Μουτσιαρίτικο ρέμα (Αθαμανία Τρικάλων)

Photo ofΜουτσιαρίτικο ρέμα (Αθαμανία Τρικάλων) Photo ofΜουτσιαρίτικο ρέμα (Αθαμανία Τρικάλων) Photo ofΜουτσιαρίτικο ρέμα (Αθαμανία Τρικάλων)

July 20, 2023
July 2023

near Athamanía, Thessaly (Greece)

Ποταμοεξερεύνηση στο Μουτσιαρίτικο ρέμα με αφετηρία και τερματισμό το χωριό Αθαμανία Τρικάλων. Ξεκινώντας το πρωί από το χωριό κατευθυνθήκαμε δυτικά περπατώντας μέσα στην κοίτη του ρέματος με τη χαμηλή αλλά ζωηρή κίνηση του νερού και προσπαθήσαμε να φτάσουμε έως τον καταρράκτη στο τέλος του ρέματος (πλησιάσαμε αρκετά σε αυτόν αλλά η δυνατή ροή μας σταμάτησε). Η επιστροφή στο χωριό έγινε πάλι μέσα από την κοίτη, με τη διαφορά ότι σε ένα σημείο βγήκαμε από το νερό και ανηφορίσαμε από καλογραμμένο μονοπάτι προς την αφετηρία μας.

Η διαδρομή είχε χαμηλό βαθμό δυσκολίας διότι οι υψομετρικές είναι ασήμαντες, τα χιλιόμετρα που περπατήσαμε σχεδόν 9 και η στάθμη του νερού ήταν πολύ χαμηλή, με εξαίρεση προς το τέλος του ρέματος, όπου πλέον περπατά ο πεζοπόρος σε ένα πολύ στενό φαράγγι με συνέπεια το νερό να αποκτά δύναμη και να αυξάνεται τοπικά σε ύψος.

Συνοπτικά η διαδρομή είχε 3 στάδια. Πρώτο στάδιο η κατάβαση από το χωριό στο ρέμα και η προώθηση έως περίπου 500 μέτρα πριν το τέλος της διαδρομής στον καταρράκτη, όπου αναγκαστήκαμε να σταματήσουμε. Δεύτερο στάδιο η επιστροφή από τα ίδια ίχνη έως το μονοπάτι που ανηφορίζει για το χωριό και βγαίνει από το ρέμα. Τρίτο στάδιο το εύκολο και με καλό ίχνος μονοπάτι που μας οδήγησε στην Αθαμανία.

Ο καιρός ήταν καλοκαιρινός, χωρίς σύννεφα, χωρίς ανέμους, αλλά τα νερά του ποταμού ήταν πολύ δροσερά σε σημείο όπου μετά από αρκετά λεπτά παραμονής μέσα σε αυτά, τα πόδια μούδιαζαν... Όμως επειδή γενικά η στάθμη του νερού ήταν χαμηλή (εκτός από ελάχιστα σημεία), ήταν ευχάριστη η περιπλάνηση στο Μουτσιαρίτικο ρέμα...

Οι ξεχωριστές στιγμές της διαδρομής ήταν η εμπειρία της εξερεύνησης στο Μουτσιαρίτικο ρέμα! Ένα υπέροχο φυσικό περιβάλλον κι ένα ποτάμι το οποίο σταδιακά στενεύει και γίνεται ένα στενό φαράγγι καθηλωτικής ομορφιάς!

Στατιστικά από το gps:
Υψόμετρο αφετηρίας 950m,
Μέγιστο υψόμετρο διαδρομής 1120m,
Υψομετρική διαφορά αφετηρίας - μεγίστου διαδρομής 170 μέτρα
Συνολική υψομετρική διαφορά ανάβασης (Total Ascent) 283 μέτρα,
Συνολική υψομετρική διαφορά κατάβασης (Total Descent) 280 μέτρα,
Συνολική πεζοπορία (Trip Odometer) 8,8 χλμ,
Συνολικός χρόνος παραμονής στο βουνό (Total Time) 4 ώρες και 13 λεπτά

Σημείωση: Η διαδρομή πραγματοποιήθηκε από την ομάδα Φίλοι ορειβατικού τμήματος ΕΥΔΑΠ.