Photo ofMorral del Llop - Balmes del Gat Mesquer - Coll de Garganta - Coma d'en Vila - Turó de les tres creus Photo ofMorral del Llop - Balmes del Gat Mesquer - Coll de Garganta - Coma d'en Vila - Turó de les tres creus Photo ofMorral del Llop - Balmes del Gat Mesquer - Coll de Garganta - Coma d'en Vila - Turó de les tres creus

October 25, 2023
October 2023

near Mura, Catalunya (España)

Sortim de l'aparcament de l'alzina del salari, i pugem fins als tres jutges, però no fem el camí del bosc que hi puja directament, preferim passar per la balma dels graons de Mura fins quan arribem al trencall petit que enfila els jutges i el morral del llop. Visitem la balma del Llop, on el GPS s'ha tornat una mica boig. Seguint el camí arribem a les tres balmes del gat mesquer. Primer una de menuda, que en una pedra es pot veure que hi diu gat, tot i que no es veu la paraula del darrere, podria dir Mesquer. Seguim i arribem a l'altra balma, més grossa, amb diversos compartiments, on aquí sí que veiem una pedra ben clara que hi diu les balmes del gat mesquer, en plural. Seguim el camí i arribem al turó del Gat Mesquer, que el passem per sota, tot seguit trobem un pi caragolat, que està marcat en el circuit que seguim, està en mig del camí, difícil no topar-hi. Una mica més enllà pugem fins a la cova Estrella. Com en altres ocasions, no ens hi enfilem per no dur cordes, i no tenir clara la pujada de la pedra que hi ha just sota de la cova. Es pot enfilar un, però els genolls no aconsellen fer alpinisme a hores d'ara, calen cordes. A l'esquerra de la corda hi ha un tronc sec i seguim aquell corriol, tot i que potser és millor refer el tros de la pujada per tornar al camí principal que anem fent. Tot seguit arribem a la Cova del Centenari i després passem per sota de l'agulla de Garganta la canal que puja al turó del Castellar, que no pugem. Seguint el camí arribem al coll de Garganta on trobem el GR5. D'allí es pot anar per la dreta fins a la Mata i a l'ermita de sant Jaume, i a la bassa, és opcional, nosaltres avui tirem a l'esquerra i després deixem el GR5 per pujar al turonet on tenim unes magnífiques vistes de Montserrat. Tornem al GR5 i visitem la bassa nova del castanyer, o del xalet. Creuem pel turó i tornem al GR per arribar a la Coma d'en Vila. No gaire lluny trobem l'alzina del Vent o alzina bonica, com se la coneix també. Seguint el camí arribem al coll de Boix i tirant rectes seguint el mateix GR fins a arribar al turó de les tres creus, o també de la Pola, està marcat amb els dos noms, segons quin mapa miris. Podríem baixar seguint la ruta pel pendent rocallós que et du fins a la bassa dels bombers, però avui feia força vent i hem preferit fer mitja volta i anar fins al desviament que ens durà igualment fins a la bassa dels bombers i seguim la ruta fins al coll de les tres creus. D'allí enfilem ja cap al lloc on hem deixat el cotxe, a l'aparcament de l'alzina del salari.

PictographCave Altitude 2,465 ft

Dreta

No us el passeu de llarg!

Esquerra

Esquerra amunt. Deixem corriol de la dreta

Jutge petit

Canal coll de garganta

Agulla coll de garganta

Dreta

Deixem el GR5, però anem en paral·lel i una mica més d'alçada, per tenir millors vistes de Montserrat.

Vistes de Montserrat i de la Mola

Pugem a un turonet que avança una mica més enlaire i al costat del GR per fer bones fotos amb panoràmica.

PictographLake Altitude 2,982 ft

Bassa del xalet

PictographLake Altitude 3,024 ft

Bassa coma de'n Vila

PictographRuins Altitude 3,005 ft

Coma de'n Vila

PictographTree Altitude 2,946 ft

Alzina Bonica (o alzina del vent)