Morella: Torre Miró - Refugi de Pereroles - Herbeset - Torre Madó - Torre Miró

Photo ofMorella: Torre Miró - Refugi de Pereroles - Herbeset - Torre Madó - Torre Miró Photo ofMorella: Torre Miró - Refugi de Pereroles - Herbeset - Torre Madó - Torre Miró Photo ofMorella: Torre Miró - Refugi de Pereroles - Herbeset - Torre Madó - Torre Miró

November 16, 2021
November 2021

near Herbeset, Valencia (España)

Recorregut pels voltants del port de Torre Miró recorrent extenses pinedes de pi negre, grèvols, ginebres, savines, carrasques... passant pel refugi forestal de Pereroles, el poblet d'Herbeset i visitant la medieval masia de Torre Madó.
El recorregut comença a l'antiga carretera N-232 cap a Saragossa just al punt que coronava el port de Torre Miró, a 1.259 metres. Aquí hem arribat per un trencall de l'actual N-232 direcció Herbés-Castell de Cabres-La Sénia.
Un cop aparcat el cotxe, caminem uns metres per l'asfalt en direcció a Herbés i just quan passem una granja, a l'esquerra, trobem un pal del PR-CV 375 direcció Pereroles.
Seguim aquest corriol, al principi camí, que entre frondosos i humits boscos de pins negres, ginebres, grèvols i algun roure ens porta en suau baixada fins al refugi forestal de Pereroles. que és un lloc força concorregut. Consultem els panells informatius sobre senders i ara seguirem el PR-CV 373 en direcció a Herbeset.
Al començament la ruta transcorre seguint el Barranc de Llepus per una ampla pista entre magnífiques pinedes molt ben cuidades fins que es transforma en senda i segueix ascendint per un terreny una mica més clar. Una mica més amunt arribem a la carretera CV-110 que porta a Herbés. Travessem la carretera i el sender continua per l'altra banda i baixa entre humits boscos d'alzines travessant les abandonades masies de Darsa i Giner. Arribem aquí al punt més baix de tot el recorregut en travessar el barranc d'Herbeset i comencem una pujada constant fins al poble.
Sense cap pèrdua seguint les marques grogues i blanques del PR arribem a Herbeset on visitem el seu reduït i típic nucli urbà de boniques cases de pedra i balcons de fusta.
Sortim del poble per l'única carretera que hi ha fins que arribem a la cruïlla amb la carretera què va a Castell de Cabres ia la Sénia. Seguim ara a la dreta un tram d´un quilòmetre per aquesta carretera fins que arribem al Peiró de Sant Antoni. Aquí el PR abandona la carretera cap a l'esquerra després de travessar una portera que s'ha de deixar tancada com estava.
A partir d'aquí el PR baixa per un petit barranc entre vaques pasturant no tan ben marcat fins que arriba a un petit replà en un prat. Aquí cal estar atents perquè a l'esquerra, travessant un tros de mur caigut, surt un camí que ens baixa a la masia de Torre Madó.
A la masia de Torre Madó hi ha una torre defensiva del segle XIV força ben conservada per la qual val la pena la visita.
Tornem de nou al replà anterior i continuem de front pel camí del mas de Bolinxa que baixa suaument entre una pineda de pi roig.
Aviat s'acaba la baixada i comença la darrera pujada cap a l'altiplà de Torre Miró on tenim el cotxe passant pels voltants del mas de Bolinxa i el peiró de Sant Pere.
Al final encara hem de fer uns 300 metres per la carretera fins arribar al cotxe.

-En resum, una molt bonica ruta per una zona menys coneguda de la província de Castelló (no ens creuem amb ningú a tot el dia) on admirar grans boscos i amplis horitzons si el dia ho permet. Travessa moltes tanques de finques privades, per la qual cosa cal respectar-les i deixar-les com estaven. Trobem vaques (i els seus regalets) per tot el recorregut i encara que semblen pacífiques millor no molestar-les, sobretot si van amb cries.

-Fonts hi ha al refugi de Pereroles ia Herbeset.

-Ruta molt aconsellable per a l'estiu ja que gran part transcorre per ombra i la resta per altiplans ben airejats. A l'hivern pot resultar geladora. La ruta està ben marcada mentre se segueixi el PR.

-Per arribar a Torre Madó cal estar atents al replà del prat perquè no hi ha cap marca i el camí al principi és poc clar.

Diuen que una imatge val més que mil paraules, per això pujo part de les fotos que faig a cada sortida i perquè donen una bona primera visió dels llocs per on passem.

Important:
Caminar per les muntanyes pot ser una activitat perillosa segons el perfil de la ruta, és aconsellable tenir un mínim de formació, experiència i saber planificar l'activitat abans de sortir.
Cadascú és responsable de les seves decisions, les seves accions i la seva seguretat.
Aquest itinerari es proporciona només amb fins informatius i no implica de cap manera la responsabilitat de l'autor.
En qualsevol cas, l'autor no es fa responsable i declina tota responsabilitat en cas d'accident.

Aquest recorregut s'ha realitzat sobre el terreny i amb base a dos dispositius GPS, (GARMIN GPSmap 64s i GARMIN Etrex30) i han sofert un procés de depuració correcció per oferir un suficient grau de fiabilitat.

Aparcament (Port de Torre Miró 1250 mts.)

PR-CV 375

Pal direccións (Seguim el PR-CV 375 )

PictographRiver Altitude 3,399 ft

PictographMountain hut Altitude 3,383 ft

Refugi Forestal de Pereroles

Aquest refugi forestal es troba situat a 12 km de Morella, al paratge natural municipal de Pereroles des d'on surten diverses rutes senderistes. Està especialment indicat per a grups excursionistes, colònies i campaments. Aquest edifici d'una única planta, està equipat amb una cuina amb llar de foc, graelles, fogons, paelló per a 12 places i paeller de butà, un rebost amb nevera, un gran saló amb una altra llar de foc, un dormitori amb tarima de fusta i matalassos per dormir amb sac, i lavabos amb 5 dutxes d'aigua freda, 5 inodors i 5 lavabos. És accessible per a persones amb discapacitat de mobilitat. Aquest refugi es completa amb 3 zones d'acampada ampliant així la seva capacitat fins a 120 places.

PictographRiver Altitude 3,406 ft

Barranc de Llepus

Photo ofPal direccións (Seguim el PR-CV 373 ) Photo ofPal direccións (Seguim el PR-CV 373 ) Photo ofPal direccións (Seguim el PR-CV 373 )

Seguim el PR-CV 373

PictographRuins Altitude 3,200 ft

Mas de Giner

Herbeset

Calvari

Photo ofPeiró de Sant Antoni ( Deixem la carretera) Photo ofPeiró de Sant Antoni ( Deixem la carretera) Photo ofPeiró de Sant Antoni ( Deixem la carretera)

Peiró de Sant Antoni ( Deixem la carretera)