مسير پيمايش جنگل ابر به شيرين اباد

•   4.3 3 Reviews

near Abr, Semnān (Iran)

جنگل ابر
بین مناطق جنگلی یکی از معروفترین جاذبه های ایرانه که احتمالا به دفعات اسمش رو هممون شنیدیم . من به شخصه خودم نرفته بودم و همیشه دنبال فرصتی بودم تا از نزدیک ببینمش.
نیمه دوم مهر ماه شاید از نظر دمای هوا وقت مناسبی باشه برای برنامه های جنگلی ولی تردید من بخاطر رنگین شدن پاییزی درختها بود که با تماسی با دوستان اون منطقه ابهامش برام رفع شد.
پیش بینی وضع هوا هم روزهای افتابی رو پیش رومون نشون میداد که هم خوب بود و هم بد، بد به این خاطر که دیگه منظره اقیانوس ابر رو نمی تونستیم انتظار داشته باشیم.
به هر حال پس از هماهنگی و همسفری با دوستان خوبی که توسط همین سایت ویکی لاک با هم اشنا شده بودیم روز اول رو به بازدی از بسطام و خرقان پرداختیم و شب هم در روستای ابر اقامت و استراحت داشتیم.
و اما مسیر:
روستای ابر در ارتفاع حدودا 1700 متری قرار دارد. از روستا تا شیرین اباد تماما دارای جاده خاکی است . بهتر است تا ابندای منطقه جنگلی را با ماشین بروید . حدودا 8 کیلومتر تا ابتدای درختها از روستا فاصله است. و حدود 400 متر هم افزایش ارتفاع داریم.
دو نقطه چشم اندازی نیز در مسیر وجود دارد که در فایل مشخص شده است.
ما تا آن نقاط را نیز با ماشین طی کردیم.نقطه دوم دره ای است مشرف بر سمت شمالی یعنی روستای شیرین اباد و قلعه موران، بازدیدمان از این نقطه ها که تمام شد پیاده روی ما شروع شد . مسیر ما در ابتدا پاکوب مشخصی نداشت تا به پاکوب جاده معروف به رضا شاهی رسیدیم.از اینجا به بعد پاکوب پهن و کاملا مشخصی وجود دارد ( در ترک مشخص است.) ولی یک کیلومتر قبل از این نقطه مسیر کمی نامشخص بوده و ناملایماتی دارد. به هر حال بهتر است این قسمت را از کنار رودخانه طی کنید تا به پاکوب اصلی برسید.
با وجود کمی سر در گمی اوایل این مسیر پیاده رو بسیار زیباست و طی انرا بر مسیر ماشین روی خاکی ( که البته کوتاهتر هم هست )ترجیح دادیم...

روستاي ابر

ابتداي جنگل

چشمه سر پيچ

نقطه كمپ و ديد عالي

نقطه ديد

تا اینجای مسیر را با یک وانتی که از روستای ابر گرفته بودیم امدیم. راننده متاسفانه قیمت بالایی را درخواست کرد که مجبور به پرداخت شدیم.اما بهتر است این مسیر را تا اینجا با ماشین بیایید. ادامه مسیر هم طولانی است و ما ساعت 10 صبح که پیاده روی را شروع کردیم حدود 6:30 به روستای شیرین اباد رسیدیم

محل استراحت، اب كمي هم موجود بود

Photo ofبرهورد دو دوه، رودخانه ابدار و رسيدن به پاكوب اصلي Photo ofبرهورد دو دوه، رودخانه ابدار و رسيدن به پاكوب اصلي Photo ofبرهورد دو دوه، رودخانه ابدار و رسيدن به پاكوب اصلي

برهورد دو دوه، رودخانه ابدار و رسيدن به پاكوب اصلي

PictographCampsite Altitude 5,751 ft

مناسب كمپينگ

جایی میانه راه و در زیر سایه درختان ناهار مان را خوردیم.