Photo ofMorera del Montsant - grau del Carrasclet - Serra Major - grau del Carbassal - cova dels Fareus - Morera del Montsant Photo ofMorera del Montsant - grau del Carrasclet - Serra Major - grau del Carbassal - cova dels Fareus - Morera del Montsant Photo ofMorera del Montsant - grau del Carrasclet - Serra Major - grau del Carbassal - cova dels Fareus - Morera del Montsant

June 30, 2018
June 2018

•   4.4 3 Reviews

near la Morera de Montsant, Catalunya (España)

Una de les rutes clàssiques del Montsant, pujant pel Grau del Carrasclet i baixant pel Grau del Carbassal. És fàcil per no tenir gaire desnivell acumulat i ser curta, però la classifico de moderada ja que la baixada pel Carbassal és complicada donat que hi ha molta pedra i terra solta. A més a més, el Grau del Carrasclet es fa per grapes com una via ferrada. S’ha de vigilar si es té vertigen.
La ruta té un recorregut total de 6,8 Km, que es van fer en 3 hores i 7 minuts, dels quals en moviment en van ser 2 hores i 1 minut. El desnivell positiu acumulat és de 614 metres, essent la cota més baixa a 744 metres i la més alta a 1132.
No trobarem aigua en tot el recorregut, salvant (i no sempre) la font que hi ha al pàrquing i a la de l’entrada al poble de la Morera del Montsant.
Arribem a la Morera del Montsant per la TV721 des de Cornudella o també podrem fer-ho des de Escaladei. Podrem estacionar al pàrquing que hi ha a ma dreta a l’entrada o seguir fins a l’oficina de turisme del parc del Montsant (quasi sempre estarà ple)
Sortim cap al N.O i agafem la pista formigonada cap a la dreta i ens desviarem també a la dreta quan trobem l’indicador cap a Carrasclet (WP02) Seguim pel camí ben marcat fins arribar a un altre indicador (WP03) que desvia cap a Grau de Barrots o cap al Grau del Carrasclet a la dreta. Seguirem aquest últim, tot i que el de Barrots també té el seu encant.
Començarem a passar per una zona molt ombrívola i amb molta vegetació alta. Seguirem el corriol i arribarem al inici del grau de Carrasclet quan trobem unes grapes per on hem de pujar. Dos trams equipats amb grapes en vertical i un en horitzontal entre dues parets de roca molt estret, de tres-cents metres en total ens faran salvar un desnivell de 22 metres en més o menys uns cinc minuts.
Un cop superat el grau, arribarem a la Serra Major seguint el corriol que surt cap al nord i que fa pujada. No agafem el que surt cap a l’est en pla.
Un cop a la Serra Major, podrem desviar-nos una mica del corriol marcat amb fites, per anar uns metres al Sud i veure les vistes de l’entorn.
Retornem al camí i seguim les fites fins arribar al indicador que ens marca Albarca (WP05) i després el que ens indica cap al sud el grau del Carbassal (WP06). Allí començarem a baixar per una zona poc marcada que s’ha d’anar intuint algun tram (WP07) i ja ens ensenya el que serà més endavant: Molt lliscós degut a la terra i la pedra solta. Ens ajudarà a baixar alguna ajuda que hi ha instal•lada, com grapes, barres de ferro fent de barana, corda vella i fins i tot escales, per lo que el fa divertit. No té més dificultat que anar baixant amb compte fins al final (WP08) aquest tram de poc més de mig quilòmetre que vàrem tardar uns vint minuts. (pel mig tindrem un trosset pla que ens permetrà descansar les cames)
Cap al final del grau del Carrasclet trobarem la cova dels Fareus (WP09). Des de allí el camí ja no presenta tant de desnivell i ens durà fins a la entrada del poble.

02 Seguir Carrasclet

04 Grau de Carrasclet

06 Seguir Carbassal

07 Inici Grau Carbassal

PictographCave Altitude 3,018 ft

09 Cova dels Fareus

• Brillat Apr 29, 2019

Ruta molt maca amb unes vistes espectaculars de la Catalunya sud. Val molt la pena.

• Photo of Lactuca
    Lactuca Oct 29, 2019

AVISO IMPORTANTE: A causa de las últimas lluvias el grau del Carrasclet y el del Carbassal estan cortados e inaccesibles.

• Photo of amadeub
    amadeub Oct 29, 2019

Gracias por el aviso. Increíble cómo ha tenido que llover para que pasase eso.

• Photo of msole97
    msole97 Jul 26, 2020

Ruta molt variada! Pronunciada pujada i baixada: recomano anar amb energia!! Vistes inmillorables