Montseny. Turó de l'Home, Les Agudes i el Pantà de Santa Fé

Photo ofMontseny. Turó de l'Home, Les Agudes i el Pantà de Santa Fé Photo ofMontseny. Turó de l'Home, Les Agudes i el Pantà de Santa Fé Photo ofMontseny. Turó de l'Home, Les Agudes i el Pantà de Santa Fé

July 15, 2019
July 2019

near Santa Fe del Montseny, Catalunya (España)

Tuuró de L'Home (1696 m), Les Agudes (1705 m) i el Pantà de Santa Fé.
Les Agudes, cim inclós en la llista dels "100 Cims".
Començarem la nostra Ruta, desde l'aparcament de Santa Fé del Montseny.
Per arribar-hi, vindrem per la C-25. Sortirem en la Sortida 202, i agafarem la carretera, direcció Espinelves i Viladrau. Trobarem un trencall a mà esquerra, direcció Viladrau. Continuem per aquesta carretera, fins arribar quasi a Viladrau, on trobarem un trencall a mà esquerra, direcció Santa Fé del Montseny. Seguirem per aquesta carretera. Nombrosos revolts. Passarem el Coll de Sant Marçal. Quan arribem a Santa Fé, a mà esquerra, a peu de carretera, veurem un Restaurant. Deixarem el cotxe en l'aparcament.
Començarem la Ruta, resseguint un corriol que hi ha quasi al costat de la carretera, en direcció contraria a per on hem vingut. Més endavant, travesem la carretera i trobarem la Font de Passavets.
El sender puja fent ziga-zaga. Caminarem per la Fageda i més amunt entre Abets. Sender molt ombrivol. Cap al 3´700 Km, aproximadament, al costat dret del camí, podem veure el Pou de Gel. Molt ben conservat i d'unes mides importants.
Caminarem entre els arbres fins arribar a Rocs Cremats. Aquí ja hem agafat altura i desapareix el bosc ombrivol i comencem a trobar grans clarianes.
Ara ja ens dirigim cap al Turó de L'Home (1696 m). A dalt del Cim podem veure unes Antenes a mà esquerra. Anem pujant fins arribar al Punt Geodèsic. Baixem al Centre Meterològic.
Baixarem i en el Coll de Sesbasses, agafarem el GR-5.2, que va crestejant la Serra. Passarem per el Puig Sacarbassa( 1682 m). Arribant al Coll de les Agudes, iniciarem l'ascens al Pic de Les Agudes(1705 m), per un corriol bastant pedregós, més dificil de baixada que de pujada.
Al Cim hi trobarem una Creu i un Punt Geodèsic. Impressionants vistes. Destaca sobretot el Matagalls, ja que no tenim cap impediment que ens el tapi.
Tornem enrera i arribant al Coll de Les Aguddes, enfilem a mà esquerra, un corriol que baixa. A partir d'aqui ja entrem en el bosc. Tram molt ombrivol. En el nostre descens trobarem la Font de Briançó. En el mes de Juliol encara raja aigua, molt fresca i bona.
Un cop baix, travessem la carretera i trobem un edifici, El Convent. Prenem un corriol a mà dreta. Passarem per el Pla dels Ginebrons i el Pla del Campament. Tram molt ombrivol, que agrairem. Seguirem aquest corriol, fins trobar una clariana, on a mà dreta hi ha un Pont que ens permetrà travessar la Riera de Passavets.
Tornem a passar per l'aparcament. Trobem una zona de Picnic, on destaquen tres Sequoies impresionants. Deixem l'Ermita de Santa Fé a mà esquerra i continuem per un sender que ens portarà al Pantà de Santa Fé. Tram molt ombrivol també.
Veiem la Presa del Pantà. Hi falta molta aigua, per la sequera interpreto. Al Desembre vam fer una altra Ruta per la zona i estava plé fins dalt. Abans d'entrar en la Presa, trobem un Faig impresionant.
Travessem la Presa i girem a l'esquerra, començant el retorn Cap a L'Ermita i el Restaurant. Vorejarem el Pantà. Trobarem la Fabriqueta, edificació a la vora del Pantà. En el nostre camí podrem baixar a la Riera que arriba a la capçalera del Pantà. Ens podrem refrescar, ja que l'aigua és molt freda.
Quasi al final de la nostra Ruta, trobarem dos edificacions, L'Escola de Natura i Can LLeonard. A aquesta ùltima cal atansar-s'hi, ja que és una construcció ben peculiar.
Ruta que transcorre per corriols molt ombrivols, tret del tram abans d'arribar al Turó de l'Home fins a Les Agudes.
En aquesta època , els arbres tenen totes les fulles. A la tardor, totes han caigut, formant una gran catifa. També té el seu encant.

00 Aparcament. Inici

23 Escola de Natura

24 Can Lleonard

• MIRIAN FERNÁNDEZ Dec 8, 2019

Buenas!!! Quería hacer esta ruta este fin de semana. La ruta es totalmente practicable en esta época del año? Y que dificultad tiene? Un saludo y gracias

• Photo of jmesque
    jmesque Dec 8, 2019

Perdona, no he visto el comentario.
    Creo que es muy buena época para hacer esta ruta. En Otoño, con los árboles sin hojas, el suelo como una alfombra, tiene su encanto.
    El ascenso, creo que no presenta mucha dificultad, si estáis acostumbrados a andar. Ascenso continuado.
    El descenso de "Les Agudes" , creo que tampoco presenta mucha dificultad. Precaución si hay humedad con pisar las raíces.