ΜΟΥΡΓΚΑΝΑ(Λιας-Τσαμαντας)

April 17, 2016
April 2016

near Liá, Epirus (Greece)

Εντυπωσιακή διαδρομή χωρίς σηματοδότηση, με αφετηρία το εγκαταλειμμένο στρατιωτικό φυλάκιο πάνω από το χωριό Λιάς.Επιλέγουμε να ακολουθήσουμε το παλιό μονοπάτι του χωριού που ανηφορίζει στη κορυφή.Η πυκνή βλάστηση σε ορισμένα σημεία μας αναγκάζει να κάνουμε μικρές παρακάμψεις,χωρίς όμως να διαφοροποιεί τη βασική μας κατεύθυνση.Το τελευταίο τμήμα της ανάβασης γίνεται κατά μήκος του αυχένα και πεζοπορούμε ανάμεσα σε παλιά στρατιωτικά χαρακώματα κ οχυρώσεις!Φτάνοντας στη κορυφή με δέος αντικρίζουμε το μεγαλείο της Βορείου Ηπείρου..Η κοιλάδα της Δρόπολης,η Νεμέρτσικα,τα Κεραύνια Όρη στο βάθος είναι λίγα από αυτά που μπορει κανείς να θαυμάσει.Φυσικά και η θέα προς την υπόλοιπη Ήπειρο εντυπωσιάζει,με την Βελούνα τα Όρη Φιλιατών το κόλπο της Ηγουμενίτας κ τη Κέρκυρα να διακρίνονται καθαρά στον οριζοντά μας.Με κατεύθυνση ΒΔ και δίχως να χάσουμε υψομετρο, συνεχίζουμε τη πορεία μας φτάνονοντας στο ύψος του Τσαμαντά.Στο σημείο αυτό εγκαταλείπουμε τη κορυφογραμμή και βρίσκουμε ωραία γιδοστράτα που μας κατεβάζει ως το ρέμα.Εκει μαζί με τον απαραίτητο εφοδιασμό για νερό, συναντάμε κ το μονοπάτι που μας οδηγεί στο υδραγωγείο του χωριού. Μια αυθεντική διαδρομή της θεσπρωτίας που μπορεί να γίνει κ αντίστροφα,σε ένα ιστορικό βουνό που τα στίγματα του εμφυλίου παραμένουν ακόμα νωπά.