Μπορλερο

2048
June 14, 2022
June 2022

near Kédros, Thessaly (Greece)

Μπορλερο

Κορυφή Μπορλερο Αγράφων 2016μ. Borlero peak, North east Agrafa mountain region, Central Greece.

A beautiful hike of 11,5 klm with 1223 m. elevation gain and 937 elevation loss. We needed 6,5 hours including the short necessary breaks- to complete the course.
Facing -the well-known to me- peaks of Svoni, Liakoura, Papadimitris, the fields of Vlachopoula, the historic Niala, beautiful memories come to my mind from old hikes and overnight sleep on the mountains.
In the name of the supposedly "green" development with wind turbines some people with authority want to destroy the Greek "Alps" by placing these wind turbines on three lower peaks of about 1700-1800 meters- just opposite Borlero peak. Every time I am in such a beautiful landscape I wonder how it is possible for so much beauty to exist only on earth while the other planets are empty. I ask this question to other mountaineers but I have a hard time getting an answer.

Απο την άσφαλτο /Μελίσσι ξεκινάμε την πορεία μας πρός τη διασταύρωση για Ζυγογιαννεικα και από εκεί προχωράμε προς το καταφύγιο Ελατακος σε 55 λεπτά. Η περιοχή του Ελατακου αποτελεί προστατευόμενη περιοχή ενταγμένη στο Natura 2000. Και οδόν συναντάμε τη διασταύρωση για το παρατηρητήριο που βρίσκεται πάνω από το φράγμα της λίμνης Πλαστήρα. Την προσπερνάμε και συνεχίζουμε πάνω στο μονοπάτι για το καταφύγιο Ελατακος στα 1456 Μ. Το καταφύγιο είναι πλήρως εξοπλισμένο και χωράει 12 άτομα. Μπράβο στον ΕΟΣ Καρδίτσας για τη καλή συντήρηση του. Βαδίζουμε πάνω στο μονοπάτι μέχρι τις περίφημες Πόρτες Αγράφων. Αγελάδες βόσκουν αμέριμνες. Βλέπουμε μεγάλα μανιτάρια. Οι πόρτες Άγραφων αποτελούν το μοναδικό πέρασμα στην περιοχή. Μετά τις Πόρτες εμφανίζεται μπροστά μας ο επιβλητικός όγκος του Μπορλερου.
Από τις Πόρτες Αγράφων στα 1700 μ μέχρι την κορυφή Μπορλερο (2016μ.) η απόσταση είναι 2,3 χλμ. σε μιάμιση ώρα.
Λίγο πριν τις Πόρτες καλαίσθητες πινακίδες μας ενημερώνουν ότι από το διάσελο Χούνη στα 1680 μ. μέχρι το χωριό Μπελοκομίτης η απόσταση είναι 7,2 χλμ. σε δύο ώρες και 40 λεπτά και ότι το καταφύγιο Ελατακος απέχει 2,3 χλμ και 40 λεπτά. Από την κορυφή Μπορλερο βλέπουμε πολλές κορυφές όπως το Βουτσικακι, την Καζάρμα, την Καραβα, μέχρι πιο μακριά το Ντελιδημι, τον Καταραχια, την Πλάκα, την Χελιδόνα, τον Ιταμο, το Σβωνη, τη Φτέρη, την Αφορεσμενη και άλλες πολλές. Αντικρίζοντας τις γνωστές μου κορυφές του Σβωνη, της Λιάκουρας, του Παπαδημητρη, την τοποθεσία της Βλαχοπουλας, τον αυχένα της Νιαλας μου έρχονται στο μυαλό όμορφες αναμνήσεις από παλαιότερες εξορμήσεις με διανυκτέρευση πάνω στα βουνά. Οι πιο εντυπωσιακές κορφές από το Μπορλερο είναι το Φλυτζάνι και οι Πέντε Πύργοι που φαίνονται ακριβώς απέναντι μας. Κάποιοι ασυνείδητοι θέλουν στο όνομα της δήθεν πράσινης ανάπτυξης να καταστρέψουν τις Ελληνικές "Άλπεις" τοποθετώντας ανεμογεννήτριες σε τρεις χαμηλότερες κορυφές των 1700-1800 μέτρων ακριβώς απέναντι από το Μπορλερο. Στη συνέχεια από την κορυφή Μπορλερο κατεβαίνουμε προς την τοποθεσία Έλατος σε μια ώρα και είκοσι λεπτά. Από μακριά βλέπουμε μια παράξενη εκκλησία με σοφίτα και υπερυψωμένο παράθυρο που βγαίνει μέσα από τη στέγη. Το κοιτάζουμε και απορούμε τι ακριβώς είναι επειδή μοιάζει περισσότερο με εξοχική βίλα πάρα με ξωκλήσι. Πολλά τα ερωτηματικά για αυτήν την εκκλησία -βίλα.
Κάθε φορά που βρίσκομαι σε τέτοιο όμορφο τοπίο αναρωτιέμαι πώς είναι δυνατόν τόση ομορφιά να υπάρχει μόνο στη γη ενώ οι άλλοι πλανήτες να είναι "γυμνοί". Απευθύνω αυτή την ερώτηση σε άλλους συνορειβατες αλλά δύσκολα παίρνω απάντηση.