مسیر صعود به چشمه قافل و پیر برآفتاب

Photo ofمسیر صعود به چشمه قافل و پیر برآفتاب Photo ofمسیر صعود به چشمه قافل و پیر برآفتاب Photo ofمسیر صعود به چشمه قافل و پیر برآفتاب

April 4, 2023
March 2023

near Chāh Navādān, Kerman (Iran)

درود
در محور سیرجان - شیراز کیلومتر 27 وارد فرعی به سمت معدن اسمیران می شویم و جاده آسفالت را ادامه داده و بعد از معدن وارد جاده خاکی سمت چپ می شویم و جاده اصلی را تا منطقه مربوط به عشایری ادامه داده و بعد از عبور از خانه های عشایری به اتاقک آب انبار قدیمی رسده که از آنجا کوهپیمایی را اغاز می نماییم.
جهت رسیدن به چشمه قافل دره را در پیش گرفته و پیش می رویم و قبل از رسیدن به آب ریز اول از کنار سنگ چین ها به سمت چپ رفته و از مسیر دره جدا شده و جهت رسیدن به یال ارتفاع می گیریم . روی یال پاکوب را در پیش گرفته و تراورس با شیب ملایم به سمت چشمه حرکت ادامه میدهیم.
در مسیر برگشت به سمت غرب ( پاکوب مشخص می باشد ) ادامه داده تا به قله پیر برآفتاب صعود کنیم وجهت برگشت یال شمالی را انتخاب نموده و پس از رسیدن به زین اسبی به سمت غرب ( چپ) از در فرود می آییم تا به پاگوب اصالی کنا درخت بنه برسیم سپس پاکوب را تا پایین ادامه می دهیم .