Photo ofMuğla İli, Köyceğiz İlçesi, Çandır, Ölemez Dağı zirvesi ve Kale mevkileri döngü parkuru Photo ofMuğla İli, Köyceğiz İlçesi, Çandır, Ölemez Dağı zirvesi ve Kale mevkileri döngü parkuru Photo ofMuğla İli, Köyceğiz İlçesi, Çandır, Ölemez Dağı zirvesi ve Kale mevkileri döngü parkuru

April 26, 2021
April 2021

near Çandır, Muğla (Türkiye)

26.4.2021 tarihinde yürüdüğümüz Muğla İli, Köyceğiz İlçesi, Çandır, Ölemez Dağı zirvesi ve Kale mevkileri döngü parkurudur.

Manzaralar: 5 üzerinden 5 civarındadır. Çok güzel manzaralara sahip bir parkurdur. Köyceğiz gölü, Dalyan, Dalyan deltası, İztuzu plajı, Ortaca ve Ekincik’in de dahil olduğu, tam olarak 360 derecelik bir manzaraya sahiptir.

Wikiloc kaydı şu adrestedir: https://tr.wikiloc.com/gezi-yuruyus-rotalari/mugla-ili-ortaca-ilcesi-dalyan-candir-ile-koycegiz-ilcesi-olemez-dagi-zirvesi-mevkileri-dongu-parku-71579320#wp-71579324

Yol durumu: Kilometre (17,44 km) ile irtifa kazanç ve kaybı (911 metre) nazara alınmalıdır. Parkurun Köyceğiz Gölü’ne bakan tarafı tamamen kırmızı beyaz boya ile işaretlenmiştir. Diğer (denize bakan) tarafı ise işaretsizdir fakat tamamı orman (asfaltlanmamış) yoludur. Çok sayıda çeşme olmasına rağmen akmadıkları için gösterilmemiştir. Giderken patikayı, dönüşte ise orman yolunu seçmiş olmaktan dolayı memnun olduk. Dağa çıkış yavaş olduğu için doğası gereği orman yoluna göre yavaş yürünen patikayı seçmemiz doğru olmuştur. İniş orman yolundan olduğu için yaklaşık 7,5 kilometrelik yolu 100 dakika gibi bizim kapasitemize göre kısa bir sürede yürüdük.

Orta Zor bir parkurdur: Çünkü kilometre ile irtifa kazanç ve kaybı dikkate değerdir. Aşağıda yazacağım yaptığımız kestirmeler, parkuru zorlaştıran ve herkesin yapmak istemeyeceği kestirmelerdir. Bu kestirmeleri yapmayıp dağa çıkarken kırmızı beyaz boyaları takip ettiğinizde ve dönüş yolunda ise orman yolunu takip ettiğinizde zorluk olarak sadece kilometre ile irtifa kazanç ve kaybı kalacaktır. Yaptığımız kestirmeler şunlardır: 1. Yaklaşık 6,5'uncu kilometrede başlayan 200 metrelik kısım. Haritada bayrak işareti konulmuştur. 2. Yaklaşık 7'inci kilometrede başlayan 200 metrelik kısım. Haritada bayrak işareti konulmuştur. 3. Yaklaşık 9,5'uncu kilometrede başlayan 1500 metrelik kısım. Haritada Kale ve ikinci zirve isimli bayrak işaretinden başlamaktadır.

• özgür akşakar Jan 17, 2023

Selamlar, bu rotayı dağ bisikleti ile takip edemem sanırım, orman için patikalar var, özellikle zirveye yaklaşırken.. Teşekkürler...

• Photo of Turgay Yeniyurt
    Turgay Yeniyurt Jan 17, 2023

Selam, Haklısınız. Hatırladığım kadarıyla bisikletle geçilemeyecek çalılıklar da vardı.