MUNTANYA DE MONTSERRAT L'Elefant per la Canal del Pou del Gat

Photo ofMUNTANYA DE MONTSERRAT L'Elefant per la Canal del Pou del Gat Photo ofMUNTANYA DE MONTSERRAT L'Elefant per la Canal del Pou del Gat Photo ofMUNTANYA DE MONTSERRAT L'Elefant per la Canal del Pou del Gat

March 27, 2014
November 2013

•   5 2 Reviews

near Monistrol de Montserrat, Catalunya (España)

Interessant recorregut que enllaça un parell de canals i va a veure les ermites de St Antoni, St Salvador i St Benet. Com a punt culminant pujem l'Elefant.
Sortida de la carretera de Can Massana al MOnestir en el revolt del Bosc dels Igualadins on trobarem un bon aparcament. Quasi bé allí mateix comença la Canal del Gat que s'acaba on creua amb el camí de l'Arrel, Allí mateix comença la Canal Plana (?) ...no sé encara per que...mal nom li van posar. Dalt de tot de la canal, al coll, agafem el sender a la dreta i anem al coll del Cavall Bernat i després a l'Ermita de St Antoni. Retornem al coll de la Canal Plana i anem a pujar l'alterós Elefant. Només una estreta canal i una grimpadeta per pujar-hi. Retornem al camí i ens dirigim cap a l'ermita de St Salvador. Per arribar un laberíntic bosc d'alzines però hi arribem. Una ermita curiosa si més no. Crec que té refugi lliure...no sé..era una mica extrany tot alló. Ara ja anem baixant cap a l'ermita de St Benet. Aquí si que hi ha refugi lliure, però si St Salvador era raret...això encara més. Baixem una mica més i veiem l'Elefant i La Mòmia...impressionant! Ara ja estem al Camí de l'Arrel i anem en direcció a la Plaça de Sta Anna. SEguim baixant i passem pel Pas dels Francesos...ja us podeu imaginar que va passar per aquí. El camí ara va baixant al costat del Torrent de Santa Maria que dona directament al MOnestir. Travessem el Monestir i a la sortida agafem el Camí dels Degotalls, un camí ben planer, i farcit de capelletes en record de les diferents verges venerades al nostre país. Uns metres abans del final d'aquest camí un corriol ens porta a tocar de la carretera al lloc on hem començat la ruta. PRECIÓS !!!

Bosquet Igualadí

Torrent de Santa Maria

• Photo of tejerosaurio
    tejerosaurio Oct 13, 2022

Realitzada fa molt temps. Ara em dona per valorar. Bon camí que encara que el tinc ben conegut, les fotografíes i les bones senyalitzacions ajuden a seguir el camí. Molt bon treball! Gràcies per compartir.

• Blanketa 02 Feb 3, 2023

Hola,Bona nit
    La grimoada que comentas a la explicacio de la ruta,es aerea??

• Photo of lluisma
    lluisma Feb 4, 2023

Hi ha un tram que té una mica de pati. La canal final és una mica encaixada, sense perill. La pujada al cap(trompa) té la seva cosa, però es pot baixar amb ràpel.
    Que vagi bé!!!...i compte.

• Photo of IvanSmith
    IvanSmith Dec 6, 2023

Ruta molt xula! Vistes espectaculars desde Sant Antoni.