Moresnet: Vroege voorjaarsflora in het Geuldal

Photo ofMoresnet: Vroege voorjaarsflora in het Geuldal Photo ofMoresnet: Vroege voorjaarsflora in het Geuldal Photo ofMoresnet: Vroege voorjaarsflora in het Geuldal

March 21, 2021
March 2021

near Moresnet, Wallonia (Belgique)

Na nauwelijks een paar honderd meter wandel je al door de weides... In het eerste deel van de wandeling bepaalt het viaduct van Moresnet regelmatig het panorama, maar storend is dit nooit.  Voor geluidshinder moet je ook geen schrik hebben, wij zagen één keer een goederentrein over de spoorbrug rijden, en tijdens onze lunch aan het watervalletje op de Geul reed er een locomotiefje over het viaduct.
Het typische landschap dat we kennen uit de rest van het Land van Herve is hier iets minder heuvelachtig maar nog steeds heel mooi.  Mijn vrees dat we net als in het nabijgelegen Clermont-sur-Berwinne met veel verharde wegen zouden te maken krijgen bleek volkomen ongegrond.
De voorjaarsflora die langzaam in bloei aan het komen was maakte de wandeling heel bijzonder, en de kers op de taart waren de Wilde narcissen die we in de laatste kilometers van de wandeling in de hellingbossen op de oevers van de Geul zagen bloeien.

turn-by-turn instructies op AnneTanne Wandelt.

• Muriel Quintyn Mar 29, 2021

Zeer mooie wandeling, aangenaam verrast van de streek.