MÜFLİZDERE BAŞLANGICI-TEPECİK-AKSIĞIN-SERİNDERE Kocaeli 29.04.2017 BEKİR SAYRIM

Photo ofMÜFLİZDERE BAŞLANGICI-TEPECİK-AKSIĞIN-SERİNDERE Kocaeli 29.04.2017 BEKİR SAYRIM Photo ofMÜFLİZDERE BAŞLANGICI-TEPECİK-AKSIĞIN-SERİNDERE Kocaeli 29.04.2017 BEKİR SAYRIM Photo ofMÜFLİZDERE BAŞLANGICI-TEPECİK-AKSIĞIN-SERİNDERE Kocaeli 29.04.2017 BEKİR SAYRIM

April 30, 2017
April 2017
1 comment

near Tepecik, Kocaeli (Türkiye)

müflizdere başlangıcı tepecik aksağın serindere 29.04.2017 bekir sayrım

Merhaba,

Bu proramımızda müflizderenin başlangıç noktasından gidebildiğim kadar gitmek, daha sonra geri dönüp müflizdere başlangıç noktasınadaki doğal havuza girmek ve burda mangal yaparak günü tamamlamayı planladık.

Yürüyüşçü arkadaşların bildiği gibi Kocaeli üzerinden İnönü yayalası olarak rotamızı belirledik. Tepecik köyünü geçtikten sonra yol ilelerken bir yerde çatal olmaktadır ( Daha öncesinde de bu şekilde yol ayrımları olduğu için wikiloc'tan rotayı indirmenizde fayda var. ) Çataldan sol kolu tercih edip araçla gidebildiğimiz kadar ilerledik.

Araçla gidilmez noktada yürüyüşümüze başladık. Sürekli irtifa düşürerek müflizdere başlangıcına geldik. Bu rotaya son geldiğimizden bu yyana yolda bir değişiklik olmuş. Büyük bir iş makinası toprak yolu genişletme çalışmaları yapıyordu.
Müflizdere başlangıç noktasından kanyona giriş yaptık. Su geçişlerinin bulunduğu, kimi zaman çok zor kimi zaman oldukça kolay parkurlardan ilerledik. Programımızn sonunda mangal, müflizderenin suyunda başlangıç noktasında yüzmek şeklinde programımız belirlediğimiz için kanyonu daha fazla ilerlemeden gere döndük.
İş makinasının tam da piknik yapacağımız yerde çalışması nedeni ile piknik ve suya girme planımız iptal ettik. kısa bir istişareden sonra yeni bir plan yaptık. Zorlu bir toprak yürüyüş sonrası serindere girişindeki su istasyonunun bulunduğu yerde mangalımızı yapmaya karar verdik.
Bu yeni rotamız, hem uzun hem de araçların geçtiği toprak yolu kullanmamız nedeni ile zordu. Tepecik köyü, aksığın ve serindere köyü üzerinden zor da olsa mangal da et pişirerek günü tamamlayacağımız serindere girişine geldik. Her zaman ki gibi derenin sanki bizim için hazırlanmış olan tam orta kısmına masamızı kurduk. Mangalı da suyun içine taşıdık. Müzik eşliğinde hem etlerimizi pişirdik hem de derenin serin sularına kendimizi bıraktık.
İyi ki iş mangal yapacağımız yerde iş makinası çalışıyormuş ta bu yeni rotayı planlayarak daha güzel bir gün finali hazırlamışız.
Yorucu ve uzun bir parkur oldu. Özellikle sıcak havalarda araç trafiğinden dolayı toprak yol çok tozlu oluyor. Hem müflizdere hem de serindere süperdi. Serinderedeki finalde yaptığımız dere içindeki yemek ziyafeti unutulmazdı.