مسیر هنیز به عسل محله

2 days 2 hours 17 minutes
June 15, 2023
June 2023

near Henīz, Qazvīn (Iran)

روز دوشنبه ظهر از مشهد با قطار به قزوین حرکت کردیم و پس از آن با مینی‌بوس به روستای هنیز رفتیم.
آنجا امکان حمل کوله ها با قاطر به جانپناه هست ولی من برنامه را با حمل کامل کوله از هنیز به عسل محله آغاز و به پایان بردم.
برنامه از روستای هنیز شروع شد و پس از حدود پنج ساعت کوهپیمایی به جانپناه سیالان رسیدیم
شب مانی را در آنجا انجام دادیم و صبح ساعت چهار و نیم از محل جانپناه به سمت قله حرکت کردیم در گردنه سیالان که دو راهی مسیر عسل محله است کوله ها را آنجا قرار دادیم و سپس بسمت قله سیالان رفتیم و در ساعت هشت و سی دقیقه به قله رسیدیم و دوباره به گردنه سیالان رسیدیم و از آنجا کوله ها را مجدد به دوش انداخته و به سمت دشت دریاسر رفتیم حدود ۹ ساعت پیمایش سنگین به همراه عبور از یخچالهای فراوان و برفچالها و مناظر بسیار زیبا به گردنه فوق العاده زیبای هزار چم رسیدیم مناظری بکر زیبا که به نظر مختص این منطقه و در نوع خود بی‌نظیر هست شیب گردنه سیالان تا پایان گردنه هزار چم بسیار زیاد و کوهنوردی آن سنگین محسوب می‌شود بویژه با کوله
پس از اتمام هزار چم و رسیدن به رودخانه مسیر به سمت دشت دریاسر از کنار رودخانه و با شیب بسیار کم به دشت دریاسر می‌رسیم
دشت دریا سر محل بسیار مناسبی جهت کمپ و استراحت است
از دشت دریاسر تا عسل محل حدود یکساعت و نیم پاکوب نرم وجود دارد و پس از آن به عسل محله می‌رسیم
عسل محله پایان کوهنوردی و یکی از خاص ترین برنانه هایی بود که شرکت کردم.