Photo ofMURA - RELLINARS - MURA. Anada per IP-5 Tres Monts (3M) i tonada pel GR 5 i IP-4. Castell de Bocs, Turó dels Ducs Photo ofMURA - RELLINARS - MURA. Anada per IP-5 Tres Monts (3M) i tonada pel GR 5 i IP-4. Castell de Bocs, Turó dels Ducs Photo ofMURA - RELLINARS - MURA. Anada per IP-5 Tres Monts (3M) i tonada pel GR 5 i IP-4. Castell de Bocs, Turó dels Ducs

March 14, 2024
March 2024

near Mura, Catalunya (España)

MURA - RELLINARS - MURA. Anada per IP-5 Tres Monts (3M) i tonada pel GR 5 i IP-4 (comarca del Bages / Vallès Occidental). 33 km 1350mD

■ Anada: De MURA a RELLINARS, seguint el traçat dels TRES MONTS o 3M (part de l'Etapa IP-5): Traçat gairebé en linia recta directe!!!! No està gaire ben indicat... Cal dur mapa de la Serra de l'Obac i track/ GPS. Passarem pel Puig de la Balma - Coll de la Creu dels Alls - Coll de la Morella - Església de Sant Pere i Sant Fermí de Rellinars.

De Mura fins a Rellinars són uns 14 km "intensos"... amb 3 puja-baixes i trams de torrenteres emboscades, força tapades de vegetació i sense indicar. No són precisament corriols que alegrin la vista, peró a mi aquests senders senglaners i poc transitats m'agraden ;)) 14 km. 600md+ i 750md-. Temps aprox: 4h

■ Tornada: De RELLINARS a MURA, seguint els senyals del GR 5 i IP 4 (3M). Molt ben indicat, afegint els cims del Castell de Bocs (662m) i el Turó dels Ducs. (820m). La tornada de RELLINARS a a MURA la fem seguint el GR 5 i després IP-4 /SL-C 69. Tot el traçat de molt bon fer i trams amb panoràmiques vistes a la Serra de l'Obac. Són uns 18 km amb uns 800md+ i 650md- primer en pujada i després en baixada. Temps aprox: 4h20'

~~~~~~~

**RECORREGUT CIRCULAR, en sentit anti-horari:
- Mura
- Font de la Mascarosa (0.7 km)
- Font Negra (1.8 km)
- Puig de la Bauma / Capella de Santa Margarida (2.3 km)
- Les Fontetes (3.1 km)
- Collet Roig (4.1 km)
- Balma del forn de Can Roca (4.8 km)
- Font del Plàtan (5.2 km)
- Font dels Til.lers (5.8 km)
- Coll de la Creu dels Alls (7.3 km)
- Font de Mata rodona (8.0 km)
- Coll de la Morella (9.9 km)
- Bassa de Casajoana (11.7 km)
- Font dels Bugaders (13.0 km)
- Font del Ginjoler (13.3 km)
- Església de Sant Pere i Sant Fermí (13.7 km)
- Rellinars.
- Balma de l'Andaló (0.8 km)
- Les Cases (3.0 km)
- Font de les Boades (4.0 km)
- Barraca de les Boades (4.6 km)
- Cim del Castell de Bocs (6.0 km)
- Coll del Correu (7.1 km)
- Font del Lladre (8.4 km)
- Cova del Solitari (9.1 km). No!
- Mirador Castellsapera (9.8 km)
- Coll de Tres Creus (10.4 km)
- Sesta Grossa
- Serra de l'Obac (11.5 km)
- Coll de Boix (12.5 km)
- Balma dels Debanadors (13.2 km)
- Balma del Pla de Serrallonga (13.7 km)
- Turó dels Ducs (14.3 km)
- Avenc dels Codolosos (14.9 km)
- El Cargol (16.3 km)
- Font de l'Era (17.6 km)

~~~~~~~~~

De Mura fins a Rellinars són uns 14 km "intensos"... amb 3 puja-baixes trencacames i trams de torrenteres emboscades, força tapades de vegetació i sense indicar. No són precisament corriols que alegrin la vista, peró a mi aquests senders senglaners i poc transitats m'agraden ;)) 14 km. 600md+ i 750md-. Temps aprox: 4h

■ Tornada: De RELLINARS a MURA, seguint els senyals del GR 5 i IP 4 (3M). Molt ben indicat, afegint els cims del Castell de Bocs i el Turó dels Ducs.
La tornada de RELLINARS a a MURA la fem seguint el GR 5 i després IP-4 / SL C 69. Tot el traçat de molt bon fer i trams amb panoràmiques vistes a la Serra de l'Obac. Són uns 18 km amb uns 800md+ i 650md- primer en pujada i després en baixada. Temps aprox: 4h20'

~~~~~~~

**RECORREGUT CIRCULAR, en sentit anti-horai:
- Mura
- Font de la Mascarosa (0.7 km)
- Font Negra (1.8 km)
- Puig de la Bauma / Capella de Santa Margarida (2.3 km)
- Les Fontetes (3.1 km)
- Collet Roig (4.1 km)
- Balma del forn de Can Roca (4.8 km)
- Font del Plàtan (5.2 km)
- Font dels Til.lers (5.8 km)
- Coll de la Creu dels Alls (7.3 km)
- Font de Mata rodona (8.0 km)
- Coll de la Morella (9.9 km)
- Bassa de Casajoana (11.7 km)
- Font dels Bugaders (13.0 km)
- Font del Ginjoler (13.3 km)
- Església de Sant Pere i Sant Fermí (13.7 km)
- Rellinars.
- Balma de l'Andaló (0.8 km)
- Les Cases (3.0 km)
- Font de les Boades (4.0 km)
- Barraca de les Boades (4.6 km)
- Cim del Castell de Bocs (6.0 km)
- Coll del Correu (7.1 km)
- Font del Lladre (8.4 km)
- Cova del Solitari (9.1 km). No!
- Mirador Castellsapera (9.8 km)
- Coll de Tres Creus (10.4 km)
- Sesta Grossa
- Serra de l'Obac (11.5 km)
- Coll de Boix (12.5 km)
- Balma dels Debanadors (13.2 km)
- Balma del Pla de Serrallonga (13.7 km)
- Turó dels Ducs (14.3 km)
- Avenc dels Codolosos (14.9 km)
- El Cargol (16.3 km)
- Font de l'Era (17.6 km)

≈========

RECORREGUT DETALLAT:

MURA.
Rètol i penell info IP-5 Mura Monistrol per Rellinars. 1r paralels Riera de Nespres. Restaurant 'Cal Carter'favorit Josep.

Font de la Mascarosa aixeta - no raja / font de la Noguera?¿ Circular ANTI HORARI, anada pel recorregut dels 3 Monts IP-5 i tornada pel GR5 5 i després IP-4.

Moli del Mig
LA VILA. Masia, passada la Font Negra (natural).

PUIG DE LA BAUMA [1h].

Després pista forestal paral.lela a la Riera dels Codolosos. Font del puig de la balma seca.

LES FONTETES (torrent natural de tosca, sec. Vistes al Pujol de la Mata
COLLET ROIG (placa 'A Betlem'). (**)

Continuem a l'esquerra, pista sorra i còdols. En breu 1r punt +alt perfil anada ruta 690m aprox.

FONT DEL JONCAR (seca, no es veu). Després travessar torrentera.

Dreta, en baixada (no indicat). Anem paralels al Torrent del Sot de l'infern. [A l'esquerra aniríem al Collet del Malpàs].

Font del Senyoriu (torrent relliscós no es veu cap font). Mes enllà tambéb a la banda dreta està la Font dels Til.lers.

Esquerra: abandonem el cami ample i el sot infern per corriol frondós bosc en pujada amb tendenc esquerra. NO INDICAT només fita pedres, tapat de vegetació

2a bifurcació a la dreta; més tapat encara. Passa poca gent per aquí! Sòl humit remogut senglars. Travessem un torrent sec amb arbres curulls de molsa molt verd. PERDEDOR de nit!

Vista al Montcau a l'esquerra mentre pugem i enllaç cami còdols.

Girem a l'esquerra amunt carener vistes, assolint el 2n punt més alt del perfil
Corriol esquerra entre alzines (indicat! :)). Abandonem el camí ample i ara baixada per bosc. En algun punt ens haurem d'ajupir.

Bassa amb mur pedres (seca)! Punt seguiment fauna.

Uns 10 metres més endavant de la bassa prenem un trencall a corriol no indicat ni evident. Perdedor malesa al principi. Precaució.

TORRENT DEL ROURE LLARG.
Una mica més endavant el caminet esdevé més evident. Tauló de fusta per creuar torrent! Però dens de vegetació, on haurem de caminar ajupits algun tram, apartant branques i punxes artijol romani argoma...que se t'enganxa a roba, pell o cabell,..lacerant. Poca traça del sender, menjat per la vegetació, emboscat. Ull senglars.

RIERA DE MATA-RODONA (seca) rètol IP-5: girar esq.cami no def es la mateixa torrentera pedres al ppi i ds caminet que s'enfila, guanyant ràpidament desnivell per la banda dreta (esq orografica). Un bonic senderó de terra vermellosa pel mig de bosc i amb vistes, que ens porta a assolir el 3r punt més alt de l'anada (el Coll de la Morella). Vinga amunt!!!

COLL DE LA MORELLA (3h).Important cruilla de pistes rètols.Torre electrica.Fi corriol i pujada! Inici baixada per cami ample de sorra, maco, en direcció a Casajoana i Rellinars.

Camí Reverend Emili Riera.

Tram cimentat amb vistes a Montserrat al davant.

CASAJOANA. Gran masia P-5 £ SL-C 57 horys camp conreu oliveres contrafort

Bassa acumular aigua: FONT CASAJOANA.

Rètol "Acces restringit del 1 gener al 30 juny. Zona d'especial Protecció per a les aus".

Continuem per la pista forestal de sorra ampla carrer reverend...en baixada bambs. Dstra. pista cimentada i de nou de sorra, pel bosc

Rètol Benvinguts al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac

FONT DELS BUGADERS (toll sec al torrent).

El Gibert de Dalt
Font d'en Sala

FONT DEL GINJOLER (natural, seca a/t).

PARRÒQUIA DE SANT PERE de RELLINARS. Creu crist . Rètol IP-5. Cementiri. [3h 50'].

RELLINARS
(De Rellinars a Monistrol de Montserrat el recorregut és en constant en descens, més suau i ben senyalitzat que el tram de Mura a Rellinars, tot utilizant els senyals del GR-5).

Inici retorn.

La fàbrica i molí.

Enllaç GR 5.

Anar/ tornar a Balma de l'Endaló o Andaló SL-C 55 (15min).

BALMA DE L'ENDALÓ . anar tornar SL-C 55

LES CASES masia. (el GR va per sota la masia. Noncal vorejrla pel darrera).

FONT DE LES BOADES. Bassa seca i la de més amunt també seca.

LES BOADES masia habitada. [5h] Ruben Inma.

⚠️ Trencall al Castell de Bocs. Pujar per una canal on hi ha una corda amb nusos per pujar un ressalt d'uns 4 metres i després un tram aeri per roca, on seguim fites de pedra fins el cim.

CASTELL DE BOCS (662m). Un dels 100 cims del Projecte de la FEEC

COLL DE CORREU o de Conreu. [6h] Són les19:30h. Ja s'ha fet fosc. Bauma Roja.

CARENA DEL CAMÍ RAL

FONT DEL LLADRE

COLLET DEL FORN GRAN o collet gran .

COLL DE LES TRES CREUS o de la Pola 6h40. Cami ample. Dipòsit bombers opcional pujar al turo de la pola a l'esquerra del dipòsit per prevencio d'incendis.

El GR 5 és de molt bon fer i divertit.

SESTA GROSSA. Coll amb gran fita de pedres blanques.

COLL DE BOIX [7h]. En aquesta cruïlla de camins abandonem el GR 5!!!! (A la dreta aniriem a Coll d'Estenalles). Ara continuem per l'IP-4 dels Tres Monts i SL-C 69 en direcció a Mura.

Alzina del Vent o Bonica o de la Coma d'en Vila.

Continuem a l'esquerra, trencall poc evident. A la dreta aniríem a la Coma d'en Voila fent més volta.

A sota està la balma dels Debanadors opcional.

TURÓ DELS DUCS o ROCAPRENYS (920m): ens desviem un xic del IP-4; recomenat! Primer, entre arbusts i després, àmplia i llarga carena de pedra [al Mapa d'Alpina posa 851 metres, i al mapa ICC indica 819,8 metres].

Bifurcació opcional SL-C 69: recte pel Castellot/ IP-4 o bé esquerra: per les Coves de Mura. Continuem recte.

FONT EL CARGOL (seca; font natural temporal, dons bauma).

EL CASTELLOT, formació rocosa.

MURA. Creuar Riera de Nespres (darrer tram pista cimentada).

Parc infantil [8h]

FONT DE L'ERA seca plàtan i banc.

ESGLÉSIA DE SANT MARTÍ DE MURA. Església Parroquial de Sant Martí de Mura "Se trata de un edificio románico de tres naves: la primera construida en el siglo XI; la nave principal del siglo XII y una tercera nave que se añadió al conjunto en 1697"

Plaça Àngel Guimerà. Casc antic.

Font (no raja).

MURA. Casc antic
Fi de la circular.

☆☆☆☆☆☆

🌾 Avui he tingut la sort de trobar diversos Narcissus Dubius (Nadala menuda): petita planta de flors blanques de la família de les amaril·lidàcies. És un narcís mediterrani que creix sobre sòls molt prims en poblacions escasses a Catalunya, Catalunya Nord, Occitània i alguns punts de la depressió de l'Ebre.
Primer pensava era el Narcissus poeticus (Poeticus Daffodil)... però el Narcís dels poetes o grandalla es caracteritza per una aureola vermellosa al mig de la flor, que el Narcissus dubius no té.

=======
☆ ELS 3 MONTS consta de 6 etapes, començant al poble del Montseny i acabant al Monestir de Montserrat.

1) Els 3 Monts. Etapa-1: Montseny - Tagamanent
2) Els 3 Monts. Etapa-2: Tagamanent - Sant Feliu de Codines.
3) Els 3 Monts Etapa-3: Sant Feliu de Codines - Sant Llorenç Savall.
4) Els 3 Monts. Etapa-4: Sant Llorenç Savall - La Mola - Mura.
5) Els 3 Monts. Etapa-5: Mura - Monistrol de Montserrat. Avui hem fet un parcial d'aquesta etapa, fins a Rellinars. De Rellinars a Monistrol de Montserrat el recorregut és en constant en descens, més suau i ben senyalitzat que el tram de Mura a Rellinars, tot utilizant els senyals del GR-5

6) Els 3 Monts. Etapa-6: Monistrol de Montserrat - Monestir de Montserrat.

(**) RECORD DE TU, BETLEM (1967-1991). Placa de ceràmica ubicada a prop del Collet Roig, amb aquestes paraules:

"No sabem prou bé si era tendresa
o el prec llunyà d'una carència
però fos el que fos, sabem que mai més trobarem un lligam tant estret.

Raig de vida traidora creuà pel teu camí
i l'ànima perduda, àncora arrencada
esdevingué nau al cel, ànima al desig.

Quins déus incompresos, patrons del
teu vaixell t'han separat de nosaltres?
Crit al cel i dol sagnant de comiat.

Adéu Betlem,
t'endus amb tu un temps de glòria.
Un últim mim, l'ombra a la mirada.
Quatre erem quatre que tu ja no tornaràs.

Adéu nineta,
dorm ja tranquil·la dins els nostres cors,
allà d'on ni el pas del temps ni nous inquilins
podran mai més expulsar-te.

24 de febrer de 1991
Jordi, Laura i Xavi"
__

Photo ofMURA.Rètol i penell info IP-5 Mura Monistrol per Rellinars. 1r paralels Riera de Nespres. Restaurant 'Cal Carter'favorit Josep》 Photo ofMURA.Rètol i penell info IP-5 Mura Monistrol per Rellinars. 1r paralels Riera de Nespres. Restaurant 'Cal Carter'favorit Josep》 Photo ofMURA.Rètol i penell info IP-5 Mura Monistrol per Rellinars. 1r paralels Riera de Nespres. Restaurant 'Cal Carter'favorit Josep》

De Mura fins a Rellinars són uns 13 o 14 km "intensos"... amb 3 puja-baixes trencacames i trams de torrenteres emboscades, força tapades de vegetació i sense indicar. No són precisament corriols que alegrin la vista, peró a mi aquests senders senglaners i poc transitats m'agraden ;))) La tornada de RELLINARS a a MURA la fem seguint el GR 5 i després IP-4. Són uns 17km amb uns 800md+ i 700md- primer en pujada i despres en baixada. ELS 3 MONTS: ETAPA 5 - De Mura a Monistrol de Montserrat. Passant per Rellinars. Traçat gairebé en linia recta directe!!!! Aquesta etapa lineal són uns 24 k. 800md+ i 1000md-. El traçat no està gaire ben indicat... Cal dur mapa de la Serra de l'Obac i track/ GPS. De Rellinars a Monistrol de Montserrat el recorregut és en constant en descens, més suau i ben senyalitzat que el tram de Mura a Rellinars, tot utilizant els senyals del GR-5 ELS 3 MONTS consta de 6 etapes, començant al poble del Montseny i acabant al Monestir de Montserrat. 1) Els 3 Monts. Etapa-1: Montseny - Tagamanent 2) Els 3 Monts. Etapa-2: Tagamanent - Sant Feliu de Codines. 3) Els 3 Monts Etapa-3: Sant Feliu de Codines - Sant Llorenç Savall. 4) Els 3 Monts. Etapa-4: Sant Llorenç Savall - La Mola - Mura. 5) Els 3 Monts. Etapa-5: Mura - Monistrol de Montserrat. 6) Els 3 Monts. Etapa-6: Monistrol de Montserrat - Monestir de Montserrat. "Els 3 monts és un itinerari entre els parcs naturals del Montseny, Sant Llorenç del Munt i l’Obac i Montserrat, que permet endinsar-se per racons desconeguts i arribar fins a punts emblemàtics de la Catalunya prelitoral. Començant pel Parc Natural del Montseny, declarat Reserva de la Biosfera per la Unesco l’any 1978, amb el seu mosaic de paisatges i la petjada cultural que l’home hi ha deixat i que ha inspirat artistes, intel·lectuals i científics, el senderista passa a l’abrupte i salvatge Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac, un entorn carregat de mites i llegendes, per acabar a la muntanya de Montserrat, símbol cultural i espiritual català."

Photo ofFont de la Mascarosa aixeta - no raja / font de la Noguera? Circular ANTI HORARI, anada pel recorr 3 Monts i tornada GR5 5 Photo ofFont de la Mascarosa aixeta - no raja / font de la Noguera? Circular ANTI HORARI, anada pel recorr 3 Monts i tornada GR5 5 Photo ofFont de la Mascarosa aixeta - no raja / font de la Noguera? Circular ANTI HORARI, anada pel recorr 3 Monts i tornada GR5 5

Moli del Mig

LA VILA. Masia, passada la Font Negra (natural)

PictographCave Altitude 1,758 ft
Photo ofPUIG DE LA BAUMA [1h] Després pista forestal paral.lela a la Riera dels Codolosos. Font del puig de la balma seca Photo ofPUIG DE LA BAUMA [1h] Després pista forestal paral.lela a la Riera dels Codolosos. Font del puig de la balma seca Photo ofPUIG DE LA BAUMA [1h] Després pista forestal paral.lela a la Riera dels Codolosos. Font del puig de la balma seca

Photo ofLES FONTETES (torrent natural de tosca, sec. Vistes al Pujol de la Mata Photo ofLES FONTETES (torrent natural de tosca, sec. Vistes al Pujol de la Mata

LES FONTETES (torrent natural de tosca, sec. Vistes al Pujol de la Mata

Photo ofCOLLET ROIG (placa 'A Betlem').Continuem a l'esquerra, pista sorra i còdols. En breu 1r punt +alt perfil anada ruta 690m aprox》 Photo ofCOLLET ROIG (placa 'A Betlem').Continuem a l'esquerra, pista sorra i còdols. En breu 1r punt +alt perfil anada ruta 690m aprox》 Photo ofCOLLET ROIG (placa 'A Betlem').Continuem a l'esquerra, pista sorra i còdols. En breu 1r punt +alt perfil anada ruta 690m aprox》

RECORD DE TU BETLEM (1967-1991) No sabem prou bé si era tendresa o el prec llunyà d'una carència però fos el que fos, sabem que mai més trobarem un lligam tant estret. Raig de vida traidora creuà pel teu camí i l'ànima perduda, àncora arrencada esdevingué nau al cel, ànima al desig. Quins déus incompresos, patrons del teu vaixell t'han separat de nosaltres? Crit al cel i dol sagnant de comiat. Adéu Betlem, t'endus amb tu un temps de glòria. Un últim mim, l'ombra a la mirada. Quatre erem quatre que tu ja no tornaràs. Adéu nineta, dorm ja tranquil·la dins els nostres cors, allà d'on ni el pas del temps ni nous inquilins podran mai més expulsar-te. 24 de febrer de 1991 Jordi, Laura i Xavi __ No conec la història, (si algú la coneix, m'agradaria saber-la), però pel que es dedueix de la seva lectura, penso que devien ser quatre amics molt joves que anaven d'excursió quan en aquell indret un llamp va segar la vida d'una d'ells, la Betlem. La resta li van fer aquest poema ple de sentiment i també de ràbia..."

FONT DEL JONCAR (seca, no es veu). Després travessar torrentera

Dreta, en baixada (no indicat).Anem paralels al Torrent del Sot de l'infern [A l'esquerra aniríem al Collet del Malpàs]

Photo ofFont del Senyoriu (tte relliscós no es veu cap font). Mes enllà tambéb a la banda dreta està la Font dels Til.lers Photo ofFont del Senyoriu (tte relliscós no es veu cap font). Mes enllà tambéb a la banda dreta està la Font dels Til.lers

Photo ofEsquerra:Aband cami ample i sot infern per corriol frondósbosc en pujada amb tendenc esq.NO INDICAT només fita pedres.tapat veg》 Photo ofEsquerra:Aband cami ample i sot infern per corriol frondósbosc en pujada amb tendenc esq.NO INDICAT només fita pedres.tapat veg》 Photo ofEsquerra:Aband cami ample i sot infern per corriol frondósbosc en pujada amb tendenc esq.NO INDICAT només fita pedres.tapat veg》

2a bif dreta;méz tapat encara. Passa poca gent per aquí! Sòl humit remogut senglars. Yrav tte sec amb arbres momsa molt verd. PERDEDOR de nit!

Photo ofVista al Montcau a l'esquerra mentre pugem i enllaç cami còdols.Esq amunt carener vistes, assolint el 2n punt més alt del perfil Photo ofVista al Montcau a l'esquerra mentre pugem i enllaç cami còdols.Esq amunt carener vistes, assolint el 2n punt més alt del perfil Photo ofVista al Montcau a l'esquerra mentre pugem i enllaç cami còdols.Esq amunt carener vistes, assolint el 2n punt més alt del perfil

Photo ofCorriol esquerra entre alzines (indicat! :)). Abandonem el camí ample i ara baixada per bosc. En algun punt ens haurem d'ajupir Photo ofCorriol esquerra entre alzines (indicat! :)). Abandonem el camí ample i ara baixada per bosc. En algun punt ens haurem d'ajupir Photo ofCorriol esquerra entre alzines (indicat! :)). Abandonem el camí ample i ara baixada per bosc. En algun punt ens haurem d'ajupir

PictographLake Altitude 1,863 ft
Photo ofBassa artificial plena d'aigua. El corriol enllaça amb una pista ampla; que seguim a la dreta, només uns metres Photo ofBassa artificial plena d'aigua. El corriol enllaça amb una pista ampla; que seguim a la dreta, només uns metres Photo ofBassa artificial plena d'aigua. El corriol enllaça amb una pista ampla; que seguim a la dreta, només uns metres

Photo ofBassa amb mur pedres (seca)! Punt seguiment fauna.Trencall a corriol no indicat ni evident. Perdedor malesa al ppi. Precaució.》 Photo ofBassa amb mur pedres (seca)! Punt seguiment fauna.Trencall a corriol no indicat ni evident. Perdedor malesa al ppi. Precaució.》 Photo ofBassa amb mur pedres (seca)! Punt seguiment fauna.Trencall a corriol no indicat ni evident. Perdedor malesa al ppi. Precaució.》

Després una mica més evident. Taulo fusta per creuar tte! Però dens de vegetació caminar ajupits apartant branques i punxes artijol romani argoma...que se t'enganxa a roba pell o cabell, lacerant Poca traça del sender, menjat per la vegetació, emboscat. Ull srnglars TORRENT DEL ROURE LLARG

PictographRiver Altitude 1,380 ft
Photo ofRIERA DE MATA-RODONA (seca) rètol IP-5: girar esq.cami no def es la mateixa torrentera pedres al ppi i ds caminet que s'enfila 》 Photo ofRIERA DE MATA-RODONA (seca) rètol IP-5: girar esq.cami no def es la mateixa torrentera pedres al ppi i ds caminet que s'enfila 》 Photo ofRIERA DE MATA-RODONA (seca) rètol IP-5: girar esq.cami no def es la mateixa torrentera pedres al ppi i ds caminet que s'enfila 》

Guanyant ràpidament desnivell per la banda dreta (esq orografica). Un bonic senderó de terra vermellosa pel mig de bosc i amb vistes, que ens porta a assolir el 3r punt més alt de l'anada (el Coll de la Morella). Vinga amunt!!!

Photo ofCOLL DE LA MORELLA (3h).Important cruilla de pistes rètols.Torre electrica.Fi corriol i pujada! Inici baixada per cami ample de》 Photo ofCOLL DE LA MORELLA (3h).Important cruilla de pistes rètols.Torre electrica.Fi corriol i pujada! Inici baixada per cami ample de》 Photo ofCOLL DE LA MORELLA (3h).Important cruilla de pistes rètols.Torre electrica.Fi corriol i pujada! Inici baixada per cami ample de》

Sorra maco en direcció a Casajoana i Rellinars Camí Reverend Emili Riera Tram cimentat vista a montserrat al davant

Photo ofCASAJOANA. Gran masia P-5 i SL-C 57 horys camp conreu oliveres contrafort bassa acumular aigua: FONT CASAJOANA》 Photo ofCASAJOANA. Gran masia P-5 i SL-C 57 horys camp conreu oliveres contrafort bassa acumular aigua: FONT CASAJOANA》 Photo ofCASAJOANA. Gran masia P-5 i SL-C 57 horys camp conreu oliveres contrafort bassa acumular aigua: FONT CASAJOANA》

Rètol "Acces restringit del 1 gener al 30 juny. Zona d'especial Protecció per a les aus" Cont per la pista f de sorra ampla carrer reverend...en baixada bambs. Dstra. pista cimentada i de nou de sorra, pel bosc Rètol Benvinguts al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac

Photo ofFONT DELS BUGADERS (toll sec al torrent). Ds el Gibert de Dalt Photo ofFONT DELS BUGADERS (toll sec al torrent). Ds el Gibert de Dalt Photo ofFONT DELS BUGADERS (toll sec al torrent). Ds el Gibert de Dalt

FONT DELS BUGADERS (toll sec al torrent). Ds el Gibert de Dalt

Font d'en Sala

Photo ofFONT DEL GINJOLER (natural, seca a/t) Photo ofFONT DEL GINJOLER (natural, seca a/t) Photo ofFONT DEL GINJOLER (natural, seca a/t)

FONT DEL GINJOLER (natural, seca a/t)

Photo ofPARRÒQUIA DE SANT PERE de RELLINARS. Creu crist . Retol IP-5. Cementiri. [3h 50']. Inici retorn》 Photo ofPARRÒQUIA DE SANT PERE de RELLINARS. Creu crist . Retol IP-5. Cementiri. [3h 50']. Inici retorn》 Photo ofPARRÒQUIA DE SANT PERE de RELLINARS. Creu crist . Retol IP-5. Cementiri. [3h 50']. Inici retorn》

L'Etapa 5 dels TRES MONTS continua per darrera l'Església de Rellinars. Nosaltres aquí abandonem l'IP-5. De Rellinars a Monistrol de Montserratel recorregut és en constant en descens, més suau i ben senyalitzat que el tram de Mura a Rellinars, tot utilizant els senyals del GR-5

Photo ofParròquia . La fàbrica i molí. Enllaç GR 5. Anar/ tornar a Balma de l'Endaló o Andaló SL-C 55 (15min) Photo ofParròquia . La fàbrica i molí. Enllaç GR 5. Anar/ tornar a Balma de l'Endaló o Andaló SL-C 55 (15min)

PictographCave Altitude 1,135 ft
Photo ofBALMA DE L'ENDALÓ . Anar /tornar SL-C 55 Photo ofBALMA DE L'ENDALÓ . Anar /tornar SL-C 55 Photo ofBALMA DE L'ENDALÓ . Anar /tornar SL-C 55

BALMA DE L'ENDALÓ . Anar /tornar SL-C 55

PictographRuins Altitude 1,524 ft
Photo ofLES CASES masia. (el GR va per sota la masia. Noncal vorejrla pel darrera) Photo ofLES CASES masia. (el GR va per sota la masia. Noncal vorejrla pel darrera) Photo ofLES CASES masia. (el GR va per sota la masia. Noncal vorejrla pel darrera)

LES CASES masia. (el GR va per sota la masia. Noncal vorejrla pel darrera)

Photo ofFONT DE LES BOADES. Bassa seca i la de més amunt també seca Photo ofFONT DE LES BOADES. Bassa seca i la de més amunt també seca Photo ofFONT DE LES BOADES. Bassa seca i la de més amunt també seca

FONT DE LES BOADES. Bassa seca i la de més amunt també seca

LES BOADES. Masia habitada. [5h]

Ruben Inma

CASTELL DE BOCS

COLL DEL CORREU o de Conreu. [6h] Són les19:30h. Ja s'ha fet fosc. Bauma Roja.CARENA DEL CAMÍ RAL

FONT DEL LLADRE

Prevencio d'incendis GR 5 de molt bon fer i divertit

SESTA GROSSA. Coll amb gran fita de pedres blanques

PictographTree Altitude 2,941 ft

Alzina del Vent o Bonica. Cont esq Trencall poc evident. A la dreta aniriem a la Coma d'en Voila fen nés volta

A sota està la balma dels debanadors opcional

TURÓ DELS DUCS o ROCAPRENYS (ens desv un xic del IP-4) recomenat 1r entre arbusts ds àmplia carena

Photo ofBifurcació opcional SL-C 69: recte pel Castellot/ IP-4 o bé esquerra: per les Coves de Mura. Continuem recte Photo ofBifurcació opcional SL-C 69: recte pel Castellot/ IP-4 o bé esquerra: per les Coves de Mura. Continuem recte Photo ofBifurcació opcional SL-C 69: recte pel Castellot/ IP-4 o bé esquerra: per les Coves de Mura. Continuem recte

PictographRiver Altitude 1,516 ft
Photo ofMURA. Creuar Riera de Nespres (darrer tram pista cimentada). Parc infantil [8h] Photo ofMURA. Creuar Riera de Nespres (darrer tram pista cimentada). Parc infantil [8h]

MURA. Creuar Riera de Nespres (darrer tram pista cimentada). Parc infantil [8h]

FONT DE L'ERA seca plàtan i banc.

Photo ofESGLÉSIA DE SANT MARTÍ DE MURA. Plaça Àngel Guimerà. Casc antic. Font (no raja) Photo ofESGLÉSIA DE SANT MARTÍ DE MURA. Plaça Àngel Guimerà. Casc antic. Font (no raja) Photo ofESGLÉSIA DE SANT MARTÍ DE MURA. Plaça Àngel Guimerà. Casc antic. Font (no raja)

ESGLÉSIA DE SANT MARTÍ DE MURA. Plaça Àngel Guimerà. Casc antic. Font (no raja)