Photo ofMontserrat: Can Maçana-Ref Agulles-F.Esllavissada-Coll Port-Bauma-Montgròs-Canal Salamandra-Portell Migdia-Canal Llum-C.Maçana Photo ofMontserrat: Can Maçana-Ref Agulles-F.Esllavissada-Coll Port-Bauma-Montgròs-Canal Salamandra-Portell Migdia-Canal Llum-C.Maçana Photo ofMontserrat: Can Maçana-Ref Agulles-F.Esllavissada-Coll Port-Bauma-Montgròs-Canal Salamandra-Portell Migdia-Canal Llum-C.Maçana

May 18, 2022
May 2022

•   4.8 2 Reviews

near El Bruc, Catalunya (España)

Exigent ruta per Montserrat, sortint des de Can Maçana per tal d'assolir el Montgròs (100 Cims Essencial FEEC).
IMPORTANT: Comentar que hi ha algun error de gravació del track, sobre tot a la zona de la Font de la Llum, de fet el Waypoint de la Font de la Llum no està ni de lluny al lloc real, així que la distància i desnivell que marca Wikiloc no són correctes. Evidentment els 1.934 m que diu no són reals, així que no us espanteu si la voleu fer. Per aquesta zona de Montserrat no la encerta massa, i marca molts rebots.
Distància Total= 12,3 km
Desnivell Total= 820 m.
IBP-INDEX=78.

En general no és una ruta difícil, però sí hi ha algun punt on s'ha d'anar amb compte, res extraordinari per qui estigui acostumat a caminar per muntanya i passar per llocs algo engrescadors, però que pot representar algun problema per a persones poc acostumades. Atenció a la grimpada al Pas de la Portella, a la desgrimpada a la Creu de la Roca Plana dels Llamps i sobre tot a la Canal de la Salamandra. La baixada per la Canal de la Font de la Llum no té problema però es relliscosa.
Dit això, els punts de pas són:
Aparcament a Can Maçana-Cruïlla a Sant Pau Vell-Coll de Guirló-PR_C 78-Pas de la Portella-Refugi Vicenç Barbé (Agulles)-Torrent del Lloro-Pas del Príncep-Font de l'Esllavissada-Coll de Port-Bauma de les Pruneres-Coll de les Comes-Bassa dels Avellaners-Cim del Montgròs-Canal de la Salamandra-Font de la Cadireta-Portell del Migdia-Canal de la Font de la Llum-Font de la Llum-Enllaç GR 172-Cadireta-Corriol a Foradada (pujada opcional)-Can Maçana.
Descripció de la ruta:
Una ruta on gaudirem de magnífiques vistes, haurem de grimpar lleugerament, farem un 100 Cims Essencial, ens trobarem cabres salvatges i pujarem i baixarem canals. Tenim alguns punts d'aigua on ens podrem refrescar si cal, al Refugi Agulles on si no està obert tenim un petit dipòsit amb aixeta, i a la Bassa de la Font de l'Esllavissada que sempre acostuma a tenir aigua.
No es difícil de seguir, els corriols estan ben marcats, la majoria del track es per PR i GR així que anirem seguint les marques. Trobarem una petita desgrimpada algo vertical quan arribem a la Roca Plana dels Llamps, justa abans de passar per una creu metàl.lica. Es més visual que complicada, es fa bé.
Atenció al punt on hem d'iniciar la baixada per la Canal de la Salamandra, jo m'he despistat una mica i he perdut les marques, així que les he estat buscant fins enllaçar amb el pas correcte. Es més aviat cap a la dreta, no aneu massa amunt ja que us trobareu una zona molt compromesa. No es difícil però s'ha de fer amb atenció.
També vigileu la baixada per la Canal de la Font de la Llum que es força empinada i relliscosa. Finalment ja enllaçarem amb el GR que ens tornarà a Can Maçana, passant per un curt tram d'escales amb una cadena per facilitar la pujada, per sota de la Cadireta i si voleu podeu fer la pujada a la Foradada agafant un corriol que surt en pujada pel costat esquerra una mica més endavant de la Cadireta. M'he quedat sense Waypoints i no he pogut marcar el punt, però no hi ha dubte, té una fita que el marca. Val la pena si no la coneixeu, té unes vistes espectaculars, és un racó màgic. I des d'aquí ja fins a Can Maçana enllaçant el primer tram a Coll de Guirló.
Espero us agradi!!

Bauma de les Pruneres

Mirador. Seguim esquerra

Enllaç amb Torrent de la Coma Alta. Seguim esquerra

Photo ofColl de les Comes. Davant el Cilindre o Cabrit. Esquerra Photo ofColl de les Comes. Davant el Cilindre o Cabrit. Esquerra Photo ofColl de les Comes. Davant el Cilindre o Cabrit. Esquerra

Coll de les Comes. Davant el Cilindre o Cabrit. Esquerra

Dreta

Canal dels Naps de Dalt. Info. Esquerra

Desgrimpada

Creu. Seguim recte

Photo ofCim del Montgròs (1.133 m - 100 Cims Essencial) Photo ofCim del Montgròs (1.133 m - 100 Cims Essencial) Photo ofCim del Montgròs (1.133 m - 100 Cims Essencial)

Cim del Montgròs (1.133 m - 100 Cims Essencial)

Esquerra. Inici Canal de la Salamandra

Punt de pas. Desgrimpada

PictographCave Altitude 3,226 ft

Font de la Cadireta

Photo ofPortell del Migdia. Inici baixada Canal de la Llum Photo ofPortell del Migdia. Inici baixada Canal de la Llum Photo ofPortell del Migdia. Inici baixada Canal de la Llum

Portell del Migdia. Inici baixada Canal de la Llum

Escales i cadena

Photo ofPer esquerra enllaça cami de Coll de Porc. Pal info. Seguim recte Photo ofPer esquerra enllaça cami de Coll de Porc. Pal info. Seguim recte

Per esquerra enllaça cami de Coll de Porc. Pal info. Seguim recte

• Photo of joseporiol76
    joseporiol76 Aug 28, 2022

Molt bona ruta. Jo he afegit la pujada a la Roca Foradada que si algú no l'ha fet es molt recomenable.
    Per fer la ruta millor gent acostumada a la montanya. Hi ha algunes grimpades o desgrimpades curioses (al costat de la Roca dels Llamp)

Xavimar Aug 29, 2022

Gràcies per la valoració joseporiol76 !!

• Antonio Gatopatán Dec 27, 2022

Hola, se ha de llevar algún equipo especial para alguna zona? Arnés, casco, etc. Gracias

Xavimar Dec 28, 2022

Hola Antonio Gatopatán. No, esta ruta no requiere ningun equipo de ferrata. Sólo se ha de prestar atención a algun punto de grimpada-desgrimpada.

• Photo of jordijofra
    jordijofra May 3, 2023

Ruta mitjanament exigent, alguns trams una mica aeris, amb bones grimpades i desgrimpades. La informació, waypoints i fotos de primer nivell!
    Inexplicablement vaig deixar de gravar a l’arribada al GR, però seguir el GR és la part més senzilla del recorregut.

Xavimar May 3, 2023

Moltes gràcies per la valoració jordijofra !!

• Photo of Alex García C
    Alex García C May 24, 2024

Hola! Per anar a la bauma del montgros es en el km 8 oi?
    gràcies 🙏

Xavimar May 27, 2024

No se que vols dir amb lo de la Bauma del Montgros...