مسیر پیمایش سد فرنق و دره شاه نشین، گروه حوزوی آفاق

Photo ofمسیر پیمایش سد فرنق و دره شاه نشین، گروه حوزوی آفاق Photo ofمسیر پیمایش سد فرنق و دره شاه نشین، گروه حوزوی آفاق Photo ofمسیر پیمایش سد فرنق و دره شاه نشین، گروه حوزوی آفاق

1929
June 6, 2021
May 2021

near Farnaq, Markazi (Iran)

بسم الله الرحمن الرحیم

ارتفاع صعود شده : حدود ۳۰۰ متر
سطح برنامه : متوسط

شرح برنامه( گزارش سرپرست برنامه آقای قادری) :

بعد از گذشت از شهرهای دلیجان، محلات و خمین و رسیدن به روستای فرنق از توابع شهرستان گلپایگان، با صرف صبحانه ای مختصر در حاشیه ی سد ابتدای مسیر روستا آغاز شد. در این سد تعداد زیادی ماهی بود که در آن به صورت گروهی حرکت می کردند و بر زیبایی کم نظیر آن می افزود.

چند کیلومتر از راه را که جلو رفتیم به سد دوم که محیطی دنج و بی نظیر در دل طبیعت ایجاد کرده بود رسیدیم که در حاشیه ی آن افرادی مشغول ماهی گیری بودند. در ادامه و با گذشت از حاشیه ی سد وارد دره ای با انبوه درختان بید و سپیدار و جوی آبی که پر بود از ماهی های ریز و درشت وارد شدیم. با بهره بردن از مناظر طبیعی و طبیعت زیبای محیط و استشمام عطر دلنشین گیاهان دارویی نظیر پونه ی کوهی، آویشن، چای کوهی، گل خوشبوی درخت سنجد و ... به سمت منطقه ی شاه نشین پیش رفتیم.

در مسیر چشمه های فراوانی با حجم متفاوت اب وجود داشت که متأسفانه بدلیل وجود نیزار و گیاهان زیاد، منشأ آنها پیدا نبود. گروه تا دو کیلومتری قله بدلیل شرایط موجود صعود خود را ادامه داد تا اینکه به چشمه ای با آب گوارا و انبوه درختان گردو و بادام رسید و برای صرف ناهار در سایه ی درختانی که حاصل دسترنج کشاورز مهمان نواز بختیاری بود اتراق کرد.
پس از صرف ناهار و چای دودی، اقامه ی نماز ظهر و عصر و مقداری قیلوله در خنکای سایه ی درختان به سمت محل پارک ماشینها حرکت کردیم و بعد از پیمایش کلی ۱۵ کیلومتر در ساعت ۱۷ به روستای فرنق و حدود ساعت ۲۰ به شهر مقدس قم رسیدیم.
در پایان از حضور گرم دوستان و عزیزانی که زحمت وسیله را متحمل شدند تشکر و قدردانی می کنم، ورزشکار و باخدا باشید.