Photo ofMuğla İli, Seydikemer İlçesi, Dereköy, Akdağlar, Kastabara Antik Kenti, Kuruova ve Cemalanı mevkileri parkuru Photo ofMuğla İli, Seydikemer İlçesi, Dereköy, Akdağlar, Kastabara Antik Kenti, Kuruova ve Cemalanı mevkileri parkuru Photo ofMuğla İli, Seydikemer İlçesi, Dereköy, Akdağlar, Kastabara Antik Kenti, Kuruova ve Cemalanı mevkileri parkuru

June 5, 2023
June 2023

near Söğüt, Muğla (Türkiye)

4.6.2023 tarihinde Telmessos Yürüyüş Grubu ile birlikte yürüdüğüm Muğla İli, Seydikemer İlçesi, Dereköy, Akdağlar, Kastabara Antik Kenti, Kuruova ve Cemalanı mevkileri parkurudur. Aynı bölgedeki benzer rotalarımdan bir kaçı aşağıdaki linklerdedir: https://tr.wikiloc.com/gezi-yuruyus-rotalari/mugla-ili-seydikemer-ilcesi-derekoy-akdaglar-kastabara-antik-kenti-kuruova-ve-cemalani-mevkileri-te-102260210

Kayıt açık unutulduğu için mesafe ve irtifa kaybı hatalı olmuştur. Normalde 10 km civarı yürünülmüş, 571 metre irtifa kazancı ve 298 metre irtifa kaybı olmuştur.

Evvelce (aşağıdaki linkte) 2.4 km'deki çeşmeyi karşımıza aldığımızda, yürüyüşe solundan devam etmiştik. Bu defa sağından, hemen ağacın dibinden dik tırmanış yaparak yola devam ettik.

Dolmuşla yürüyüşe giderken Seydikemer'de Gürpınar Caddesi'ne (Saklıkent yolu) dönülmüş ve sonra Eşen Çayı üstündeki ilk köprü geçildikten hemen (10 ile 20 metre kadar) sonra ilk soldaki yola dönülerek başlangıç noktasına gidilmiştir. Virajlar nedeniyle beklenenden yorucu ve zaman alıcı bir yoldur. Daha rahat bir yol bilen olur ve buraya yazarsa memnun olurum. Keza Cemalanı'ndan dönüşte de "yağmur" olabileceği nedeniyle bir köylüye sorulmuş ve tavsiyesi üzerine Arsaköy üzerinden gelinmiştir. Bu yol da oldukça uzun ve yorucu olmuştur. Gidişteki yol gibi dönüş içinde daha rahat bir yol bilen olur ve buraya yazarsa memnun olurum.

Normalde araçlar Cemalanı'nda bizi beklerlerdi. Ancak yağmur nedeniyle yolun çamurdan geçilemeyecek hale gelmesi nedeniyle araçlar Cemalanı'ndan yaklaşık olarak 1 km kadar ileride beklemişler.