مسیر صعود به قله علم شاه (جبال بارز)

Photo ofمسیر صعود به قله علم شاه (جبال بارز) Photo ofمسیر صعود به قله علم شاه (جبال بارز) Photo ofمسیر صعود به قله علم شاه (جبال بارز)

2 days 7 hours 57 minutes
April 4, 2023
April 2023

near Qaşabeh, Kerman (Iran)

درود
مسیر دسترسی به ابتدای پیمایش علم شاه در همین سایت موجود می باشد.
در انتهای رودفرق نزدیک ساختمان های روستا ماشین هار را پارک نموده و جاده خاکی را ادامه داده تا به رودخانه برسیم در این محل از جاده جدا شده و رودخانه را به سمت بالا در پیش می گیریم البته در کف رودخانه مسیر و پاکوب مشخصی ندارد اما بهتر است از کناره سمت راست ( جنوبی) کوهپیمایی انجام گردد و پس از طی کمتر از 2 کیلومتر به دراهی می رسیم و که سمت راست به آبشار وروار و سمت چپ به مسیر کرور ختم می شود
وبالای آبشار هر دو مسیر به هم می رسند
در مسیر آبشار غالبا فاقد پاکوب و راه مشخصی می باشد که در انتها و قبل از رسیدن به آبشار از سمت راست از شیب نسبتا تندی بالا رفته و به بالای آبشار می رسیم
در مسیر کرور تا روستای کرورپیمایش از کف رودخانه می باشد و بعد از آن دره سمت راست تا بالای گردنه دارای پاکوب و جاده مالرو می باشد .
بالای آبشار تا ابتدای جاده خاکی مکان های مناسبی جهت کمپ شب مانی وجود دارد.
در بالای آبشار پس از رسیدن به جاده خاکی بهترین مسیر جهت صعود همان جاده می باشد که تا چشمه زیر قله ادامه دارد.
در تمامی مسیر معمولا آب رودخانه قابل دسترس می باشد .
آخرین مکانی که در مسیر صعود می توان آب برداشت چشمه زیر قله انتهای جاده خاکی می باشد
رفت و برگشت مسیر حدود 43 کیلومتر و ارتفاع صعود حدود 2300 متر می باشد و قبل از اجرای برنامه توان گروه را در نظر داشته باشد.
برنامه صعود معمولا 3 الی 4 روزه اجرا می شود
شماره تماس : 09133790995

در این محل دوراهی را به سمت چپ و چمنزار در پیش می گیریم تا به چشمه برسیم

PictographRiver Altitude 0 ft

در این دوراهی رودخانه به دو راه تقسیم می شود ، مسیر سمت راست و پرآب تر به سمت آبشار می رود و مسیر سمت چپ و کم آب تر (شمالی) به کرور و دهنه حیدر منتهی می شود

دوراهی کرور

از بالای دره منتهی الیه سمت راست وارد راه مالرو می شویم و تا پایین ادامه می دهیم در میانه را چشمه آب وجود دارد