Photo ofМорачке планине- Тали (Куле, Кокошја глава, Руда Главица)/ Tali- Kule, Kokosja glava- Ruda Glavica Photo ofМорачке планине- Тали (Куле, Кокошја глава, Руда Главица)/ Tali- Kule, Kokosja glava- Ruda Glavica Photo ofМорачке планине- Тали (Куле, Кокошја глава, Руда Главица)/ Tali- Kule, Kokosja glava- Ruda Glavica

Experts only
July 3, 2022
July 2022

near Gornja Ljuta, Opština Kolašin (Montenegro)

*** ИСКЉУЧИВО ПО СУВОМ ВРЕМЕНУ КАДА СУ ЛИВАДЕ НА ПАДИНАМА ИСПОД КУЛА СУВЕ- и најмања роса може да доведе до погубних исхода****

Полазак из катуна Ропушница, маркираном стазом кроз шуму и излазак на сипар где маркације постају мало ређе (налазимо се на слабо маркираној стази ка Руда главици). Долазак до кулоара где се одвајамо са стазе и крећемо се НЕОБЕЛЕЖЕНОМ стазом. Стаза, хм стаза? Травнати експонирани терене где тражите пут куда су људи прошли пре и оставили трек или сами измишљате куда да се крећете. Излазак на гребен и одлазак на Куле, затим наставак гребеном до врха Кокошја Глава. Са Кокошје Главе силазак кулоаром који се налази на источној страни врха и траверзирање испод гребена и успон на Руда Главицу. Облаци око нас прете и говоре да што пре треба да сиђемо у подножје. Тражење слабо обележене стазе и мало измишљања пута и спуштање еспонираним травнатим ливадама. На повратку и уласку у шуму почиње киша која се претвара у олују са градом и грмљавинама, која је имала више цикличних фаза. У једној "мирнијој" фази олује долазимо до кола.

Екипа: Четворо планинских водича II категорије од којих један члан Горске Службе Спашавања Србије.

Велика захваланост аутору књиге "Планином", Томици Делибашићу, који је лепо описао "стазу" и места која треба да пратимо, као и људима који су прошли овуда пре нас и који су оставили записе на интернету. Користили смо трек Небојше Атанацковића (Нестварна блог).

Време: Ведро и сунчано у првом делу дана. На 500 метара од почетне тачке у повратку нас хвата олујно време праћено градом и грмљавинама (Сва срећа били смо у шуми, мада нам то апсолутно није помогло да будемо заштићени од удара града) ЈУЛ 2022.
Вода: Воде има само на почетку стазе у катуну Ропушница. Понесите довољне количине.

****Немојте користити овај трек као ЈЕДИНО средство оријентације и навигације****
****Please DO NOT use this track as the ONLY mean of navigation and orientation****