مسیر برگشت از قله سیالان به روستای هنیز ۹۷/۰۵/۲۶👈مسعود کلبعلی

Photo ofمسیر برگشت از قله سیالان به روستای هنیز ۹۷/۰۵/۲۶👈مسعود کلبعلی Photo ofمسیر برگشت از قله سیالان به روستای هنیز ۹۷/۰۵/۲۶👈مسعود کلبعلی Photo ofمسیر برگشت از قله سیالان به روستای هنیز ۹۷/۰۵/۲۶👈مسعود کلبعلی

February 10, 2019
February 2019

near Bālā Halū Kaleh, Māzandarān (Iran)

صعود به قله ی سیالان
بام استان قزوین
ارتفاع شروع پیمایش 2247
ارتفاع پناهگاه 3267
ارتفاع قله 4195
اینجانب ابوالفضل میرفندرسکی، مسعود کلبعلی و هادی ستاری بعد از طی مسیر فرعی تا روستای هنیز که قابل ذکر هست مسیر رو میشه با سواری رفت و تا روستا اسفالت هست ولی صرفا چون نزدیک به 100 کیلومتر هست زمان طی مسیر کم نیست نزدیک به سه ساعت باید در نظر گرفت
ساعت 12 روز پنج شنبه 97/5/25 به روستای هنیز رسیدیم برنامه ی ما برای صعود دو روزه بود به همین دلیل بعد از جمع اوری کوله مناسب و به علت گرمای هوا تصمیم گرفتیم زیر سایه ی درختان گردو بعد از روستا استراحت کنیم و ساعت 16 به سمت پناهگاه بریم
ساعت 16:30 از ارتفاع 2200 باغ گردو حرکتمون رو شروع کردیم پاکوب مشخص بود اول مسیر سرازیری به سمت رودخانه بعد از کمی پیمایش به رودخانه رسیدیم بعد از رد شدن از رودخانه پاکوب روبر متمایل به راست بود که از همونجا مسیر رو ادامه دادیم در ارتفاع 2230 در مسیر پاکوب مشخص در حال حرکت هستیم و روستای زیبای هنیز در سمت راست مسیر قابل مشاهده هست نکته ی مهم (در همین محدوده مسیر دو راهی دارد به سمت پایین (چپ) و به سمت بالا (راست) که حتما از مسیر سمت راستی رو به بالا باید حرکت کرد مسیر اصلی اون هست) که ما اشتباها از مسیر سمت چپ رفتیم ساعت 17:45 یه رب استراحت کردیم و به مسیر ادامه دادیم ساعت 1810 در ارتفاع 2300 تا اینجای مسیر همراه اول انتن دارد در ارتفاع 2340 مختصات :(n36 28.451 و E50 40.176) به یک چشمه آب برخوردیم که در مسیری که اشتباه رفتیم قرار داشت و دقیقا از کنار چشمه ساعت 18:30برای اینکه تو مسیر اصلی و پاکوب بیافتیم سمت راست چشمه به صورت 90 درجه شیب زیادی رو رفتیم بالا و در ساعت 21:35 به پاکوب اصلی در ارتفاع 2780 رسیدیم و در پاکوب به مسیر ادامه دادیم ساعت 22 به چشمه در ارتفاع 2870 رسیدیم و بعد از صرف شام و استراحت ساعت 23 به مسیر در پاکوب ادامه دادیم در ساعت 24:00 بعد از عبور از تونل برفی و رودخانه به بالای رودخانه در ارتفاع 2980 رسیدیم و محل مناسبی برای کمپ زدن پیدا کردیم و استراحت
صبح روز 97/5/26 ساعت 8:30 بیدار شدیم و بعد از صرف صبحانه و جمع کردن کمپ (کوله مون رو همونجا پشت سنگی قرار دادیم و با کوله ی حمله ادامه دادیم) ساعت 10 صبح به سمت پناهگاه حرکت کردیم ساعت 12 به پناهگاه رسیدیم و بعد از استراحت 13 به سمت قله حرکت کردیم ساعت 15 به گردنه و دوراهی که به سمت قله و عسل محله میرود رسیدیم سمت راست به سمت قله رفتیم ارتفاع گردنه 3832 ساعت16:30 روی قله ی سیالان استادیم 17:30 برگشت به سمت پایین مسیر برگشت با رفت یکی بود ساعت 19 به پناهگاه رسیدیم و بعد از استراحت مختصر ادامه مسیر. پای یکی از همنوردان همراهمون اسیب دید و سرعتمون رو یه مقدار کم کرد و در اخر ساعت 24:15 به روستای هنیز رسیدیم واتمام برنامه
نکته این صعود برای من این بود که همون اول مسیر رو که اشتباه رفتیم، زمانبندیمون رو تو برنامه کاملا عوض کرد و علتش هم ساده گرفتن مسیر بود
همین ساده گرفتن و یه مقدار شل گرفتن مسیر صعود گاهی اوقات باعث بروز حوادث جبران ناپذیری میشه برای اینکه
مسیرمون رو اشتباه رفتیم صعودمون یه مقدار سنگینتر شد ولی تجربه ای به یاد موندنی برای من و همنوردان همراهم بود