Montsoriu

October 12, 2015
October 2015

near Riells i Viabrea, Catalunya (España)

Turó de Montsoriu a la comarca de la Selva, al Montseny, on hi ha el millor castell gòtic de Catalunya.
Iniciem la ruta prop del quilòmetre 13 de la carretera GI-552, de Arbúcies a Breda, on agafem una pista que queda just sota una casa coneguda com El Foger, la pista va pujant i ja entreveiem el turó.
Deixem a ma esquerra el desviament a la Geneta, passem prop de la masia de cal Bruix i continuem pel mig del bosc mediterrani de alzines, alzines sureres, pins, arbós i algun castanyer. Després d’un km deixem la pista, agafem un corriol que ens porta al coll de Castellar, travessem una pista, aquí hi ha un cartell que avisa que el corriol es més directe, però per persones acostumades a caminar, si no, passar per la pista que puja fins al castell. Nosaltres continuem pel corriol, que en forta pujada, en un quilòmetre ens porta al castell.
El imponent castell de Montsoriu esta considerat el millor castell gòtic de Catalunya, per tant no podem marxar sense visitar-lo, és impressionant, entrem a la Barbacana, pugem a la torre de guàrdia i al terrat fortificat i pel pas de ronda passem per la capella preromànica i per la doble porta, arribem al patí del recinte sobirà des d’on pugem a la torre d’homenatge, espectaculars les vistes panoràmiques de 360º. Visitem el celler, el patí d’armes, la capella gòtica, les estances privades i la sala noble.
Tornem pel sender PR de Breda, més o menys a un quilòmetre, en una cruïlla de camins, el deixem per agafar la pista que surt cap al nord, l’anem seguin fins arribar a cal Bruix i cap al lloc de sortida