مسیر شمس آباد به چشمه نازShamsabad Cheshmeh Naz

Photo ofمسیر شمس آباد به چشمه نازShamsabad Cheshmeh Naz Photo ofمسیر شمس آباد به چشمه نازShamsabad Cheshmeh Naz Photo ofمسیر شمس آباد به چشمه نازShamsabad Cheshmeh Naz

February 6, 2015
August 2013

near Jālehgā, Chahār Maḩāll va Bakhtīārī (Iran)

مسیر شمس آباد به چشمه ناز بسیار زیبا برای پیاده در تابستان است.
طی مسیر شمسآباد به چشمه ناز

متن گزارش:
ساعت ۴:۵۰ صبح روز جمعه 96/6/22 به همراه ۳۲ نفر از همنوردان و مهمانان هیات کوهنوردی زرین شهر با دو دستگاه مینی بوس زرین شهر را به مقصد کره بس٬ ۳۰ کیلومتری جنوب بروجن ترک کردیم. به سمت بروجن مسی را ادامه دادیم. ساعت ۷:۳۰ به بروجن رسیدیم و بدون توقف مسیر را به طرف گندمان ادامه دادیم. راس ساعت ۷:۴۵ در پارک گندمان حاضر بودیم  ۴۵ دقیقه زمان برای صرف صبحانه داده شد. بعد از صبحانه سوار بر مینی بوس به طرف لردگان راه را در پیش گرفتیم. طی مسیر ما واقع در دره شمس آباد بود و رودخانه درازه رود در این دره جاریست. پل کره بس نیز روی همین رودخانه احداث شده. اگر از بروجن به طرف لردگان حرکت کنیم حدود ۷۰۰ متر قبل از پل کره بس یک جاده خاکی در سمت چپ جاده دیده می شود که سراشیبی ست و ابتدای آن تابلو اراضی بانک کشاورزی دیده می شود. پانزده دقیقه که در این جاده خاکی پیش برویم می توانیم از مینی بوس پپیاده می شویم و طی مسیر را آغاز کنیم. کوله ها را بر دوش می اندازیم، به ستون می شویم و اهنگ حرکت می نوازیم.

ابتدای مسیر ما داخل باغ های سییب و انگور بود در بین مسیر چند بار از عرض رودخانه عبور کردیم و در ادامه از میان باغ های گرده هم رد شدیم و در ادامه از یک استخر پرورش ماهی نیز رد شدیم. ساعت ۱۲:۰۰ به محلی که آن را مناسب استراحت و کمی آب تنی دیدیم رسیدیم و یک ساعت وقت برای استفاده از این محل داده شد.

ساعت ۱۳:۰۰ مسیر را ادامه دادیم و بعد از ۴۵ دقیقه پیاده روی به انبوه درختان چنار رسیدیم که چشمه ای هم زیر این درختان جاری بود. تا ساعت ۱۴:۳۰ در همین محل نهار خوردیم و به استراحت پرداختیم.

بلافاصله بعد از این درختان مسیر به سمت راست رودخانه هدایت می شد و پاکوب تا ابتدای جاده چشمه ناز ونک ادامه داشت. در گرمای هوا و زیر آفتاب سوزان مسیر را کنار رودخانه ادامه می دادیم.

در ادامه به خاطر گرمای هوا زیر سایه خنک درختان دوباره زمانی برای شنا و استراحت داده شد و در آخر ساعت ۱۸:۳۰ به ابتدای جاده ونک رسیدیم، در انجا بود که دوباره مینی بوس ها را دیدیم، سوار شدیم و راهی اصفهان شدیم. و در نهایت ساعت ۲۲:۰۰ روز جمعه به اصفهان رسیدیم و برنامه ای دیگر با سلامتی به پایان رسید.
توصیه می شود برای اجرای این برنامه از چشمه ناز به کره بس برنامه ریزی کنید که در هنگام ظهر و آفتاب سوزان منطقه به باغ های نزدیک به کره بس رسیده باشید که تا حدودی بتوان از آفتاب سوزان فرار کرد.