مرداب هسل - Hasal Swamp

December 10, 2021
December 2021

near Shāh Cheshmeh, Māzandarān (Iran)

این برنامه در آذر 1400 اجرا گردید
نکات
دو راه برای اصلی برای رفتن به این مرداب هست:
در گذشته در جاده قدیم چالوس در محلی که "پل تخریب شده" نامگذاری کرده ام خودرو ها از پل عبور کرده و وارد مسیر جاده خاکی می شدند ولی هم اکنون این پل تخریب شده است برای همین اگر قصد دارید از جاده قدیم چالوس برید باید ماشین را کمی جلوتر در محلی که "پل چوبی معلق عابرپیاده" نامگذاری کرده ام پارک کنید و بعد از عبور از این پل ترسناک! به آن سمت رودخانه برید و وارد جاده خاکی بشید
راه دیگه این هست که در اتوبان تهران شمال به سمت تهران برید و در محلی که با نام "شروع جاده خاکی"‌نامگذاری شده ماشین رو کنار اتوبان پارک کنید و وارد مسیر بشید. معمولا در روزهای آخر هفته اونچا نیسان هست که مسافران رو تا مرداب می برند.
ولی خود ما به جای عبور از جاده خاکی وارد مسیر جنگلی شدیم که در فصل پاییز بسیار تماشایی هست و می تویند یه تجربه جنگلنوردی کوتاه رو هم داشته باشید
اطراف مرداب جاهای خیلی مسطح و مناسبی برای کمپ دارد
با توجه به حجم زیاد مسافران و دردسترس بودن این محل، بسیار تمیز بود و تقاضا دارم از ریختم زباله در اینجا و به صورت کلی در طبیعت خودداری کنید تا بتونیم همواره از این طبیعت زیبا لذت ببریم