Montserrat (Coll de Can Maçana - Collbató) (CATALUNYA)

Photo ofMontserrat (Coll de Can Maçana - Collbató) (CATALUNYA) Photo ofMontserrat (Coll de Can Maçana - Collbató) (CATALUNYA) Photo ofMontserrat (Coll de Can Maçana - Collbató) (CATALUNYA)

November 12, 2013
November 2013

near El Bruc, Catalunya (España)

Un cop aparcat el cotxe a Can Maçana, s'ha de seguir el camí GR172 que puja en direcció les Agulles i la roca Foradada, i al encreuament, seguirem pel Pas de la Portella i passant pel Refugi de Vicenç Barbé. D'allà cal seguir fins al Pas del Princep seguint sempre les senyals de color groc que anirem trobant pintats. Passarem per llocs com el Coll de Porc, la Font de l'Esllavissada, el Coll de les Comes i el Coll de Montgròs, sempre seguint el camí, fins que arribarem a trobar un camí de formigó, on seguirem direcció Est. No vam poder anar a Sant Jeroni tot i que ens hagues agradat, doncs anavem molt justos de temps, i vam seguir direcció el Teleféric, al Pla de les Tarantules, però sense passar pel Monastir. Allà cal seguir el camí de formigó on més endavant trobarem el Pla de Sant Miquel i el cartell que indica Collbató per les Bateries o Camí Vell. Tenim 1h30 abans no arribem al poble.

En total vam estar 7h, pràcticament sense parar, només per agafar aire, ja que ens preocupava molt el fet que es fes de nit mentres erem fent el camí.

Un consell és anar amb 2 vehicles, un el deixem a Can Maçana i l'altre a Collbató per l'arribada.

• pere.lloveras May 8, 2016

Hem fet el mateix itinerari, pujant fins a Sant Jeroni també (afegir 30 minuts efectius de marxa a molt estirar). Nosaltres ho vam fer amb tota la calma del món i vam allargar fins a gairebé 10 hores.
    Molta atenció als trams sobre llastres de roca i "xemeneies" que hi ha pujant i baixant al Montgròs, es tornen especialment delicats en dies humits, i a més a més el passamans que hi havia ha estat retirat.