Mostarska Bijela

May 6, 2023
May 2023

near Bijela, Federation of Bosnia and Herzegovina (Босния һәм Герцеговина)

konačno se potrefio slobodan i lijep vikend ibio je red započeti sa "mučenjem" kako to voli reći moj sin pubertetlija. Obzirom da nismo u formi tražili smo neku turu bez velike visinske razlike, i bez šanse da negdje nabasamo na snijeg. Kad se još uzme u obzir da volimo na proljeće raditi hodnje koje ovise od vode, dok su one bogate i vodopadi veliki, izbor je bio očigledan - kanjon mostarske Bijele.
Oko 9h smo bili parkirani kod brane i spremni za hodnju. Neko sa boljim terencem može produžiti možda još 1km, čak možda i do samog mosta preko Bijele, ali stvarno nema potrebe za tim.
Dok smo se penjali, išlo je poprilično sporo. Ne zbog visinske razike, dva su veća uspona jedan dug jedva 200metara, drugi nešto duži, oko 1,5km, nego zbog količine vode koja je onemogućavala kretnje koritom i nemam pojma koliko puta smo prešli s jedne na drugu stranu. Sve polako, kuda, kako, da se djeca ne skvase i sl... još zagledani u rijeku nismo pratili track i fulismo bitno skretanje za početak uspona, nego smo još 3-4 puta prešli rijeku dok smo skontali da smo u zaostatku od 130metara ( i 100 metara visinske razlike), i onda vraćaj se na rutu, nekim brdom uz nos... ugl, tek oko 13h smo bili pred ulazom u pećinu. Tamo odmor, presvlačenje, priprema... sporije napredovanje dok se noge naviknu na temp vode (ledena je...!), ali sve to je vrijedilo kad dođosmo pred vodopad. Jedna od 2-3 najljepše prirodne atrakcije u našoj državi, sigurno.
Povratak je išao lakše, hem punog stomaka, hem nizbrdo, hem znali smo gdje smo griješili u dolasku... hem duša ispunjena rijetko viđenim čudom prirode. Stigosmo do auta debelo prije mraka, ustvari tek pred našom kućom nas je stigao.
Ne mogu dovoljno preporučiti ovu turu, pogotovo u ovo doba godine kad je vodopad zaista impresivan i bogat vodom. Mali savjet iz iskustva - preporučujem gumene čizme za kretanje po vodi kad je ovako ima, kome se da vući ih cijelim putem.

Start

polazna pozicija kod brane

PictographRiver Altitude 557 ft

čak i pri kraju svog toka je bistra kao sa izvora

PictographPanorama Altitude 600 ft

pogled na vrhove Prenja, u tom pogledu manje više se može uživati cijelim otvorenim putem

PictographRiver Altitude 603 ft

PictographIntersection Altitude 668 ft

Most

prvi prelazak preko rijeke, ovdje je stavljen i mostić, obzirom da još uvijek dijelimo rutu za uspon na Lupoglav

PictographPanorama Altitude 797 ft

već smo pofino iznad rijeke, čujemo je dole, ali slabo je možemo vidjeti kroz svo ovo zelenilo

PictographIntersection Altitude 830 ft

PictographSummit Altitude 968 ft

PictographRiver Altitude 940 ft

počinju hodanja po rijeci, preko kamenja ili u vodenim cipelama, kako kad

PictographRiver Altitude 937 ft

PictographRiver Altitude 955 ft

ovdje smo prve dileme imali... na kraju skontasmo da je najbezbolniji način preći rijeku cik-cak, 4 puta sa obale na obalu

PictographRiver Altitude 945 ft

čisto malo...

PictographRiver Altitude 991 ft

valja nama (opet) preko rijeke

PictographRiver Altitude 999 ft

ovdje smo opet trebali gaziti po vodi, ali ovog rukavca nema

PictographInformation point Altitude 1,059 ft

i ovaj pijesak izgleda kao neko isušeno korito, zgodno je za malo sigurniji put

PictographRiver Altitude 1,087 ft

vratismo se uz vodu

PictographRiver Altitude 1,111 ft

ovdje su počela naša lutanja sa obale na obalu... ustvari, ovuda nismo trebali ni proći

PictographFauna Altitude 1,104 ft

ogromna grupa, jedva se vide obzirom da su našli sebi adekvatnu podlogu za igru

PictographTree Altitude 1,332 ft

konačno smo se vratili na rutu tracka kojeg pratimo

PictographCave Altitude 1,598 ft

odron povelik, sasvim je zaustavio tok potočića, on se provlači dole ispod

PictographCave Altitude 1,605 ft

Kravljača

vrlo lijepa i interesantna stijena, neko je zove i pećinom pa hajde de...

PictographMonument Altitude 1,700 ft

PictographRiver Altitude 1,692 ft

River

blizu smo, još samo jedan prelazak preko

PictographCave Altitude 1,774 ft

Cave

ulaz u pećinu, voda jeste ledena alise brzo zaboravi na to. Kako se ide dublje unutra, okolina je sve fascinantnija a prolazak sve izazovniji

ovo je pogled na ulazak s druge strane, kad je to izlazak ustvari

PictographWaterfall Altitude 1,774 ft

Waterfall

komentar zaista nije potreban... da nije zime ostati satima i uživati...

vidikovac smo odlučili obići u povratku, to pod obavezno, 50k metara je devijacija sa staze, a isplati se malo je reći

Panorama

vidi se cijela ruta koju prolazimo do ovdje

PictographRisk Altitude 1,513 ft

mala preprekica koju je valjalo zaobići

ovdje smo mi kiksali, nismo registrovali markaciju. Kažu nam poslije da smo trebali kod kontejnera skrenuti, ja vidim jedino napuštenu kamp prikolicu, valjda ona ima ulogu kontejnera. Uglavnom, ovdje idete desno, bježite od vode ka šumi

PictographFauna Altitude 819 ft

Kornjaca na putu

dok smo mi nju vidjeli i spremili mobitel za slikanje, vidjela je i ona nas pa pobjegla u grmlje i u oklop