Μπίλιοβο από Τούμπια - Αλτομιρά.

October 18, 2020
October 2020

near Toúmpia, Peloponnese (Greece)

H πεζοπορίας άρχισε από την πέτρινη γέφυρα της Mαλβίνιτσας στην περιοχής της Τούμπια που βρίσκεται στο φαράγγι του Κοσκάραγκας /Ριντόμου.
Πάνω ακριβώς από το λιθόκτιστο επίστρωμα της τοξωτής γέφυρας, ακολουθήσαμε το καλοδιατηρημένο καλντερίμι και σε μήκος 700 μέτρων ήπιας ανόδου, φθάσαμε στον εγκαταλελειμμένο οικισμό των Σωτηριάνικων, την Μαρβάνιτσα, όπου το 1956 μετονομάστηκε σε "Δροσοπηγή", χάριν της παρακείμενης πηγής νερού που βρίσκεται εκεί. Αφού δροσιστήκαμε από την πηγή, συνεχίσαμε βόρεια μέσα σε σύμπλεγμα αγροτόδρομων έως ότου φθάσαμε στο σημείο που αρχίζει το διάσημο καλντερίμι του Μπίλιοβου. Η ανηφορική πορεία συνεχίστηκε ανάμεσα σε πεύκα, κουμαριές, έλατα, κέδρους κ.α αντικρίζοντας παράλληλα την υπέροχη θέα προς τον Μεσσηνιακό κόλπο. Η μαγεία αυτής της διαδρομής ειναι αδύνατον να περιγραφεί έτσι με απλά λόγια, ούτε τα αρώματα της ανθισμένων θάμνων και λουλουδιών, αν ο ίδιος δεν νοιώσεις την ανάσα της μητέρας φύσης συμμετέχοντας ζωντανά σε τούτη την πεζοπορία. Μια σκέψη επίσης περνάει συνεχώς στο μυαλό του επισκέπτη, που όσο προχωράει στην διαδρομή γίνεται όλο και πιο έντονη. Ειναι η σκέψη για το πως κατασκευάστηκε με το ανθρώπινο χέρι και κόπο, όλο αυτό το μεγαλειώδες κι "ατέλειωτο" σε μήκος καλντερίμι συνολικού μήκους 3.5 Km. Μοιάζει πραγματικά σαν ένα θαύμα στην σημερινή εποχή της τεχνολογίας, όπου όλα τα τεχνικά έργα οδοποιίας γίνονται με μηχανικά μέσα.
Τέλος αφού περαιώσαμε την αρκετά ανηφορική πορεία μας, με υψομετρική διαφορά 660 μέτρων από το σημείο εκκίνησης , συνεχίσαμε κατηφορίζοντας στον αμαξωτό δρόμο τερματίζοντας, μέσα σε συνολική διάρκεια 3.5 ωρών, την πεζοπορία μας έως τις πηγές των Αλτομιρών.