مسیر زنجان آق گدیک ، سندستان ، ولیدر iran zanjan sindistan validar

Photo of  مسیر زنجان آق گدیک ، سندستان ، ولیدر  iran  zanjan sindistan validar Photo of  مسیر زنجان آق گدیک ، سندستان ، ولیدر  iran  zanjan sindistan validar Photo of  مسیر زنجان آق گدیک ، سندستان ، ولیدر  iran  zanjan sindistan validar

May 31, 2014
May 2014

near ‘Alīābād-e Bālā, Zanjan (Iran)

روز جمعه صبح ساعت 7 مورخه 9/3/1393 از گردنه آق گدیک بسمت سندستان حرکت می کنیم پس از یک و نیم ساعت در کنار شاهبلاغی در ییلاق سندستان صبحانه را صرف کرده بسمت غرب ییلاق حرمت می کنیم با استفاده از مسیر پاکوب بسمت ییلاق جزلا شقاقی حرکت کرده و در پس از طی حدوداً یکساعت در ییلاق جزلا شقاقی هستیم با چوپان و همراهان ایشان صابر و غبره صحبت کرده و بدست آوردن اطلاعات از مسیر ، راهمان را بطرف ییلاق جزلا ادامه می دهیم پس از طی مسیر کوتاهی به ییلاق جزلا می رسیم در اینجا هم چوپانان را ملاقات کرده و پس از صحبت و آشنائی به سمت ییلاق شیت حرکت می کنیم پس از عبور از گردنه ای که پاکوب هم نیست بسمت دره منتهی به ییلاق شیت حرکت می کنیم پس از حدود یکساعت به ییلاق شیت می رسیم بناهای بسیار زیبا با سنگ و دارای سقف که با ییلاق سایر روستاها متمایز است پس از توقف کوتاهی مجدداً مسیر را بسمت روستای ولیدر ادامه می دهیم پس از طی مسافتی به مسیر جنگلی زیبائی می رسیم پس از عبور از جنگل از آنسوی دره مسیر دگاه به ولیدر پیداست پس از طی مسیری به دوراهی دگاه ولیدر می رسیم و پس از آن کلبه ای که در کنار یخچال طبیعی که آقای حاجیلو مسئول آن است صحبت کرده و پس از طی مسیر کوتاهی به روستای زیبای ولیدر می رسیم ساعت 3 بعداز ظهر است .