Photo ofMooie wandelronde door het gemeentebos Waalre richting Valkenswaard door boslanen en langs Blokven, Meertjesven en Vlasrootven. Photo ofMooie wandelronde door het gemeentebos Waalre richting Valkenswaard door boslanen en langs Blokven, Meertjesven en Vlasrootven. Photo ofMooie wandelronde door het gemeentebos Waalre richting Valkenswaard door boslanen en langs Blokven, Meertjesven en Vlasrootven.

May 12, 2023
May 2023

near Waalre, Noord-Brabant (Nederland)

Ronde gemeentebos Waalre richting Valkenswaard door boslanen, langs vennen en agrarisch veld (in de zomer met maïs). Vooral het pad bij Hockeyclub HOD in Valkenswaard is mooi vanwege de oude grote dennenbomen. Ook bij de vennen is het heerlijk toeven.
Tip 1: Hapje drankje bij het Stations Koffiehuis in Waalre, vlakbij begin- en eindpunt aan de Willibrorduslaan. Hier kun je ook parkeren.
Tip 2: Of maak een kleine uitstap voor hapje drankje bij het Brabants Genot.
Tip 3: Tijdens de wandeling passeer je speeltuin De Klimbim (aan het Buunderspad), mooi gelegen in het groen. Heb je lagere school kinderen die meedoen aan de wandeling dan zal een speelpauze op deze plek zeker in de smaak vallen.