Photo ofMontseny : Volta per Santa Maria de Palautordera-Turó del Camp del Senyor-Serra de les Valls-Can Pagà-Parc de l´Arboretum. Photo ofMontseny : Volta per Santa Maria de Palautordera-Turó del Camp del Senyor-Serra de les Valls-Can Pagà-Parc de l´Arboretum. Photo ofMontseny : Volta per Santa Maria de Palautordera-Turó del Camp del Senyor-Serra de les Valls-Can Pagà-Parc de l´Arboretum.

February 23, 2024
February 2024

near Sant Esteve de Palautordera, Catalunya (España)

Tot i que la ruta comença i acaba a Sant Esteve pràcticament transcorre pel terme de Santa Maria de Palautordera.
És una ruta que no té dificultat tècnica, es realitza per pista i envolta nuclis habitats exceptuant una petita part que tindrem de trepitjar ciment, són les zones de Ca n´Abril, el Temple i Can Pagà.
L'itinerari ens conduirà per uns boscos on predominen els pins, alzines i alzines sureres, roures un típic bosc mediterrani amb masies.
Disposarem d´alguns llocs per fer bones fotografies panoràmiques i gaudir de l´esplèndid entorn natural que ens ofereix l´excursió.
Els punts més interessants de la ruta seran la Tordera, el Circ-Cric, can Quadres en ruïnes era una antiga masia, el castell d´en Mateu, Turó del Camp del Senyor, la Serra de les Valls, font de Sant Josep o de els enamorats, la font de Sant Francecs que està dins de can Carreres i no permeten la visita encara que no hi ha cap cartell de finca particular ni de prohibit el pas, can Rafalet , can Saleta y el Parc de l´Arboretum.
L’Arboretum està situat a Santa Maria de Palautordera, al peu del Parc Natural del Montseny, l’únic de Catalunya declarat Reserva de la Biosfera per la UNESCO.
L’Arboretum recull una mostra de les 80 espècies llenyoses que s’escampen pel massís i que són una bona representació de les que hi ha a Europa.

Recordar no llençar deixalles, respectar la natura i gaudir de l'entorn.

Esmorzem i dinem al Bar Mos a Sant Esteve correctíssim.

Vam ser Quim, Josep i Benet.

Ruta circular des de Sant Esteve de Palautordera passant per:
- Turó del Camp del Senyor (4.7 km)
- Font de Sant Josep (8.7 km)
- Parc de l'Arboretum (15.2 km)