مراغه به آق داغ 1400.2.31

May 21, 2021
May 2021

near Gollar, East Azerbaijan (Iran)

جمعه صبح ساعت حدود ۶ صبح از مراغه به سمت جاده هشترود حرکت کردیم و مقصد اولمون روستای آتش بیگ نرسیده به نظر کهریزی بود.حدود ۴۷ کیلومتر که به سمت هشترود حرکت کردیم به تابلویی رسیدیم که مسیر روستای آتش بیگ رو مشخص کرده بود.از جاده اصلی خارج شده و مسیر فرعی رو به سمت روستا ادامه دادیم.مسیر مستقیم آسفالت رو تا آتش بیگ طی کرده و بعد از ۲۰ کیلومتر از کنار جاده هشترود به روستای آتش بیگ رسیدیم‌.یکسری وسایل سوپر مارکتی رو میشه از داخل روستای آتش بیگ‌ تهیه کرد.از سوپر مارکت داخل روستا وسایلی که نیاز داشتیم رو خریدیم و به سمت روستای قره کلک حرکت کردیم.فاصله بین آتش بیگ تا قره کلک ۱۰ کیلومتر بیشتر نبود و مسیر هم تا روستای قره کلک آسفالت بود و مشکلی نبود.البته بعضی جاها یک مسیر خیلی کوتاه اسفالتش به کلی از بین رفته بود و خاکی بود ولی در حد چند متر.از داخل روستای قره کلک عبور کرده و بعد از طی مسافتی کم به سمت طاقچه جیق به دوراهی رسیدیم که با تابلو مشخص شده.از اینجا به بعد خاکی شروع میشه دوراهی رو به سمت روستای طاقچه جیق حرکت کردیم.بعد از طی حدود ۲ کیلومتر به یک دوراهی میرسیم که مسیر سمت چپ به سمت روستای طاقچه جیق و مسیر سمت راست به سمت کوه آق داغ منتهی میشه.مسیر سمت راست رو انتخاب کرده و به سمت کوه ادامه‌ دادیم .۸ کیلومتر بیشتر تا پای کوه فاصله نیس که مسیر خاکیش زیاد جالب نیست.در مسیر آبهایی از کنار عبور میکنه که فوق العاده زیباس.مناظر بکر اطراف رو مشاهده کرده و به مسیر ادامه دادیم.نزدیک کوه چندین‌مسیر هست که میشه صعود کرد و ما یک مسیر که مارک شده رو انتخاب کرده و بعد از صرف صبحانه و چای آتیشی کوله هارو برداشته و به سمت قله کوه حرکت کردیم.پای کوه چندین چشمه پر آب و بسیار گوارا وجود داره.در مسیر قله یک منظره بی نظیر از ریواس ها وجود داره که بعد از توقف حدود نیم ساعته به سمت قله حرکت کردیم.بعد از رسیدن به قله با وجود گرمای هوای امسال اطرافش هنوز برف وجود داشت. بعد رسیدن به قله و صرف چای مسیر رفت رو برگشته و به سمت چشمه پای کوه برگشتیم.