Photo ofMontseny: Font de Passavets - Turó de l'Home - Les Agudes - Font de Briançó. (2 x 100 cims). Photo ofMontseny: Font de Passavets - Turó de l'Home - Les Agudes - Font de Briançó. (2 x 100 cims). Photo ofMontseny: Font de Passavets - Turó de l'Home - Les Agudes - Font de Briançó. (2 x 100 cims).

November 11, 2023
November 2023

•   5 2 Reviews

near Santa Fe del Montseny, Catalunya (España)

Feia 10 anys que havíem fet aquesta ruta, la "clàssica de les clàssiques" del Montseny. Una magnífica circular des de la Font de Passavets, pujant al Turó de l'Home i a Les Agudes, els dos cims més emblemàtics d'aquest massís. Avui l'hem tornat a fer.

S'aparca a la Font de Passavets, entre setmana cap problema, els caps de setmana més difícil si no s'hi arriba aviat.
Des d'allà comença una senyalització perfecta, que ja no ens ha abandonat en cap moment, és a dir que es pot fer la ruta sense necessitat de seguir cap track.
Poc després de l'aparcament ja trobem la bifurcació que ens indica, cap a la dreta Les Agudes i cap a l'esquerra al Turó de l'Home. Nosaltres hem decidit pujar pel Turó de l'Home i baixar des de les Agudes.
El camí no té pèrdua, està molt ben indicat. Es va pujant fent ziga-zagues fins a arribar a sota mateix del Turó de l'Home. Avui hi havia boira i no es veia res a més de cinquanta metres.
Arribats a dalt i fetes les fotos de rigor, ens hem dirigit, ben emboirats, cap a les Agudes. També hi hem arribat amb boira, però ens hi hem quedat a menjar l'entrepà i just acabar, en qüestió de deu minuts la boira s'ha aixecat i ens ha permès obtenir una bona visibilitat de tot l'entorn de Montseny, no gaire més enllà, però com que ja estàvem convençuts de marxar sense veure res, ha sigut una molt agradable sorpresa.
Hem baixat pel camí que surt del peu mateix de Les Agudes, ben indicat "Santa Fe per la Font de Briançó", i ja no cal desviar-se d'aquesta senyalització fins a tornar a arribar a l'aparcament de l'inici de la ruta.

Pels que no hàgiu fet mai aquests dos cims, us diré que tots dos estan inclosos en el llistat dels 100 cims de la FEEC. O sigui que animeu-vos a fer-los, és una sortida magnífica, sobretot a la tardor amb els colors de les fagedes.

Font de Passavets

Dreta

PictographInformation point Altitude 4,312 ft

Comença l'aveteda

L'Aveteda, que també és coneguda amb el nom de L'avetosa de Passavets és una de les dues avetoses que hi ha al Montseny, juntament amb la del Matagalls. Són les avetoses més meridionals de la Península Ibèrica, creixen als vessants més obacs dels cims i en contacte amb la fageda.

Photo ofCamí de pujada pel mig de la fageda. Photo ofCamí de pujada pel mig de la fageda. Photo ofCamí de pujada pel mig de la fageda.

Camí de pujada pel mig de la fageda.

PictographRuins Altitude 5,014 ft

Pou del Comte (pou de neu).

Originari del segle XVI va ser el més gran pou de neu del Montseny. Es calcula que va estar en funcionament fins al segle XIX i les comarques barcelonines eren els seus punts principals de comercialització amb Granollers i Barcelona com a punts centrals.

Photo ofTuró de l'Home, 1.706 m. (100 cims) Photo ofTuró de l'Home, 1.706 m. (100 cims) Photo ofTuró de l'Home, 1.706 m. (100 cims)

Turó de l'Home, 1.706 m. (100 cims)

Observatori metereològic.

Camí cap a les Agudes

Photo ofCim de les Agudes, 1.706 m. (100 cims). Photo ofCim de les Agudes, 1.706 m. (100 cims). Photo ofCim de les Agudes, 1.706 m. (100 cims).

Cim de les Agudes, 1.706 m. (100 cims).

Photo ofPanoràmica des del cim de les Agudes. Photo ofPanoràmica des del cim de les Agudes. Photo ofPanoràmica des del cim de les Agudes.

Panoràmica des del cim de les Agudes.

Camí de baixada

Font de Briançò, seca.

Camí de baixada

• Photo of amboix
    amboix Nov 11, 2023

El Montseny és una meravella en qualsevol època de l'any, però especialment a la tardor, pels colors de les seves fagedes. Molt recomanable ruta.

FERRARI100 Nov 11, 2023

Si, amboix, un dels nostres indrets preferits.

• oriol artigas boix Nov 12, 2023

Ha estat realment fantàstic. Llàstima la falta d’aigua de les fonts…. Necessitem pluja!

FERRARI100 Nov 12, 2023

Tens raó, oriol artigas boix, la ruta és magnífica però s'hi troba a faltar aigua en aquests moments.
    Gràcies per la valoració.

• Photo of jordi massip
    jordi massip May 13, 2024

gràcies pel track, certament està molt senyalitzada pero la teva aportació encara la fa millor!

FERRARI100 May 13, 2024

Gràcies jordi massip, pel teu comentari.