Photo ofمسير پياده روي از خلخال به اسالم و آبشار دریابن . Asalem to Khalkhal a path to the paradis Photo ofمسير پياده روي از خلخال به اسالم و آبشار دریابن . Asalem to Khalkhal a path to the paradis Photo ofمسير پياده روي از خلخال به اسالم و آبشار دریابن . Asalem to Khalkhal a path to the paradis

May 6, 2016
May 2016

•   4.9 11 Reviews

near Karā Rūd, Ardabīl (Iran)

اینجانب آمادگی اجرای برنامه فوق را بدون کوله کشی و اجاره محل اقامت شب مانی در کلبه به همراه غذای محلی را دارم.
در صورت نیاز به اجرا توسط اینجانب با شماره 09126415891 جعفر پناهی تماس حاصل فرمایید

ارایه اطلاعات بیشتر در اینستاگرام اینجانب

جاذبه ها:
پیاده روی در زیباترین مسیر جنگلی ایران
گشت در مراتع ییلاقی و دشت های زیبا
آبشار دریابن:
در مسیر روستای ناو تا دریابن آبشاریست که دیدن آن رنگ دیگری به سفرتان می‌بخشد.
روستای ناو:
در میان راه خلخال تا اسالم، تابلوهایی دیده می شود که شما را به سمت روستاها راهنمایی می‌کنید. در این بین، روستای ناو از همه جذاب‌تر است. جایی با آب و هوای کاملا معتدل که خبری از سوز مناطق کوهستانی یا رطوبت کنار دریا نیست؛ یک هوای کاملا عالی! اما جذابیت این روستا به اینجا ختم نمی‌شود. دشت‌های پر از گل شما را متحیر می‌کند و کلبه ‌های دو رنگ آن دیدنی است. اینجا، ‌می‌توانید برای یک شب هم که شده مهمان کلبه‌های چوبی باشید و زندگی روستایی را تجربه کنید. غذای محلی بخورید و صنایع دستی را به سوغات ببرید. این روستا در 25 کیلومتری اسالم واقع شده است.
بهترین فصل مسافرت : بهار و تابستان و پاییز
در هر فصلی رنگ خاص به خود را دارد
خلخال تا اسالم کجاست؟

درست در غرب گیلان، منطقه‌ای است که به خاطر موقعیت ویژه‌اش منحصر به فرد شده است. این منطقه جایی نیست جز اسالم، از اسالم به هر طرف که بروید شما را مسحور می‌کند. در این بین، مسیر اسالم به خلخال چیز دیگریست. اگر از سمت تهران حرکت می‌کنید، بهتر است ابتدا به خلخال بروید. برای رفتن به خلخال، راهی زنجان و سرچم شوید. چیزی حدود 450 کیلومتر و 8 ساعت زمان لازم است تا به مقصد برسید. به ابتدای روستای اندبیل که رسیدید، مسیرکوه‌پیمایی آغاز می‌شود. این مسیر، یکی از پرطرفدارترین مسیرهای مورد علاقه کوه‌نوردان است. کوه‌پیمایی را تا روستای ناو ادامه دهید و در کلبه‌های چوبی این روستا خستگی را از تن بیرون کنید. اما راز مسیر خلخال تا اسالم چیست که ما حاضریم سختی راه را به جان بخریم؟
مسیر فوق مجددا در تاریخ 26 الی 27 مهر ماه 98 پیمایش گردید

مسیر پیاده روی زیبای خلخال به اسالم بعد از طی مسافت پنج کیلومتری ییلاقی ابتدایی الباقی مسیر جنگلی میباشد.
من برای بار چهارم میخواستم این مسیر را تجربه کنم.
ساعت 5 صبح 18 اردیبهشت 95 از شهر زنجان به همراه گروه کوهنوردی و گردشگری حیات و همراهی 40 نفر از همنوردان به سمت خلخال حرکت کردیم.
ساعت 9 صبح در منطقه گردشگری اندبیل از اتوبوس پیاده شدیم. طبق هماهنگی قبلی برگزار کنندگان تور قرار بود کوله ها توسط نیسان حمل گردد, محل خواب در روستای ناورود نیز تامین شده بود . به خاطر همین به همراه کوله بزرگ یک کوله یک روزه برای حمل اب و نهار و تنقلات برده بودیم و نیازی به حمل چادر نبود.
بعد از تحویل کوله ها به وانت ساعت 9:40 دقیقه پیاده روی آغاز شد. ابتدای مسیر شیب سربالایی تندی دارد به خاطر همین استارت بهتر است اهسته باشد تا همه بتوانند به راحتی این مسیر را طی کنند.
بعد از طی 11 کیلومتر به روستای ناو محل شب مانی رسیدیم(میتواید با نیسان مسیر جاده ای را تا شروع پیاده روی فردا یعنی محلی به نام دریابین طی کنید.که دارای قهوه خانه و محل برپایی کمپ و کلبه به دور از مردم محلی می باشد )
و یا میتوانید قبل از رسیدن به روستا به سمت چپ و بالا حرکت کرده و شب را در قهوه خانه یداله شب مانی داشته باشید. .
در صبح روز 19 اردیبهشت تا محل شروع پیاده روی (بعد از جابه جا کردن تنقلات و نهار روز دوم به کوله یک روزه و تحوبل کوله بزرگ به نیسان ) روز دوم حدود 8 کیلومتر نیسان سواری کردیم تا به روستای دریابین رسیدیم.سمت راست روستای دریابن ابشار زیبای دریابن وجود دارد. این ابشار دقیقا پشت استخر پرورش ماهی میباشد. برای رفتن به ابشار در محل استخر پرورش ماهی کانال ابی که از پشت استخر به استخر وارد میشود را دنبال کنید. به نظر اینجانب میتوانید شب مانی روستای ناو را در همین منطقه انتخاب کنید.
پیاده روی روز دوم نیز حدود 10 کیلومتر می باشد.(بدون احتساب 8 کیلومتر مسیر نیسان سواری)
بعد از حرکت نیسان به سمت روستای لاکه تاشون در اسالم مسیر جنگل نوردی روز دوم که بسیار زیباتر از جنگل نوردی روز اول میباشد شروع شد.در طول مسیر چشمه های فراوانی وجود که هم محل چشمه و هم عکس چشمه ها را در نقشه مشخص کرده ام. در یک قسمت از مسیر به علت ریزش و پرتگاه بودن بهتر است به سمت بالای جنگل بروید که با توضیحات محل مورد نظر را مشخص کرده ام.

دوستان عزیز اگر سوالی داشته باشند میتوانند با ایمیل اینجانب japanahi@yahoo.com و شماره تماس 09126415891 در ارتباط باشند.

ارایه اطلاعات بیشتر در اینستاگرام اینجانب

Asalem to Khalkhal a path to the paradis
En English
Paradis Hiking trail in Karā Rūd, Ardabīl (Iran)
I am ready to run the above program without packing and renting an overnight stay in the cottage with local food. If you need to perform by me, you can call 09126415891 ‘ Jafar Panahi
More information in my Instagram page:
Attractions :
Walking in the most beautiful path of Iran
excursions in summer pastures and beautiful plains
Daryaban Waterfall: On the way from Nav village to Daryabon, there is a waterfall that gives a different value to your trip.
Nav village: In the middle of the road from Khalkhal to Asalem, some signs guide you to the town. Among them, the Nav village is the most attractive one. A place with a very mild climate where there is no cold from mountainous areas or humidity by the sea; absolute perfect weather! But the charm of this village does not end here. The plains full of flowers will amaze you and the two-color cottages are spectacular. Here, you can visit the wooden cottages at least for one night and experience rural life. Eat local food and take handicrafts as souvenirs. This village is located 25 km from Asalem.
The best travel season: spring, summer, and autumn. Each season has its beauty and is colorful.
Where is Khalkhal to Asalem?
Right in the west of Gilan, there is an area that becomes unique due to its special location. This area is Asalem, it will fascinate you wherever you go from Asalem. Between them, the path of Khalkhal to Asalem is something else. If you are moving from Tehran, it's better to go to Khalkhal first. To go Khalkhal , go to Zanjan and Sarcham. It takes about 450 km and 8 hours to reach your destination. When you reach the beginning of Andbil village, the mountaineering route begins. This route is one of the most popular and favorite routes for climbers. Continue the hiking to the Nav village and get rid of tiredness in the wooden cottages of this village. But the question is, what is the secret of Khalkhal to Asalem way that we are ready to face the hardship of the road.

The above route was revisited on 18-19 Oct 2019.

the beautiful Khalkhal to Asalem walkway is a forest after a distance of 5 km from the summer. I wanted to experience this path for the fourth time.
At 5 a.m. on 7 May 2016, we moved to Khalkhal from Zanjan with Hayat Mountaineering & Tourism Group and with 40 companions. At 9 a.m., we got off the bus in the tourist area of ​​Andbil. According to the previous coordination of the tour organizers, the bags were to be transported by Nissan pickup. The sleeping place was also provided in the village of Navrud. For this reason, we had taken a one-day bag for transportation lunch, and snacks and there was no need to carry a tent. After delivering the bags to the van, the walk started at 9:40. The beginning of the path has a steep slope, so it is better to start slowly so that everyone can easily pass this path. After 11 km, we reached the village of Nav, the place to spend the night. (you can take the road with Nissan pickup until the start of tomorrow's walk, a place called Daryabon, which has a supermarket and a camp and cottage away from the local people. )Or you can move left and up before reaching the village and spend the night in Yadollah coffee house.
On the morning of 8 May 2016, we rode about 8 km with Nissan pickup until the starting point of the walk (after moving snacks and lunch on the second day to a one-day backpack and handing over the big backpack to Nissan pickup ), to reach Daryaben village. On the right of the village, there is a Daryabon beautiful waterfall. This waterfall is right behind the fish pond. Follow the water channel that enters the pool from behind the pool to go to the waterfall at the fish pond. In my opinion, you can choose to spend the night in the village of Nav in this area.
The second day's walk is about 10 km (excluding the 8 km Nissan pickup ride route)After moving Nissan to Lake Tashun village in Asalem, the second day of the forest climbing route started, which is much more beautiful than the first day of forest climbing. There are many fountains along the way that I have marked both the location and photo of them on the map. In one part of the route, due to the fall and precipice, it is better to go to the top of the forest, which I have specified with the description of the desired location.
Dear friends, if you have any questions, you can contact me Email:japanahi@yahoo.com and call Whatsapp +989126415891

تفرجگاه اندبیل

ابتدای شروع پیاده روی منطقه گردشگری اندبیل که با حدود 10 کیلومتر با خلخال فاصله دارد.در این منطقه به خاطر وجود قهوه خانه و کمپینگ امکان شب مانی وجود دارد.

وارد جنگل میشویم. مسیر افرودی انتخاب ما نیست

مسير ورود به جنگل. بعد از اتمام مسیر ییلاقی و مالرو مسیر ورود به جنگل را در پیش رو دارید. توجه فرمایید این مسیر را با حصار مسدود کرده بودند و ما از حصار ها عبور کردیم.

Photo ofدوراهی. امتداد هردو به یک جا ختم میشود Photo ofدوراهی. امتداد هردو به یک جا ختم میشود Photo ofدوراهی. امتداد هردو به یک جا ختم میشود

دوراهی. امتداد هردو به یک جا ختم میشود

دو راهي.هر دو مسر در انتها به یک جاده ختم میشوند.

ییلاق حره خونی پایین

ييلاق حره خونی پایین

ییلاق حره خونی بالا

ییلاق حره خونی. محل صرف نهار در روز اول.منطقه ای فوق العاده زیبا و دارای چشمه. و مردمی مهمان نواز ییلاق حره خونی. لطفا در این ییلاق از دادن غذا به سگهای محلی خودداری کنید

Photo ofروستای ناو اسالم بالا. همینجا هم میتوانید کمپ کنید Photo ofروستای ناو اسالم بالا. همینجا هم میتوانید کمپ کنید Photo ofروستای ناو اسالم بالا. همینجا هم میتوانید کمپ کنید

روستای ناو اسالم بالا. همینجا هم میتوانید کمپ کنید

رودخانه و روستای ناو اسالم پایین. اینجا کنار مسجد توالت و آب آشامیدنی وجود دارد. اینجا را میتوان برای کمپ انتخاب نمود.

روستای نام اسالم پایین

روستاي ناو اسالم. ما خانه روستایی را اجاره کردیم که مارکت کوچکی هم داشت .همانطور که در توضیحات گفتم بهتر است برای شب مانی منطقه دریابین را انتخاب کنید. که هم دارای قهوه خانه و محل برپایی کمپ و دارای کلبه جهت اجاره می باشد.

Photo ofقهوه خانه سنتی ناو رود نزدیک دریابن Photo ofقهوه خانه سنتی ناو رود نزدیک دریابن Photo ofقهوه خانه سنتی ناو رود نزدیک دریابن

قهوه خانه سنتی ناو رود نزدیک دریابن

قهوه خانه و محل استراحت ناورود

روستای دریابن

قهوه خانه و محل كمپ . شروع جنگل نوردي. منطقه های که میتوانید به جای روستای نام شب مانی را در این منطقه بمانید در این منطقه امکان رفتن به آبشار دریابن وجود دارد. بعد از عبور از پل به دوراهی می‌رسید که سمت راست تابلو پرورش ماهی زده شده است. دقیقا پشت استخر پرورش ماهی با دنبال کردن کانال آب به آبشار خواهید رسید

دو راهي بهتره از مسیر بالا برويد تا پرتگاه رو دور بزنيد. مسیر بالایی منظره زیبایی جنگلی را خواهید دید

دو راهي بهتره از بالا بريد تا پرتگاه رو دور بزنيد

جنگل زیبای اسالم در مسیر

منطقه جنگلي زيبا براي عكاسي اینجا نیز میتوان به خاطر وجود چشمه و چشم انداز زیبا به عنوان محل کمپ شبانه انتخاب نمود

چشمه آب در داخل جنگل اسالم

RaminShahin May 7, 2016

Fantastic

jafar panahi May 7, 2016

در حالت کلی روش اجرای برنامه رو توضیح دادم. فقط ما ۶ نفر دو کیلومتر با نیسان رفتیم الباقی همنوردان مسیر روستای ناو تا بلبین را با نیسان رفتن

Peyman Amiri May 24, 2016

سلام شما يه مسير دیگه به نام خلخال به نارود در این سایت آپلود کردین از جایی که با علامت ییلاق مشخص شده در این جا مسیر پاکوب پایین رو انتخاب کردین ولی در مسیر دیگر از پاکوب بالایی و داخل جنگل عبور کردین ، به نظر شما کدامش مناسب تر است؟

jafar panahi May 24, 2016

شما همین مسیر را انتخاب کنید. مسیر بالایی که از داخل جنگل عبور میکنه و منظره خیلی بهتری داره(همین مسیر رو انتخاب کنید). مسیر پایینی شمارو به سمت پرتگاهی هدایت میکنه که عبور از آن برای افراد مبتدی راحت نیست.

Peyman Amiri May 24, 2016

ممنون آقای پناهی عزیز ولی منظور من قسمتی از مسیر روز اول برنامه بود ، باهاتون تماس میگیرم

شما همین آپلود سال 95 رو در نظر داشته باشید.این بهتره

Peyman Amiri May 24, 2016

از شما بابت به اشتراک گذاری مسیر وخلاصه گزارش برنامه که تهیه کردین سپاسگزارم،من هرچقدر به دوستانم گفتم که مسیر جی پی اس شما قابل اطمینان است و از روی همین مسیر ما پیمایش کنیم ولی اصرار کردن که راهنمای محلی بگیریم با این وجود فایل شما رو هم روی دستگاه خودم آپلود میکنم

jafar panahi May 24, 2016

اقاي اميري عزيز در مورد صحت مسيري كه آپلود كردم شك نكنيد. با مقايسه چند مسير ديگري كه بقيه دوستان اپلود كردن ميتونيد صحت مسير رو به دوستانتون اثبات كنيد. اگه نياز به وانت براي حمل كوله ها و همچنين راهنماي محلي داريد ميتونم شماره تلفنشونو در اختيارتون بزارم.

من براي بار سوم اين مسير رو رفتم. در مورد مسيري كه ركورد زدم شك نكنيد

Peyman Amiri Jun 7, 2016

ما برای پیمودن این مسیر از راهنمای انجمن کوهنوردان خلخال استفاده کردیم ، البته من فایل مسیر شما رو هم بروی دستگاه جی پی اسم آپلود کردم ولی متاسفانه بدلیل خطای بالای 15 متر دستگاه من در برخی از قسمت های مسیر با اختلاف زیادی از مسیر ثبت شده شما عبور کردیم

• mohammadshahravan Jun 7, 2016

با عرض سلام خدمت آقای پناهی عزیز ما برای پیمایش مسیر خلخال به اسالم از فایل جی پی اس شما استفاده کردیم در جی پی اس ما حتی یک درصد هم خطا مشاهده نشد برنامه بنحو احسنت انجام شدممنون از لطفتون بنظر من دوستان اگه بخوایید با جی پی اس گارمین مسیر رو برید با این فایل جی پی اس هیچگونه مشکلی نخواهید داشت

jafar panahi Jun 7, 2016

اقاي شهروان عزيز خوشحال شدم. ايشاله از مسيرهاي بعدي كه ركورد كردم هم استفاده و نتيجه رو اعلام فرماييد

اقاي اميري عزيز به نظرم شما توسط راهنما از يه مسير ديگه رفتين و يا اينكه نزديك به مسير ركورد شده مسير رو پيمايش كردين.
    اقاي شهروان با استفاده از همين فايل مسير رو با موفقيت پيمايش كردن

Peyman Amiri Jun 8, 2016

#mohammadshahravan جناب شهروانی دستگاه های جی پی اس در بهترین حالت هم 3 متر خطا را دارد

• mohammadshahravan Jun 9, 2016

آقای امیر عزیز با در نظر گرفتن خطاهای جی پی اس که برای مسیر های دیگه هم اتفاق می افته من برای این مسیر ممشکل خاصی نداشتم دستگاه جی پی اس من گارمین 62 بود حتی دوراهی ها رو که جی پی اس بسرعت دو راهی رو نشون نمیده من با یکی دو متر اختلاف پیدا میکردم

• Photo of Ehsan Mousavi
    Ehsan Mousavi Aug 6, 2016

بسیار عالی. سپاس از اشتراک گذاری این فایل خوب. در مرداد 95 این مسیر به کمک این فایل دقیق طی شد. بنده نیز ترک این مسیر را با جزییات بیشتر آپلود کردم که امیدورام مکمل کار خوب شما باشد.

• Mrfarshad Jun 10, 2017

بسیار مفید و عالی بود

• Photo of amir_ yb
    amir_ yb Nov 14, 2017

مسیر طی شده در تاریخ 19 الی 21 آبان 1396

jafar panahi Nov 14, 2017

اقا بنیسی عزیز بابت ریوییو ممنونم. راستی وضعیت جنگل چطور بود؟؟ اگه میتونید چند تا از عکسها رو برام ارسال کنید. با تشکر.

• Photo of amir_ yb
    amir_ yb Nov 15, 2017

آقای پناهی عزیز وضعیت آب و هوایی و جنگل بسیار مطلوب بود. تنها نکته آزار دهنده قطع درختان توسط افراد سود جو هستش .

• Photo of Chanlibel گردنه مه آلود
    Chanlibel گردنه مه آلود Feb 4, 2018

ما هم مسیر مشابه این را در منطقه اجرا کردیم . طبیعت اینجا فوق العاده است . توصیه می کنم کسانی که ندیده اند حتما تجربه کنند .

• Photo of Ali Gholizadeh
    Ali Gholizadeh May 20, 2018

جناب پناهی عزیز
    درود فراوان به شما. ما در تاریخ 97/2/26 برای پیمایش مسیر خلخال به اسالم از فایل جی پی اس شما استفاده کردیم. در طی مسیر بارها از دقت شما در ثبت مسیر سپاسگزاری کردم.
    ممنون از شما که این فایل خوب را به اشتراک گذاشتید.

jafar panahi May 20, 2018

جناب قلی زاده عزیز تشکر میکنم. نظر لطف شماست

• Photo of majid cheraghi
    majid cheraghi Jul 4, 2018

درود
    میشه بی زحمت شماره نیسان از روستای ناو تا دریابین بهم بدید.
    ممنون

• Photo of majid cheraghi
    majid cheraghi Jul 10, 2018

درود
    میشه بی زحمت شماره نیسان از روستای ناو تا دریابین بهم بدید.
    ممنون

• Photo of Ebrahim Mousavi
    Ebrahim Mousavi May 26, 2019

ممنون از اقای پناهی، ترک بسیار عالی. ما در تاریخ ۲ خرداد ۹۸ این مسیرو رفتیم، تمام راهنمایی ها و نقطه ها دقیق بود. البیته با سه روزه و با کوله کشی رفتیم، با کوله کشی میشه راحت دو روزه رفت.
    چشمه ها جاری بود، فقط مراقب دمای هوا باشید، برای خرداد مثل سالهای پیش سرد نیست و لباس خنک بردارید در طول روز اذیت نشید.

• Photo of Ebrahim Mousavi
    Ebrahim Mousavi May 26, 2019

عالی

• moshtabaa May 31, 2019

سلام. در مورد آب و هوای مسیر چجوری میتونم اطلاغات بگیرم؟ ما قصد داریم این مسیرُ تو تعطیلات خرداد بریم.

jafar panahi May 31, 2019

کافیه گوگل بنویسید اب و هوای خلخال. و یا آب و هوای اندبیل. اب و هوای اسالم

• Photo of hamed.87
    hamed.87 Oct 28, 2019

بسیار عالی ، خیلی ممنون از ترک بینظرتون ، خیلی استفاده کردیم

• Photo of siasina2002
    siasina2002 Aug 5, 2020

این ترک با ترک آقای احسان موسوی(پین های بیشتر و مفید) بسیار مکمل و عالی هستن.
    ما 8 نفر توی 3 روز پیمایش خوش خوشان مسیر رو رفتیم
    در مرداد که فکر میکردیم گرم و شرجی باشه اما عالی بود.
    تقریبا در همه وعده ها چشمه داشتیم.
    از شروع ترک از مسیری کمی متفاوت ماشین آفرودی و نیسان هم تا اواسط مسیر یعنی تا ناو پایی میتونن بیان. ازونجا هم مسیر آفرود عوض میشه دیگه تا روستای آخر مسیر
    فاصله آبشار از مسیر ترک هم حدود 40 دقیقه هست دقیقا از کنار پرورش ماهی میره . بعد از روستای سه ناو هست که پینش نوشته قهوه خانه
    ممنون از ترک خوب
    سینا 09187056988

• Photo of Mohammad Babaiy
    Mohammad Babaiy Oct 8, 2020

استاد خسته نباشی من با یکی از دوستان این فصل یعنی پاییز میخوایم راهی خلخال به اسالم بشویم خواستم ببینم مسیر پا کوب شده است یا نه میشه میسر زو تشخیص داد.و ممنون از گزارش خوبتون

jafar panahi Oct 8, 2020

سلام. مسیر بعضی جاها پاکوپ و مشخصه. به شرطی که مه و بارون نباشه. قسمتهایی از جنگل مسیر پاکوب نیست.

• MoReNu Jul 27, 2021

Majid Taghadosi Apr 25, 2022

سلام. بعد از رسیدن به انتهای مسیر(گیجو)، برای رسیدن به اسالم رو چجوری باید رفت؟

jafar panahi Apr 25, 2022

ماشینهای بین راهی و یا ماشینی که خودتون هماهنگ کردید ، بعد از روستای لاکه تاشون در جاده خلخال به اسالم سوارتون میکنه

• hassanjamshidi84 May 29, 2022

واقعا بدون نقص و عالی👌👌👌 هفته قبل با جی پی اس ثبت شده آقای پناهی این مسیر رو رفتیم ، راه ها و چشمه ها و حتی محل ها کمپ و ... با دقت ثبت شده است با تشکر از ایشان بابت این دقت نظر 🙏🙏🙏

jafar panahi May 29, 2022

خوشحالم که از ترک استفاده کردید و خوش گذشته بهتون 🙏🏻🙏🏻🙏🏻

• Photo of Ali Ahmadipour
    Ali Ahmadipour Jun 18, 2022

سلام. مسیر رو از ترک شما پیمایش کردم بسیار دقیق بود. ممنونم بابت شماره نیسان و راهنمایی های دیگه

jafar panahi Jun 18, 2022

سلام. خواهش میکنم. لطفا به مسیر امتیاز دهید تا تو‌گوگل بالا بیاد و بقیه همنوردها هم استفاده کنند

• Photo of saeedhejazi
    saeedhejazi Aug 29, 2022

عالی بود

jafar panahi Aug 29, 2022

🙏🏻🙏🏻🙏🏻 خوشحالم که مسیر رو به خوبی و‌خوشی طی کردید

• Photo of omidh
    omidh Sep 25, 2023

درود بر جناب پناهی
    یکم و دوم مهرماه ۱۴۰۲ این برنامه رو با ترک شما اجرا کردم.
    ازتون ممنونم،خیلی عالی بود.
    فقط سه ،چهار جا،کمبود پوینت و توضیحات احساس می‌شد و مسیر رو اشتباه رفتیم و برگشتیم.
    در کل عالی بود🙏

jafar panahi Sep 25, 2023

با سلام. لطفا به مسیر امتیاز دهید. متاسفانه بیشتر از یه حد نمیتونم پوینت اضافه کنم .