مسیر صعود و فرود قله ترشو (چهل تن کوچک)

Photo ofمسیر صعود و فرود قله ترشو (چهل تن کوچک) Photo ofمسیر صعود و فرود قله ترشو (چهل تن کوچک) Photo ofمسیر صعود و فرود قله ترشو (چهل تن کوچک)

August 19, 2023
August 2023

near Bāgh-e Bazm, Kerman (Iran)

درود
مسیر صعود به قله ترشو از باغ بزم
از بردسیر به سمت باغ بزم رفته و در ابتدای باغ بزم سمت راست از کوچه کنار مسجد امام علی روستا رادور زده و از کف روخانه می گذریم و خاکی راتا جای امکان پیش می رویم و صعود را از کنار دره پر از درخت و آبشار کوچک ادامه می دهیم و مطابق ترک پس از رسیدن به دره در هوا از جاده خاکی جدا شده و بسمت دیگر رودخانه رفته و جاده خاکی دیگری را در پیش میگیریم تا بروی گردنه برسیم از آنجا مسیر خط لوله آب را طی می کنیم تا به چشمه رسیده سپس دره زیبا را پیش می رویم پس از خروج از دره شیب تند را به سمت یال بالا آمده و بعد از رسید به یال مسیر یال را تا قبل از قله اصلی دنبال می کنیم سپس یک تراورس با شیب ملایم بسمت خط اراس رفته پس از رسیدن به خط الراس به یک گرده ی سنگی برمیخوریم که از سمت چپ آن براحتی می توانیم عبورکنیم و بعد از شیب زیر قله به قله میرسیم
جهت برگشت از مسیر صعود می توانیم و از دره زیر قله هم می توان فرود کرد
البته اگر گروه با تعداد کم و آماده باشد میتوان از همان زیر قله وارد دره شد و تا پایین ادامه داد