görsel bakış imkanı vermiyor .
Eğim birçok irili ufaklı şelale oluşmasını sağlıyor olsa da aynı zamanda parkurda yol haricinde yürüyüşü güçleştiriyor.
Parkur yürüme yolu toplamda sapmadan dolayı (halen o sapmayi düzeltmeyi öğrenemedim.) 43,5 km gözükse de toplamda gerçek ölçüsü 20 km.