Mulieres 2012

July 15, 2012
July 2012

near Senet, Catalunya (España)

De la boca sur del tunel de Viella al Tuc de Mulleres (3010 m)
El millor punt de sortida es de l'aparcament vora el refugi de l'antic Hopsital de Viella (no esta´senyalat, cal anar cap a l'antic tunel). Nosaltrs de nit no hop trebem i aparquem en un camí a l'esquerra de la carretera en el marge dret del riu (noguera Pallaresa o Molieres?) Seguim una pista que es perd una mica pel bosc i busquem on travessar el riu. Seguim amb el riu a l'esquerra, superant una petita cascada i ja veiem el refugi llauna (2360m)dalt nostre amb 3 isards pasturant. Reposem una mica i amunt,seguint les fites, vorejant els llacs amb neu al voltant. La pujada es forta i en el tros final trepitjem neu. Una grimpadeta final per una canal i ja som al coll (2935 m). Anem a l'esquerra carenant seguint un rastre molt clar fins que assolim el cim (3010 m) avui molt concorregut. El dia s'aclara i podem veure molt bé el massis Aneto-Maladeta. La gelera que va minvant amb els anys. La tornada quasi pel mateix cami, aquest cop passem una cascada molt maca ja a la pleta de Molieres (que no haviem vist a la pujada). Deixem el camí principal per travessar el riu i tornar al nostre cotxe. Es una excursió de dificultat técnica moderada, pero dura com tots els tres-mil si els fas d'una tirada.