Photo ofMontseny. Ruta circular al Turó de l'Home des de l'aparcament de la Plana Amagada (Vallès Oriental) Photo ofMontseny. Ruta circular al Turó de l'Home des de l'aparcament de la Plana Amagada (Vallès Oriental) Photo ofMontseny. Ruta circular al Turó de l'Home des de l'aparcament de la Plana Amagada (Vallès Oriental)

52 minutes
October 12, 2018
October 2018

near Santa Fe del Montseny, Catalunya (España)

>> Català:

Ens trobem en l'aparcament de la Plana Amagada i venim de fer una preciosa ruta 4x4 des d'Arbúcies, passant per Santa Fe del Montseny. Per si és del vostre interés, aquí teniu el track d'aquesta ruta 4x4:

Un cop aquí, el més adient és fer una caminada al cim del Turó del l'Home (1706 m), que ens queda molt a prop.

Una curta ruta circular de 3,19 Km. i 161 m. de desnivell ens portarà, camí amunt per una sendera fins el nostre objectiu. Passarem pel Coll Pregon (1654 m), i d'aquí ja ens queda molt poc per a conquerir el cim.

En aquest cim es troba l'observatori-refugi del Turó de l'Home. La seva construcció va començar l'any 1881 i es va inaugurar l'any 1932, coincidint amb l'Any Polar Internacional.

Si teniu ganes de més, val la pena aprofitar i allargar una mica més l'excursió (uns 90 min. d'anada i retorn), per a fer un altre dels tres emblemàtics cims del Montseny, el pic dels Agudes (1705 m). El camí que porta a les Agudes comença al Coll de Sesbasses (1644 m). Aquesta ruta passa per aquest punt.

Plus! --> En aquest nou track teniu la ruta circular completa des de l'aparcament de la Plana Amagada al Turó de l'Home, el pic de les Agudes i retorn a l'aparcament de nou:

Impressionants vistes 360º ens esperen des d'aquests privilegiats cims del Massís del Montseny.

Trobareu molta més informació d'interés en el peu de les fotos.

Estic segur que aquesta proposta us encantarà :-)

Salut i muntanya!

>> Castellano:

Nos encontramos en el aparcamiento de la Plana Amagada y venimos de hacer una preciosa ruta 4x4 desde Arbúcies, pasando por Santa Fe del Montseny. Por si es de vuestro interés, aquí tenéis el track de la ruta 4x4:

Una vez aquí, lo más adecuado sería hacer una caminata hasta la cumbre del Turó de l'Home (1706 m), que nos queda cerca.

Una corta ruta circular de 3,19 Km. y 161 m. de desnivel nos llevará, camino arriba por un sendero hasta nuestro objetivo. Pasaremos por el Coll Pregon (1654 m), y desde aquí ya nos quedará muy poco para conquistar la cima.

En esta cumbre se encuentra el observatorio-refugio del Turó de l'Home. Su construcción empezó en 1881 y se inauguró en 1932, coincidiendo con el Año Polar Internacional.

Si tenéis ganas de más, vale la pena aprovechar y alargar un poco más la excursión (unos 90 min. de ida y retorno), para hacer otra de las tres emblemáticas cumbres del Montseny, el pico de les Agudes (1705 m). El camino que lleva a les Agudes empieza en el Coll de Sesbasses (1644 m). Esta ruta pasa por este punto.

Plus! --> En este nuevo track tenéis la ruta circular completa desde el aparcamiento de la Plana Amagada al Turó de l'Home, el pico de les Agudes y regreso al aparcamiento de nuevo:

Impresionantes vistas 360º nos esperan desde estas privilegiadas cumbres del Macizo del Montseny.

Encontraréis más información de interés en el pie de las fotos.

Estoy seguro que os encantará esta propuesta :-)

Salud y montaña!

PictographCar park Altitude 0 ft

PictographInformation point Altitude 5,003 ft

PictographInformation point Altitude 5,377 ft

PictographInformation point Altitude 5,535 ft

Eduard Fontserè i Riba, meteoròleg i sismòleg, va fer realitat la construcció d'aquest observatori-refugi l'any 1932 del projecte iniciat per l'Associació Catalanista d'Escursions Científiques l'any 1881

PictographMountain hut Altitude 5,543 ft

PictographInformation point Altitude 5,555 ft

PictographMountain hut Altitude 5,560 ft

PictographInformation point Altitude 5,046 ft

• Photo of grog02
    grog02 Dec 31, 2018

Ruta facil. Perfecta para ir en familia o personas de una cierta edad

• Photo of Joan Rover
    Joan Rover Jan 2, 2019

Muchas gracias grog02 por tus comentarios y valoración de la ruta. Celebro que os haya gustado!