Photo ofMuğla İli, Seydikemer İlçesi, Ceylan Mahallesi’nin Karabel, Ambarkavak, Oinoanda Antik Kenti ve Yaylapatlangıç mevkileri parkuru Photo ofMuğla İli, Seydikemer İlçesi, Ceylan Mahallesi’nin Karabel, Ambarkavak, Oinoanda Antik Kenti ve Yaylapatlangıç mevkileri parkuru Photo ofMuğla İli, Seydikemer İlçesi, Ceylan Mahallesi’nin Karabel, Ambarkavak, Oinoanda Antik Kenti ve Yaylapatlangıç mevkileri parkuru

9 mi
March 19, 2023
March 2023

near Ambarkavak, Muğla (Türkiye)

1. Rota: Muğla İli, Seydikemer İlçesi, Ceylan Mahallesi’nin Karabel, Ambarkavak, Oinoanda Antik Kenti ve Yaylapatlangıç mevkileri döngü parkurudur. 13,40'ıncı km'den sonraki sola giriş ve çıkış gereksiz olup burada doğrusal yürümeniz akılcı olacaktır.
2. Yürüdüğüm tarih: 19.3.2023 tarihi olup kapalı ve "çok sert karayelli" bir hava söz konusuydu. Kar yoktu. Beklenmedik bu karayel nedeniyle çoğunluk ciddi bir şekilde üşüdü.
3. Yoldaş: Telmessos Yürüyüş Grubu https://www.facebook.com/groups/telmessos
4. Manzara: 10 üzerinden 6 civarındadır.
5. Zorluk seviyesi: Orta bir parkurdur. Toplam kilometre ile irtifa kazanç ve kaybı kişisel özelliklere göre mutlaka değerlendirilmelidir.
6. Zorluk nedenleri: Ciddi bir zorluk nedeni yoktur. Ancak soğuk veya sert rüzgarlı havalarda tercih edilmemelidir.
7. Su: Çeşme iki yerde görülmüş ve Wikiloc kaydına işlenmiştir.
8. Yiyecek: Rota üzerinde bakkal veya market bulunmamaktadır.
9. Yolun niteliği: Kısmen patika, kısmen toprak yoldur.
10. Yol işaretleri: Başlangıçtan Oinoanda antik kentine kadar olan kısımda Telmessos YG'nun çok evvelce yaptığı sarı renkli boyalar vardır. Diğer kısımlar işaretsizdir. Rota takip programı veya rotayı yeterince bilen birileri olmadan yürünmemelidir.
11. Gruplara uygunluğu: Uygundur.
12. Rotanın Wikiloc adresi: https://tr.wikiloc.com/gezi-yuruyus-rotalari/mugla-ili-seydikemer-ilcesi-ceylan-mahallesinin-karabel-ambarkavak-oinoanda-antik-kenti-ve-yaylapat-128867452
13. Alternatif rota: Aynı mevkilerdeki yürüdüğüm diğer parkurların adresleri şöyledir:
14. Detaylar için krokiye tıklamalısınız.